09:28 , 1401/7/14
کد خبر: 000015651
بازدید: 1349
افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان چقدر است؟

سخنگوی دولت اخیرا از افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان دولت خبر داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، لایحه متناسب سازی حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان که از مدتها قبل در دست بررسی بود نهایتا سه شنبه بعد از تصویب در دولت با دو فوریت به مجلس ارجاع شد و پس از ارسال این لایحه سخنگوی دولت چنین عنوان کرد که این افزایش حقوق 20 درصدی خواهد بود.

بر این اساس حداقل دو میلیون تومان به حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان اضافه خواهد شد.

به گفته علی بهادری جهرمی در قانون بودجه سقفی خاص برای افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری در نظر گرفته شده و در قالب این لایحه خواسته شده دولت مجاز شود در صورت صلاحدید مجلس از شهریور ماه این مبالغ را افزایش دهد.

وی گفته در صورت موافقت مجلس، این افزایش به صورت پلکانی بوده و افرادی که حقوق های بالاتری دارند افزایش حقوق کمتری را تجربه خواهند کرد که این به دلیل شعارهای دولت در راستای عادلانه سازی حقوق ها رخ می دهد.

سخنگوی دولت چنین اظهار کرد که در لایحه ارسالی به مجلس پیشنهاد شده هزینه هایی نیز بابت عائله مندی و کمک هزینه اولاد هم در راستای حمایت از طرح های جوانی جمعیت با افزایش مواجه شود.

بهادری جهرمی همچنین تاکید کرده در صورت موافقت مجلس و شورای نگهبان دولت چنین پیشنهاد داده که این افزایش حقوق از ابتدای شهریور ماه اعمال شود.

بیشتر بخوانید: لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان در ایستگاه مجلس

 

 

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید