10:39 , 1401/8/1
کد خبر: 000016119
بازدید: 1292
اظهارات جدید وزیر امور خارجه درباره مهسا امینی/15 دقیقه بعد از ورود وی به بیمارستان دو عنصر امنیتی هم آمدند

وزیر امور خارجه کشور روز گذشته در دیدار با ایرانیان مقیم ارمنستان توضیحاتی درباره جریان درگذشت مهسا امینی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی ایونا، حسین امیرعبداللهیان در بخشی از صحبت های خود به حوادث اخیر و ناآرامی ها و اعتراضات پرداخت و اظهار کرد: درگذشت مهسا امینی همه را متاثر کرد و در همان ساعت های اول، رئیس جمهور با خانواده مرحومه تماس گرفته و پدر وی چنین اعلام کرده بود که وی دچار بیماری مغزی بوده و چند سال پیش نزد آقای دکتر شیروانی که از پزشکان نامی و از شاگردان پروفسور سمیعی هستند عمل کرده و غده هیپوفیزش را برداشته بودند.دکتر شیروانی نیز این را اعلام کردند که این عمل را انجام داده اند و پرونده های او نیز آمد.

وی ادامه داد: اما لازم است این را هم بدانید که حدود 15 دقیقه بعد از انتقال وی به بیمارستان کسری دو عنصر امنیتی نیز به این بیمارستان آمدند و از همان لحظه هدایت ماجرا آغاز شد.

امیرعبداللهیان گفت: به دنبال این ماجراها در مطالبات مردم که عاطفی و مسالمت آمیز بود انحرافاتی ایجاد شد و این اعتراضات مسالمت آمیز به سمت استفاده از سلاح و خشنونت پیش رفت. بر همین اساس برخی از نیروهای پلیس نیز به شهادت رسیدند که هیچ نظامی در دنیا چنین امری را نمی پذیرد.

وی ادامه داد: پس از این موضوع به شخصه در مذاکراتی که با آقای بورل و وزیر خارجه فرانسه داشتم این سئوال را طرح کردم که چطور وقتی بحث جلیقه زردها مطرح بود خود شما به شدیدترین شیوه ها سرکوب کردید اما وقتی در ایران مطالبات مردمی به سمت اقدامات تروریستی می رود مردم را به این دعوت می کنید که هرکس هر کاری می خواهد انجام دهد؟

          

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید