18:19 , 1402/3/6
کد خبر: 000025483
بازدید: 1249
اصطلاح ال‌کلاسیکو برای بارسلونا و رئال مادرید ممنوع شد!

دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید که از چندی پیش روابط‌شان تیره و تار هم شده، قرار است در یک جبهه مشترک برای اعتراض به حکم صادر شده بجنگند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایونا، در سراسر دنیا به خصوص در میان ورزشی‌ها و فوتبال دوستان، وقتی عبارت «ال‌کلاسیکو» شنیده می‌شود، اولین چیزی که در ذهن متصور می‌شود، نبرد تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا است.  این دو تیم، اما اجازه ندارند در فعالیت‌های تبلیغاتی خود از این عبارت برای اشاره به نبرد مستقیم‌شان در زمین فوتبال استفاده کنند.

طبق گزارش نشریه «رِوِلو» اسپانیا، اصطلاح ال‌کلاسیکویی که رئال مادرید و بارسلونا از آن استفاده می‌کنند از نظر نوشتاری عملاً با اصطلاحی که از نظر حقوقی متعلق به سازمان لیگ اسپانیا (لالیگا) است تفاوتی ندارد. در حقیقت تنها تفاوت میان این دو عبارت در فاصله میان حریف تعریف «EL» و واژه «Calsico» است. در اصطلاحی که رئال مادرید و بارسلونا استفاده می‌کنند، ال‌کلاسیکو با فاصله نوشته می‌شود در حالی که نگارش اصطلاح اصلی که لالیگا مالک معنوی آن محسوب می‌شود، بدون فاصله است. به همین دلیل سازمان لیگ اسپانیا استفاده از عبارت ال‌کلاسیکو توسط رئال مادرید و بارسلونا با هدف تبلیغات و درآمدزایی را غیرقانونی دانسته و دادگاه هم طرف آن را گرفته است. این ممنوعیت صرفاً در مورد فعالیت‌های تبلیغاتی دو باشگاه صدق می‌کند و بازی روردروی دو تیم همچنان با عبارت ال‌کلاسیکو شناخته خواهد شد.

گویا اکنون دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید که از چندی پیش روابط‌شان تیره و تار هم شده، قرار است در یک جبهه مشترک برای اعتراض به حکم صادر شده بجنگند و اگر از فرجام‌خواهی در مراجع قضایی داخلی به نتیجه نرسند، پرونده را به دادگاه‌های بین‌المللی خواهند برد.

بیشتر بخوانید: مهدی قایدی در فهرست تیم ملی ایران

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید