09:18 , 1401/9/17
کد خبر: 000017032
بازدید: 4527
انواع گلهای آپارتمانی با نگهداری آسان

بهترین گلها و گیاهان آپارتمانی کدام نوع هستند؟ چه نوع گیاهانی برای آپارتمان مناسب است ؟ در این مطلب گیاهان مورد علاقه کارشناسان برای آپارتمان نشینی معرفی شده است.

چه گلهایی برای داخل خانه مناسب است؟ بهترین گلهای آپارتمانی سایه دوست کدام هستند؟ کدام گل های آپارتمانی با نگهداری اسان هستند؟ گلهای مناسب آپارتمان کم نورچه شکلی هستند؟ با دوام ترین گیاه آپارتمانی کدام است؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، بدون توجه به سبک طراحی آپارتمان شما، گیاهان در همه جا جای می گیرند و با افزودن رنگ، عمق و تعریف، فضای زندگی را بهبود می بخشند. به علاوه، به عنوان یک مزیت اضافی، گیاهان به تمیز کردن هوای داخل خانه کمک می کنند و به عنوان نقاط کانونی عمل می کنند چه باغبان باتجربه باشید یا یک مبتدی، گزینه هایی مناسب برای همه ما وجود دارد. بنابراین، انواع گلهای آگارتمانی را برای شما فهرست کرده ایم.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد مراقبت و نگهداری از گیاه برگ عبایی( Aspidistra) +عکس

توصیه های خود را برای برخی از بهترین گیاهان برای زندگی آپارتمانی به اشتراک بگذارند.

گیاهان تزئینی برای زندگی آپارتمانی

برخی از گیاهان آپارتمانی توجه همه را می دزدند و به نقطه کانونی یک اتاق تبدیل می شوند. اما، اگر حیوان خانگی دارید، به یاد داشته باشید که ضروری است کیاهانی انتخاب کنید که برای حیوان خانگی شما بی خطر هستند، زیرا برخی از گیاهان می توانند برای گربه ها و سگ ها سمی باشند، به خصوص اگر تمایل به چریدن در فضای سبز داشته باشند.

کارشناسان، گیاهان تزئینی مورد علاقه خود را به اشتراک می گذارند که می توانید آنها را به آپارتمان خود اضافه کنید تا زندگی بیشتری به آن ها ببخشید.

گیاه شمشیری سانسوریا - عاشق نور کم

اگر خیلی اهل گیاه نیستید یا فقط به دنبال یک گزینه با نگهداری آسان هستید بهترین گزینه گلهای آپارتمانی برای شما گیاه شمشیری یا همان سانسوریاست.

یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد باغبانی در شاراب بوکت می گوید: «گیاه سانسوریا نیاز به نور کمی دارد. بخشی از خانواده ساکولنت ها هستند و به دلیل سرسخت بودنشان معروف هستند. آنها به آپارتمان شما فضای سبز دلخواه تان را بدون نگهداری زیاد می دهند. اگر آپارتمان شما کم نور است، به دنبال گیاه سانسوریا با رنگ سبز تیره تر باشید، زیرا این گونه ها در این شرایط بهتر عمل می کنند. بسته به میزان رطوبت خاک گیاه سانسوریای خود را هر دو تا هشت هفته یکبار آبیاری کنید.

به گفته زکری اسمیت، باغبان و درختکار معتبر و بنیانگذار اسمیت پست منیجمنت، گیاه سانسوریا، فیلترهای هوای بسیار خوبی است. مراقبت از آنها و حفظ هوای تازه از طریق خواص تصفیه کنندگی آنها آسان است. در واقع، آنها در تصفیه هوا بسیار خوب هستند. نکته جالب توجه این است که گیاه سانسویا در مطالعه هوای پاک ناسا گنجانده شده اند.

گیاه مونسترابرگ انجیری - تکثیر آسان

گیاه مونسترا برگ انجیری که در سال‌های اخیر از محبوبیت زیادی برخوردار شده است، یکی از محبوب‌ترین گیاهان دکوری اینستاگرامی و پینترست است. مراقبت از گیاه برگ انجیری بسیار آسان است، برای تاثیرگذاری بزرگ رشد می کند و به راحتی تکثیر می شود، به این معنی که می توانید گیاهان بیشتری را به صورت رایگان دریافت کنید!

چند نکته در مورد نحوه مراقبت از گیاه مونسترا برگ انجیری:

  1. مراقبت از آن زیبا و آسان است.
  2. برای شادابی و سلامت آن، هر یک تا دو هفته یکبار به آن آبیاری کنید و در فاصله بین دو آبیاری مطمئن شوید که خاک آن خشک می شود.
  3. در مورد نور، نور غیر مستقیم روشن تا متوسط را ترجیح می دهد، بنابراین هر نقطه آفتابی در آپارتمان شما می تواند برای گیاه مونسترابرگ انجیریمفید باشد.

زامیفولیا (زامیوکالکاس)  

برای اکثر ساکنان آپارتمان گیاه زامیفولیا (زامیوکالکاس) توصیه می شود. نگهداری کم، آسان و سازگار با تقریباً هر نوع محیط داخلی (نور زیاد تا کم و شرایط مرطوب تا خشک) است. زامیفولیا (زامیوکالکاس) به راحتی گیاهان دیگر تحت استرس قرار نمی گیرد، بنابراین اگر زمان آبیاری را از دست دادید نیازی نیست نگران باشید.

این گیاه دارای برگ‌های زیبا و گوشتی است که رطوبت را حفظ می‌کند و به گیاه اجازه می‌دهد تا دو هفته در خاک تقریباً کاملاً خشک رشد کند. شما باید فقط یک بار در 14 روز آن را به طور متوسط آبیاری کنید و بزرگتر شدن آن را در سایه جزئی تماشا کنید. اگر همیشه سرتان شلوغ است و چیزهایی را فراموش می کنید یا اگر در خانه کار می کنید و گیاهی می خواهید که زمان زیادی از شما نمیگیرند، اما همچنان محیط کار شما را شادتر می کند، یک گزینه عالی است.

نخل شامادورا الگانس - به ندرت گلدان مجدد

نخل شامادورا الگانس  توصیه اکثر کارشناسان و طراحان فضای سبز است. یکی از بهترین گیاهان برای یک آپارتمان، نخل شامادورا الگانس است. این گیاه به نگهداری کمی نیاز دارند. فقط باید هفته ای یک بار آن را آبیاری کنید.

بیشنر بخوانید:همه چیز درباره گیاه اریکا/ از نحوه نگهداری تا روش های تکثیر نخل اریکا

نخل شامادورا الگانس می تواند در مناطق کم نور و فضاهای کوچک زنده بماند. همچنین خیلی سریع رشد نمی کند. نخل شامادورا الگانس در واقع زمانی رشد می کند که ریشه های آن در گلدان محبوس شود، بنابراین فقط باید هر دو تا سه سال یکبار گلدان ان را عوض کنید. این بدان معنی است که در آپارتمان شما خیلی بزرگ نمی شود. به علاوه، هوا را نیز تصفیه می کند.»

لیلی صلح (گل چمچه ای)

لیلی صلح (گل چمچه ای) یک گیاه عالی برای آپارتمان نشین هاست. مراقبت از گیاه  بسیار آسان است. این گیاه آپارتمانی می تواند در مناطق سایه دار و کم نور زنده بماند.

اگر آپارتمانی با پنجره های کم و نور طبیعی خورشید اجاره می کنید، این گیاه برای شما مناسب است. شما می توانید آن را تقریباً در هر اتاقی داخل آپارتمان خود پرورش دهید، چه اتاق نشیمن، اتاق خواب یا حتی راهرو. فقط مطمئن شوید که آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید و برای رشد آن هفته ای یک بار آن را آبیاری کنید.

تیلاندسیا

گیاه آپارتمانی تیلاندسیا به نگهداری کمی نیاز دارد و جزو گیاهان اپارتمانی تزئینی به شمار می رود. گیاه تیلاندسیا به عنوان گیاه هوا شناخته می شود چراکه برای زنده ماندن به خاک نیاز ندارد.

این گیاه آپارتمانی به چند دلیل برای آپارتمان نشین ها عالی هستند.

مراقبت از تیلاندسیا بسیار آسان است. آنها اپی فیت های مقاوم به خشکی هستند (به طور طبیعی روی شاخه ها و سنگ ها رشد می کنند)، به این معنی که آب زیادی نمی خواهند یا نیاز دارند. اپی فیت مقاوم به خشکی نیز به این معنی است که آنها حتی به خاک یا گلدان هم نیاز ندارند! این برای اجاره‌کنندگان عالی است، زیرا لازم نیست نگران سرریز شدن گلدان‌ها باشید که باعث آسیب می‌شود، و صاحبخانه ناراضی را می‌کند.

در همین حال، اگر نمی‌دانید چگونه می‌توانید به بهترین شکل از چنین گیاهانی مراقبت کنید، توصیه می شود به سادگی آن‌ها را هر دو هفته یک‌بار در سینک بشویید، اما آنها را خیس نکنید زیرا ممکن است باعث پوسیدگی گیاه شود. پس از اتمام آبکشی، آنها را وارونه کرده و خشک کنید تا مطمئن شوید که آب در تاج باقی نماند، که همچنین می تواند در نهایت باعث پوسیدگی شود.

پوتوس

مراقبت از پوتوس آسان است و الزامات سختگیرانه زیادی ندارد. پوتوس گیاهی است که در طیف وسیعی از شرایط نوری خوب عمل می کند. نسبت به خاکش خیلی حساس نیست؛ و برای مراقبت از آن خیلی آبگیر نیست. به علاوه، پوتوس از قلمه ها به خوبی رشد می کند، بنابراین می توانید گیاهان خود را تکثیر کنید و زمانی که یک گیاه سالم دارید، هر تعداد که دوست دارید داشته باشید.

ارکیده

ارکیده‌های دلپذیر و ظریف، می تواند زیباترین گل های آپارتمانی برای شما باشد. به خصوص در طراحی تمیز و مرتب، مانند اسکاندیناوی یا مینیمالیسم. اما، اگر نگران این هستید که آنها بیش از حد ظریف باشند، رایان اسمیت، کارشناس کنترل باغ و آفات و صاحب شرکت مبارزه با آفات ارگانیک مورچه و باغ، ارکیده پروانه را به عنوان یک تنوع عالی برای آپارتمان ها توصیه می کند.

او گفت: مراقبت از ارکیده پروانه بسیار آسان است. آنها نور غیر مستقیم خورشید را ترجیح می دهند و در مناطق سایه به خوبی رشد می کنند. هنگام آبیاری فقط به ریشه ها آب دهید و برگ ها و گل ها را خشک کنید. ارکیده های پروانه معمولاً در اثر آبیاری بیش از حد می میرند. اگر به خوبی نگهداری شود، ارکیده پروانه شما می تواند چندین بار در طول عمر خود به شما گل های زیبا و ماندگار بدهد.

سرخس

سرخس ها گیاه آپارتمانی فوق العاده ای برای فضاهای مرطوب مانند آشپزخانه و حمام هستند. دن جونز، وبلاگ نویس گیاهی از قبیله Terrarium، سرخس بوستون را توصیه می کند.

او گفت: "من عاشق تطبیق پذیری سرخس ها در تراریوم ها و خانه هستم، بنابراین به همین دلیل است که انواع سرخس بوستون را به آپارتمان نشینان توصیه می کنم." "آنها همیشه بسیار پر جنب و جوش و پویا به نظر می رسند، و این واقعیت [که] می توانند سطوح نور کمتری را تحمل کنند به این معنی است که می توانید مطمئن باشید در هر فضای جدید یک نقطه مناسب برای آنها وجود دارد. در واقع، به خصوص حمام.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید