08:07 , 1401/5/13
کد خبر: 000014728
بازدید: 46889
از مهران تا کربلا چند ساعت راه است؟

مرز مهران پرتردد ترین مرز ایران به عراق است که معمولا برای سفر به کربلا نیز این مرز مورد استفاده قرار میگیرد. مهران تا کربلا حدود 280 کیلومتر فاصله دارد و بر اساس شیوه ای که شما بخواهید این مسافت را طی کنید زمان آن متفاوت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مذهبی ایونا، سالهاست همواره عزاداران حسینی همزمان با فرا رسیدن ماه های محرم و صفر راهی کربلا می شوند و در این میان مراسم پیاده روی اربعین با شکوه هرچه تمام تر برگزار می شود. اگرچه برای این مناسبت به نظر می رسد تعداد بیشتری از ایرانیان راهی کربلا می شوند اما برای روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی و سایر روزهای ماه محرم نیز تعداد زوار این مسیر کم نیست.

بر همین اساس داشتن اطلاعاتی درباره شرایط این سفر همواره برای زائران مهم است. یکی از سئوالاتی که در این مسیر برای بسیاری افراد مطرح می شود فاصله میان شهرهای مختلف است.

برای افرادی که قصد دارند این سفر را به شکل زمینی انجام دهند یکی از مهمترین سئوالات فاصله کربلا با نقاط مرزی ایران و به ویژه مرز مهران است.

در واقع مرز مهران نزدیک ترین مرز به کربلا است و بسیاری از زوار برای تردد خود مسیر این مرز را انتخاب می کنند. به گونه ای که گفته می شود حدود 70 درصد زائران این مسیر را برای خود انتخاب می کنند.

فاصله مهران تا کربلا

مرز مهران با کربلا حدود 280 کیلومتر فاصله دارد. اما اگر درباره فاصله این مرز مهم با دیگر شهرهای مذهبی عراق هم بپرسید فاصله مهران بااین شهرها به شرح ذیل است:

کاظمین۲۸۳ کیلومتر

سامرا ۴۴۴ کیلومتر

نجف ۳۰۳ کیلومتر

این مرز در طول سال نیز همواره پرتردد ترین مرز ایران است که برای سفر به عراق مورد استفاده قرار می گیرد.

فاصله تهران تا مهران چقدر است؟

اما اگر قصد داشته باشید از تهران راهی کربلا شوید برای رسیدن به مرز مهران هم 759 کیلومتر راه دارید که اگر بخواهید این مسیر را به شکل زمینی و با وسایل نقلیه مرسوم طی کنید حدود 9 ساعت در راه خواهید بود.

جدول زیر گویای آن است که شهرهای مختلف ایران هر کدام چند کیلومتر با مرز مهران، شلمچه و چذابه(دیگر مرزهای زمینی ایران و عراق) فاصله دارند.

بیشتر بخوانید: احتمال لغو ویزا در سفرهای زمینی اربعین امسال

مسیرهای منتهی به مرز مهران کدامند؟

مرز مهران در غرب کشور و استان ایلام قرار دارد که با استان های زیر همسایه است:

-کرمانشاه

-خوزستان

-لرستان

بر این اساس برای رسیدن به مرز مهران ممکن است شما از هر یک از این استان ها وارد شوید که اغلب از استان کرمانشاه این سفر انجام می شود. در استان کرمانشاه نیز از طریق دو شهرستان ایوان و چرداول میتوان به سمت مرز مهران حرکت کرد.

بیشتر بخوانید: آمادگی ایران برای برپایی بدون محدودیت اربعین ۱۴۰۱/ مرز سومار امسال بازگشایی می‌شود

پیاده روی مهران تا کربلا چند ساعت است؟

اما طبق رسم چندین ساله معمولا برای سفر به کربلا و پیاده روی اربعین زائران سفر خود را از روز 16 ماه صفر آغاز می کنند تا یک روز قبل از فرا رسیدن اربعین حسینی خود را به کربلا برسانند. البته ممکن است عده ای زودتر یا دیرتر پیاده روی خود را آغاز کنند اما در روز شانزدهم اکثریت گروه ها همزمان با یکدیگر وارد این مسیر می شوند. در این مسیر اغلب فاصله نجف تا کربلا را پیاده طی می کنند که مسافتی 80 کیلومتری است البته افرادی نیز هستند که این پیاده روی را از بغداد انجام می دهند و در اغلب موارد این پیاده روی سه روز و دو شب به طول می انجامد.

کرایه مهران تا کربلا چقدر است؟

می توان گفت مهران نه تنها پرترددترین مرز بلکه به نوعی ارزان ترین راه سفر نیز هست. برای رفتن به کربلا از مرز مهران معمولا ابتدا با وسیله نقلیه به نجف می روند و پس از آن فاصله باقی مانده تا کربلا را پیاده طی می کنند. در مرز مهران تاکسی و ون برای انتقال زوار به نجف در نظر گرفته شده که این فاصله حدود 5 ساعت است.

در سال جاری هزینه های در نظر گرفته شده برای کرایه این مسیر به شرح ذیل است:

کرایه ون معادل 17 هزار دینار است که این رقم معادل 408 هزار تومان است. 

هزینه کرایه تاکسی برای هر نفر 25 هزار دینار است که حدود 600 هزار تومان می شود.

 

 

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید