10:07 , 1401/8/3
کد خبر: 000016173
بازدید: 1243
امیرعبداللهیان: در گام های رو به پایان توافق هستیم

وزیر امور خارجه کشور با تاکید بر اینکه در دولت جدید مذاکرات را با جدیت و فعالانه آغاز کردیم، اظهار کرد: اکنون در گام های رو به پایان توافق هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی ایونا، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران شب گذشته(دوشنبه، 2 آبان) در دیدار با مدیران عضو اتحادیه اوآنا اظهار کرد: ما در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل هم از فرصت دیپلماسی استفاده کردیم .

وی در بخش دیگری از این صحبت ها به حضور نمایندگان ایران در نشست سازمان ملل اشاره کرد و افزود: در این دوره نماینده آمریکا در امور ایران به نیویورک آمد و با واسطه آقای مورا مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا، همکارم آقای دکتر باقری و مورا نشستی برگزار کردند و در نیویورک پیام ها با سرعت بیشتری بین ما و طرف آمریکایی مبادله شد و طرف اروپایی نقش فعالی را ایفا کرد و در نتیجه آن مشکل مهمی که در مسیر گام نهایی وجود داشت مورد توافق طرفین مذاکراتی ما قرار گرفت.

وی ادامه داد: توافق کردیم نسبت به تبادل زندانیان ایرنی و آمریکایی بر اساس مذاکرات فنی که صورت خواهد گرفت اقدام کنیم. آمریکایی ها نماینده خود را از یک کشور ثالث انتخاب کردند و ما حدود سه هفته پیش بر سر بحث چگونگی تبادل زندانیان به عنوان یک عمل انسان دوستانه توافق کردیم و گام اول را جمهوری اسلامی ایران به منظور نیت های انسان دوستانه و اثبات حسن نیت چند باره تهران یک تن از زندانیان که جرم قطعی و اثبات شده او جاسوسی بود آزاد کرد. حال نیز  برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار آمادگی داریم و  تلاش های تمام طرف ها برای رسیدن به این نقطه همچنان جریان دارد.


           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید