10:40 , 1402/3/7
کد خبر: 000025514
بازدید: 1301
استفاده از داور بین المللی برای دربی 101

فدراسیون فوتبال قصد دارد از بین 7 داور بین المللی کشور یکی را برای قضاوت بازی استقلال و پرسپولیس انتخاب کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایونا، کمیته داوران فدراسیون فوتبال قصد دارد از بین 7 داور بین المللی کشور یکی را برای قضاوت انتخاب کند.

در حال حاضر فهرست داوران بین المللی به ترتیب اولویت به شرح زیر است: 

۱-موعود بنیادیفرد

۲-پیام حیدری

۳-بیژن حیدری

۴-حسن اکرمی

۵-سیدوحید کاظمی

۶-امیر عرب براقی

۷- مرتضی منصوریان

در واقع اگر بخواهند براساس اولویت فهرست داوران بین المللی انتخاب کنند باید قضاوت این مسابقه به موعود بنیادی فر برسد اما برخی مدعی اند بیژن حیدری از گزینه های اصلی قضاوت دربی 101 است. در بین دیگر داوران این فهرست 7 نفره سید وحیدکاظمی هم سومین گزینه محسوب می شود البته کاظمی در دیدارهای استقلال و پرسپولیس اشتباه تاثیرگذاری نداشته اما به دلیل اشتباهاتی که در دیدار سپاهان و پیکان انجام داد شاید کمترین شانس را برای دربی داشته باشد. به جز این 3 گزینه بین المللی برخی از افراد نزدیک به داوران می گویند می خواهند قضاوت این بازی را به اشکان خورشیدی بدهند داوری با تجربه که البته در آستانه بازنشستگی هم قرار دارد. در دربی صدم هم نام او برای قضاوت دربی مطرح شده بود.

این گمانه زنی ها در حالی رخ می دهد که مدیران باشگاه استقلال خواستار حضور داوران خارجی در دربی یکصد و یکم هستند. حساسیت فوق العاده این بازی از یک طرف و از سویی دیگر ارزش داشتن 2 جام در این بازی باعث شده که استقلالی ها به دنبال داور خارجی باشند. اگر استقلال برنده این دربی شود به جز جام قهرمانی حذفی شانس کسب جامی دیگر در سوپرجام را خواهد داشت اما اگر پرسپولیس برنده شود به طور اتوماتیک دو جام خواهد گرفت! هم جام حذفی و هم سوپرجام زیرا در آئین نامه مسابقات ما آمده تیمی که قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شود قهرمان سوپرجام هم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: استقلالی ها جواب ساپینتو را ندادند

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید