12:28 , 1401/8/11
کد خبر: 000016342
بازدید: 1270

یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛

اهمیت برندسازی در بازار پر تلاطم امروز

دکتر کریمی تفرشی گفت: آنچه می تواند باعث متمایز شدن تولیدات و یا خدمات یک سازمان در مقایسه با تولیدات دیگر سازمان ها در بازار شود، برندسازی است. یک برند نوعی اعتماد و تعلق در مشتری بوجود می آورد و باعث می شود مشتری به خرید آن کالا ترغیب شود.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، دکتر مهدی کریمی تفرشی، کارشناس اقتصادی، اظهار کرد: برند یا نام تجاری یکی از ارزشمندترین دارایی های یک سازمان محسوب می شود و ابزار قدرتمندی است که در دنیای پر از رقابت جهانی به محصولات ارزش و اعتبار می بخشد.

تاسیس برند جدید

وی افزود: بسیاری از افرادی که به دنبال تاسیس یک برند هستند از این غافل‌اند که اعتبار، اصالت و کیفیت نشانه برندسازی است نه انتخاب یک نام و یا لوگوی زیبا و شاخص. نام تجاری در واقع ارزش و اطمینان خاطر خاصی برای مشتری ایجاد می کند که آن را از سایر رقبا متمایر می‌کند؛ چرا که امکان تقلید را از رقبا می گیرد. فرصت معرفی محصول به سطح وسیع تری از جامعه و طبعا افزایش سهم فروش را فراهم می کند و این استراتژی، خود میزان حاشیه سود و بهره وری و بازدهی سرمایه را بالا می برد.

اهمیت برندسازی در بازار پر تلاطم امروز

این کارشناس اقصادس یادآور شد: در واقع یکی از مهمترین شاخصه هایی که مشتری را به خرید یک محصول ترغیب می کند نام تجاری هویت آفرین و معتبر است. در واقع نام تجاری با ایجاد یک هویت منحصر بفرد برای مالک برند باعث اتصال آن برند به گروه خاصی از جامعه می شود.

گسترش برندسازی با افزایش کیفیت محصول

کریمی تفرشی خاطر نشان کرد: برای اینکه برندسازی در سطح وسیع تری گسترش پیدا کند قطعا لازمه آن افزایش کیفیت محصولات و بالابردن سطح استانداردهای تولید آن کالاست. به نحوی که نوعی اعتماد و وفادارسازی در مشتری ایجاد کند که منجر به تداوم خرید آن کالا توسط مشتری شود و برای آن محصول نوعی مزیت رقابتی ایجاد شود.

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: امروزه افراد، بنگاه‌های اقتصادی و تولید کنندگان زیادی در تکاپوی خلق برند هستند و نام‌های تجاری بسیاری را یدک می کشند. اما اینکه چقدر اصول برندسازی حرفه ای طبق استانداردهای جهانی در کشور ما رعایت می شود سوالی است که پاسخ آن در عدم وجود یک سیستم آموزشی حرفه ای و عملیاتی و عدم ترغیب برندها برای انطباق با اصول بنیادین جهانی برای خلق برندهای معتبر نهفته است. 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید