06:59 , 1401/4/18
کد خبر: 000014471
بازدید: 1621
ایده‌هایی برای داشتن یک آشپزخانه زیبا و مشکی

در سبک های نوین دکوراسیون مشکی یکی از جذاب ترین رنگ ها محسوب می شود اما بخصوص برای فضای خانه و آشپزخانه ممکن است افراد بابت استفاده از آن کمی تردید داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مد و استایل ایونا، از سالها پیش به دیدن آشپزخانه هایی با دکوراسیون سفید که حس تمیزی حداکثری را به نمایش می گذارد عادت کرده ایم و نهایت در دکور آشپزخانه از رنگ هایی مانند طوسی یا صورتی و سیلور یا طرح چوب بهره گرفته شده ایم. حال ممکن است در این شرایط استفاده از یک آشپزخانه مشکی برای ما کمی حس ریسک به همراه داشته باشد. اما استفاده از وسایل مشکی در طراحی مدرن بسیار مورد توجه قرار دارد.

در این گزارش به بررسی اصول ست کردن رنگ مشکی و  داشتن آشپزخانه ای زیبا با رنگ غالب مشکی اشاره کرده ایم.

طراحی آشپزخانه با دکوراسیون مشکی

شاید بی مورد نباشد اگر بگوئیم کابینت ها غالب ترین بخش دکور در آشپزخانه هستند. پس اگر می خواهید آشپزخانه ای به رنگ مشکی داشته باشید گام اول آن است که کابینت های خود را مشکی انتخاب کنید. البته گاه می شود کابینت ها را به شکل ترکیبی نیز در نظر گرفت و طراحی کرد که این کار هم اصول خاص خود را دارد.

در ادامه پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شده است:

1-از جزیره سفید استفاده کنید

یکی از مواردی که باعث می شود آشپزخانه مشکی شما بسیار جذاب تر به نظر برسد استفاده از جزیره سفید رنگ است. جزیره ها که اغلب جای میز ناهارخوری را گرفته اند شاید بتوان گفت نوعی اپن به سبک جدید هستند که اطراف آنها صندلی هایی قرار گرفته و می توان از آنها برای صرف غذا یا دور هم جمع شدن استفاده کرد.

2-دیوارپوش مناسب انتخاب کنید

اما سفید تنها رنگی نیست که به دکوراسیون مشکی جلوه و جلا می بخشد. بر همین اساس شما برای دیوارهای آشپزخانه تان یا کف آشپزخانه می توانید از کاشی هایی که بطور ترکیبی از رنگ سفید و مشکی تهیه شده اند استفاده کنید. حتی برای این بخش ممکن است ترکیباتی که رنگ و حالت چوب دارند، قرمز، سیلور یا نقره ای و طلایی نیز گزینه های مناسبی باشند.

بیشتر بخوانید: 8 پیشنهاد برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک

3-استفاده از سنگ های سفید

همان طور که اشاره شد معمولا ترکیب سفید و مشکی جلوه ای چشم نواز به آشپزخانه شما می دهد پس شما می توانید به شکل های مختلف از رنگ سفید بهره بگیرید. مثلا می توانید سنگ های روی کابینت را سفید انتخاب کرده یا در چیدمان آشپزخانه از دکوریجات سفید استفاده کنید.

4-استفاده از وسایل چوبی و طرح چوب

وسایل چوبی یا مواردی که طرح چوب دارند هم برای ترکیب با مشکی گزینه ای مناسب هستند که می توان از آنها برای روی جزیره، میز ناهار خوری، دیوارپوش، کفپوش، رویه کابینت ها استفاده کرد یا حتی از لوازم دکوری با این جنس بهره گرفت.

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل های کوسن/ارزان ترین راه برای تغییر دکوراسیون

5- ترکیب مشکی و سیلور

یکی از راهکارهای دیگری که می تواند برای آشپزخانه های مشکی در نظر گرفته شود استفاده از وسایلی مثل گاز، هود، یخچال و غیره به رنگ سیلور است که نمایی زیبا به آشپزخانه شما می بخشد.

بیشتر بخوانید: انواع مختلف دیوارپوش‌ها+تصاویر

آشپزخانه مشکی کجاها کاربرد دارد؟

اما با وجود زیبایی این سبک باید این نکته را هم به خاطر داشته باشید که همیشه نمی توانید از کابینت های مشکیاستفاده کنید. به گویش عموم رنگ تیر فضا را کوچک و دلگیر نشان می دهد و اگر شما قرار است از چنین رنگی استفاده کنید باید دقت داشته باشید که آشپزخانه شما از متراژ و نور کافی برخوردار باشد.

کابینت مشکی ؛ براق یا مات؟

یکی از سئوالات دیگری که به هنگام استفاده از دکوراسیون مشکی ایجاد می شود آن است که باید وسایل را مشکی مات انتخاب کرد یا براق؟

با توجه به اینکه رنگ مشکی بازتاب نور بسیار اندکی دارد، استفاده از کابینت ها یا وسایلی به رنگ مشکی براق باعث بازتاب نور و درخشش بیشتر کابینت‌ها می شود. به همین دلیل استفاده از رنگ مشکی براق مانند کابینت هایگلاس سیاه‌رنگ نسبت به رنگ مات طرفداران بیشتری دارد. البته در نهایت این موضوع یک انتخاب کاملا شخصی است و با توجه به سایر وسایل آشپزخانه ممکن است شرایط متفاوتی حاکم شود. به عبارت دیگر طراحی و چیدمان شما حتی می تواند دیدی خیره کننده برای آشپزخانه مشکی مات به همراه بیاورد.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید