17:04 , 1401/8/29
کد خبر: 000016666
بازدید: 1564
افزایش اعتماد به نفس با راه حل های فوری

در این مطلب به 15 راه برای افزایش اعتماد به نفس از دست رفته آورده شده است.

10 روش فوری برای افزایش اعتماد به نفس

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، گاهی اوقات افرادی که وارد زندگی ما می شوند، گاهی اوقات اشتباهاتی که مرتکب می شویم و گاهی اوقات شکست هایی که متحمل می شویم، اعتماد به نفس ما را از بین می برد. باور داشته باشید که می توانید موفق شوید. چون تو خیلی با ارزشی....

1. دلایل عدم اعتماد به نفس را شناسایی کنید

می تواند محرک های متعددی برای عدم اعتماد به نفس وجود داشته باشد. دلایل بی شماری وجود دارد، از اضافه وزن گرفته تا آسیب های دوران کودکی یا کمبود عزت نفس تا مسائل خانوادگی یا حتی فقر و ایدئولوژی های آموزش داده شده. اولین و مهمترین قدم برای افزایش اعتماد به نفس، شناسایی عوامل ترس است.

هنگامی که علت عدم اعتماد به نفس را شناسایی کردید، درباره مزایا و معایب آن با خود صحبت کنید. سعی کنید بر مزایا و معایب غلبه کنید.

2. راه فوری افزایش فوری اعتماد به نفس؛ ورزش کردن 

ورزش نه تنها بر سلامتی شما تأثیر مثبت دارد، بلکه بر روحیه و اعتماد به نفس شما نیز تأثیر می گذارد. ایده زندگی فعال خود را که به تعویق انداخته اید در اسرع وقت به زندگی خود برگردانید و برنامه ورزشی مناسب خود را شروع کنید.

بیشتر بخوانید: 10 راه حل اساسی برای افزایش اعتماد به نفس

3. برای افزایش اعتماد به نفس لباس خوب بپوشید

برای بی نقص بودن به لباس های زیادی نیاز ندارید. چند تکه باکیفیت و مناسب با تیپ بدنی شما برای بهتر شدن حال تان کافی است. یک دوش آب گرم و پوشیدن لباس های خوب می تواند ظاهر شما را متحول کند و سطح اعتماد به نفس و اعتماد به نفس شما را بالا ببرد. سپس، یک آرایش سبک با لباس شما هماهنگ می شود و حال شما را بهتر می کند.

4. افکار منفی را از سر خود دور کنید

هرگز نگویید "من نمی توانم" یا "برای من خیلی سخت است". این جملات ناخواسته شما را در روحیه منفی قرار می دهد.

5. مثبت فکر کنید

دانستن اینکه چه چیزی برای شما مثبت و چه چیزی منفی است، یک تکنیک بسیار مهم برای افزایش اعتماد به نفس است. بعد از اینکه افکار منفی را از سرتان بیرون کردید، نکات مثبت را در جای خود قرار دهید. بنابراین افزایش اعتماد به نفس در شما افزایش پیدا می کند.

6. خودتان را بشناسید 

به افکار خود گوش دهید و شروع کنید به نوشتن هر آنچه فکر می کنید. این به شما کمک می کند دقیقاً احساس خود را تجزیه و تحلیل کنید. اگر مشکلات خود را تعریف نکنید، نمی توانید راه حلی پیدا کنید.

۷- با خود مهربان باشید

هرکسی اشتباه می کند! مهم این است که اشتباهات خود را درک کنید و از آنها درس بگیرید. به خاطر اشتباهاتی که مرتکب شده اید به خودتان سخت نگیرید. همیشه مهربان باش، گوش کن و خودت را دوست داشته باش. برنامه های مدیتیشن می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

8. ایده های خود را زنده کنید

صرفاً تغییر افکارتان به شیوه ای مثبت به شما کمکی نمی کند. شما باید آنها را فعال کنید. به آرامی شروع کنید و روی رسیدن به هدفتان تمرکز کنید.

بیشتر بخوانید: افزایش اعتماد به نفس در کودکان با چند روش ساده و کاربردی

9. ایجاد همدلی

سخاوتمند و مهربان بودن با موجودات دیگر، حس شفقت را در خود ایجاد می کند. این تصویر شما را مشخص می کند و به شما احساس خوبی می دهد. حتی می توانید داوطلب شوید تا به کسی کمک کنید تا احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشد.

10. از قبل آماده شوید

برای افزایش اعتماد به نفس حتما قبل از ارائه سخنرانی یا امتحان، مطالعه و تمرین کنید. وقتی موضوع را بدانید، باعث می‌شوید طرف مقابل به شما اعتماد کند.

5 روش سریع وفوری برای افزایش اعتماد به نفس

1. برای افزایش اعتماد به نفس هدف خود را تعیین کنید

اصولی که زندگی شما بر اساس آن ها بنا شده است، چیست؟ اگر ندانید، دچار مشکل شده اید زیرا احساس می کنید زندگی شما بی جهت است. اهداف و اصول به شما انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری می دهند.

2. برای افزایش اعتماد به نفس صاف بایستید

وضعیت بدن شما نشانگر سطح اعتماد به نفس شماست. هنگام نشستن یا صحبت با کسی خم نشوید، همیشه شانه ها و سر خود را بالا نگه دارید.

3. منظم باشید

وسایل کمتر و یک میز مرتب دو تا از کوچکترین بخش های موفقیت هستند. نظم می تواند شما را به فردی بسیار موفق تر و با اعتماد به نفس تبدیل کند.

4. عادات خود را تغییر دهید

عادت هایی را از زندگی خود حذف کنید که به سلامتی شما آسیب می زند و انرژی شما را از بین می برد. به عنوان مثال، از مصرف محصولات قندی خودداری کنید یا به جای ماشین با وسایل نقلیه عمومی سر کار نروید.

5. سطح فرهنگ عمومی خود را افزایش دهید

آنها نمی گویند دانش قدرت بیهوده ای است. هرچه بیشتر بدانید، مکالمات شما با علاقه بیشتری تماشا می شود. این علاقه به شما کمک می کند اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: چند راهکار ساده برای اعتماد به نفس کودکان

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید