06:50 , 1401/5/8
کد خبر: 000014661
بازدید: 1227

کارآفرین برتر جهان اسلام مطرح کرد؛

اهمیت بهره وری بر رشد اقتصادی

تمام تلاش های بشر، اختراعات و اکتشافات همواره در این جهت بوده که با حداقل امکانات حداکثر نتیجه را بدست آورد.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، میزان رشد بهره وری در هر جامعه ای، بر سطح زندگی و رفاه عمومی، نرخ تورم،  میزان بیکاری،  رشد اقتصادی جـامعه و سطح رقـابت پذیری در بازارهای جهانی نقش بسیار بسزایی دارد.

در دنیای امروز با پیشرفت صنعت و تکنولوژی و افزایش سطح رقابت سازمان هایی بقا خواهند داشت و به حیات خود می توانند ادامه دهند که بهره ور تر تولید کنند.

در دنیای رقابتی امروز کسب و کارها، ضروری است برای نیل به اهداف و چشم اندازهای خود، هر ثانیه از زمان و هر قطره از سرمایه خود را به سوددهی برسانند، برای راه اندازی هر کسب و کاری ابتدا باید راندمان و میزان بهره وری آن ارزیابی شود. در غیر اینصورت محکوم به ورشکستگی است.

ایران در مرحله گذار

کشور ما هم در حال گذر از مرحله نیمه صنعتی به صنعتی است و بتدریج در حال ورود گسترده به بازارهای جهانی است. بنابراین امروز اهمیت بهره وری در کشور ما به طور ملموس تری حس می شود.

تولید کدام کالای صنعتی در جهان اوج گرفت؟ - ایسنا

بنابراین بسیار مهم است که سازمان ها و بنگاه های تولیدی با مفهوم بهره وری آشنایی داشته باشند. هر چند برای تعریف بهره وری برای هر سازمانی باید شرایط و فرهنگ آن سازمان را در نظر گرفت. بنابراین نمیتوان تعریف واحدی برای تمام سازمان ها داشت. اما به طور کلی بهره وری به مفهوم نسبت میزان بازده و خروجی یک فعالیت به میزان مصرف داده هاست. به شکلی دقیق تر در تولید، بهره وری به مفهوم نسبت میزان تولید به میزان مصرف منابع است. این منابع می تواند مواد اولیه، ماشین آلات، منابع مالی و نیروی انسانی باشد.

اینکه ما بتوانیم شاخص های قابل اندازه گیری مناسبی برای سنجش بهره وری در سازمان ها داشته باشیم اهمیت فوق العاده ای دارد. باید بتوانیم با اندازه گیری این شاخص ها در بازه های زمانی معین میزان بهره وری را در سازمان ها بسنجیم.

رشد و توسعه تولید ملی با تولید بهره ور میسر می شود

افزایش بهره وری باعث می شود کیفیت محصولات تولیدی افزایش پیدا کند، رقابت در بازار توسعه یابد، هزینه های تولید و طبعا قیمت تمام شده کاهش پیدا کند، بازدهی سرمایه بالا رود که همه این عوامل منجر به افزایش ثروت ملی و سطح رفاه جامعه، افزایش قدرت خرید مردم و کاهش تورم و رشد و شکوفایی اقتصادی می شود.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید