09:34 , 1401/12/15
کد خبر: 000021392
بازدید: 1307
افزایش ابتلا به کرونا در کشور/ سرماخوردگی همان کروناست!

یکی از اعضای کمیته علمی کشوری مبارزه با کرونا، با اشاره به افزایش تعداد موارد ابتلا به این بیماری در کشور، بیان کرد که کرونا هنوز هم در حال گسترش بوده و به طور کامل از بین نرفته است. او همچنین بیان کرد که در حال حاضر بیشتر موارد سرماخوردگی، در واقع ناشی از کرونا هستند.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، دکتر پیام طبرسی در مورد وضعیت کرونا در کشور اظهار کرد: تعداد موارد ابتلا به این بیماری در حال حاضر در حال افزایش بوده و نسبت به چند هفته پیش، افزایش یافته است. با این حال، باید صبر کنیم تا ببینیم که در یک یا دو هفته آینده، شرایط بیماری در کشور به چه شکلی خواهد بود و آیا روند افزایشی ادامه خواهد داشت یا به کاهش خواهد رفت.

اینکه کرونا هنوز هم در حال گسترش است و به طور کامل از بین نرفته است باید در نظر گرفته شود. بیشتر مواردی که به عنوان سرماخوردگی شناخته می‌شوند در واقع ناشی از کرونا هستند، اما خوشبختانه در اکثر موارد، بیماری خفیف است و مانند سرماخوردگی عادی است. با این حال، در برخی افراد با ریسک بالا مانند افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، افراد دچار نقص ایمنی و افراد سالخورده، احتمالاً بیشتر دچار بیماری خواهند شد و نیاز به بستری شدن در بیمارستان خواهند داشت. با رعایت پروتکل های بهداشتی، احتمالا سایر افراد مشکلی نخواهند داشت.

دکتر طبرسی با تأکید بر اینکه در حال حاضر اکثر بیماران مبتلا به کرونا به صورت خفیف بیماری را تجربه می‌کنند، اظهار کرد: در برخی مراکز درمانی مانند مسیح دانشوری، که یک مرکز درمانی ارجاعی است، تعداد موارد بستری نیز نسبت به یک ماه پیش افزایش یافته است.

دکتر طبرسی بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تعطیلات عید، به ویژه برای افرادی که دارای عوامل خطر و ریسک‌فاکتور هستند، تاکید کرد. همچنین بیان کرد که باید به جدیت با شیوع واریانت‌های جدید کرونا که جهش می‌کند، برخورد کنیم. او افزود که اغلب واریانت‌های مطرح شده، از جمله XBB، BQ1 و ... هستند، اما واریانت نگران‌کننده دیگری فعلا مطرح نشده است.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید