14:40 , 1401/8/4
کد خبر: 000016212
بازدید: 1426
اعترافات یک سارق/ 10 بار دیگر هم مرا بگیرید باز سرقت می کنم

اخیرا مصاحبه ای از یک سارق سابقه دار در فضای مجازی منتشر شده که در حضور مقامات انتظامی اعترافی شوکه کننده دارد.

به گزارش خبرنگار انتظامی ایونا، این سارق 38 ساله که 11 سال عمر خود را در زندان سپری کرده و سه بار دستگیر و آزاد شده است، در حضور مقامات نیروی انتظامی با صراحت تاکید می کند که اگر 10 بار دیگر هم او را بگیرند و آزاد کنند باز سرقت خواهد کرد.

وی در این باره می گوید: چون کار نیست اگر 10 بار دیگر هم من را بگیرند بعد آزادی باز سرقت می کنم. گرفتارم. کار نیست. یک جارو به من بدهید بگویید جارو کن حقوق بگیر دیگر این کار را نمی کنم. هیچ کاری نیست و همه جا هم رفته ام دنبال کار. 

اما طی سال های اخیر به دنبال سرقت های متعددی که ممکن است در خیابان ها یا خانه ها صورت گیرد سئوالات متعددی در ذهن مردم وجود دارد که در ادامه به برخی اطلاعات مفید در این زمینه اشاره شده است.

مدت حبس سرقت

مدت زمانی که فرد برای سرقت در زندان می ماند یکی از فاکتورهای مهمی است که می تواند نقشی بازدارنده داشته باشد. طبیعی است این مدت بر اساس نوع سرقت و صدمات ناشی از آن مدت حبس متفاوتی دارد مثلا در مواردی که مالی از بین رفته باشد متهم علاوه بر مجازات متهم ملزم به پس دادن مال مسروقه نیز می شود.

اما اگر مال از بین رفته باشد و مجرم هم به بازگرداندن مال به حکم دادگاه توجه نکند دولت از شاکی می خواهد که بر سر انتقال بخشی از اموال منقول یا غیر منقول سارق توافق کند.

در حالت کلی نیز می توان گفت چنانچه سرقت جامع شرایط حد نباشد، متهم به شش ماه تا سه سال حبس و تحمل 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد که اگر این سرقت از اموال دولتی باشد حبس آن تا پنج سال هم قابل افزایش است.

درجه جرم سرقت

سرقت در ایران دارای درجه های مختلفی است که در حالت کلی به دو نوع حدی و تعزیری طبقه بندی می شود. سرقت های تعزیری را می توان دسته ای از سرقت ها دانست که عبارتند از:

- سرقت مقرون به آزار مثل سرقت مسلحانه
-سرقت مسلحانه گروهی در شب
- سرقت مقرون به پنج شرط مشدد (سرقت در شب واقع شود ، سرقت توسط دو یا چند نفر انجام شود ،یک یا چند نفر از سارقین مسلح باشد ،سارقین از دیوار بالا رفته یا حرز را شکسته یا کلید ساخته باشند و یا خود را کارمند جایی معرفی کرده باشند ، کسی را آزار داده یا تهدید کرده باشند) 
- سرقت مسلحانه از منزل 
- راهزنی 
-سرقت از موزه ها یا مکان های تاریخی و مذهبی
- سرقت وسایل و متعلغات مربوط به تاسیسات مورد استفاده عمومی 
- کیف زنی یا جیب بری
- سرقت از اماکن حادثه زده 
-سرقت یا استفاده غیر مجاز از آب ،برق،گاز،تلفن
- مداخله در اموال مسروقه

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید