16:50 , 1401/8/18
کد خبر: 000016461
بازدید: 1211
اعدام دو عضو جیش العدل

قوه قضاییه اینگونه اعلام کرده که دو تن از اعضای گروهک تروریستی جیش العدل در زاهدان به دار اعدام آویخته شدند.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایونا، بنا بر آنچه اعلام شده حکم اعدام این دو متهم روز گذشته (سه شنبه، 17 آبان) اجرا شده است.

این دو نفر متهم بوده اند که طی سال های 1395 و 1396 چهار تن از نیروهای مرزبانی و فراجا را به شهادت رسانده اند.

قوه قضائیه با انتشار اطلاعیه ای اجرای این احکام را اعلام و تائید کرده است. 

در این اطلاعیه آمده است:« روز گذشته ۲ نفر از اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم به نام‌های راشد بلوچ فرزند افضل و اسحاق آسکانی فرزند دلاور به جرم انجام اقدامات تروریستی، ایجاد ناامنی و تیراندازی به نیروهای انتظامی که به شهادت ۴ نفر از نیروهای مرزبانی و مجروح شدن تعدادی دیگر از پرسنل فراجا منجر شده بود اعدام شدند.

بر اساس مستندات پرونده این دو فرد در سال ۹۵ طی چند عملیات تروریستی در منطقه مرزی جبروک و ریدیک استان سیستان و بلوچستان، ۴ نفر از نیروهای مرزبانی فراجا را به شهادت رسانده و تعدادی را مجروح کرده بودند و در سال ۹۶ در حالی که در مناطق مرزی شرق کشور در حال جاسوسی و جمع آوری اطلاعات یگان‌های نظامی و انتظامی بودند دستگیر می‌شوند.  

نامبردگان پس از دستگیری و در مراحل مختلف تحقیقات پرونده، با ذکر جزئیات نحوه و چگونگی عضویت در گروهک تروریستی جیش الظلم و عملیات‌های تروریستی که در آن مشارکت داشتند را بدون هیچ گونه تناقضی بیان کرده و به آن اذعان نموده بودند؛ لذا با توجه به اقاریر متعدد متهمین در کلیه مراحل تحقیقات مقدماتی، گزارش ضابطان و مستندات موجود در پرونده و  صورتجلسه بازسازی صحنه جرم، دادگاه انقلاب اسلامی زاهدان آن‌ها را  بابت انجام اقدامات تروریستی و ایجاد ناامنی و همچنین تیراندازی و به شهادت رساندن ۴ نفر از پرسنل مرزبانی و مصدوم نمودن تعداد دیگری از پرسنل فراجا به اعدام محکوم نمود.

رای مذکور پس از ابلاغ به نامبردگان و وکلایشان و تقاضای فرجام خواهی آنان، جهت رسیدگی به دیوان عالی کشور ارسال گردید که دیوان عالی با توجه به مدارک و محتویات پرونده و اظهارات و اقرارات متهمین فرجام خواهی متهمین را وارد ندانسته و دادنامه بدوی را تأیید نمود.

بر همین اساس رای قطعی صادر شده در تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۷ در محوطه زندان مرکزی زاهدان به مرحله اجرا درآمد.»
به گزارش ایونا، جیش العدل را می توان یک گروهک شبه نظامی دانست که اعضای آن اهل تسنن بوده و در استان سیستان و بلوچستان به مبارزه مسلحانه با جمهوری اسلامی ایران می پردازند. این گروه توسط بسیاری کشورها از جمله ایران و آمریکا تروریستی شناخته شده است.

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید