16:56 , 1401/8/14
کد خبر: 000016380
بازدید: 1321

در برنامه رادیویی بر بلندای همت عنوان شد؛

از تولید توپ فوتبال برای پاکستان تا تامین لباس قهرمانان ورزشی دنیا

یک تولیدکننده البسه ورزشی با تاکید بر لزوم سنجیدن جوانب مختلف کار، اظهار کرد: نباید برای شروع کار دل را به دریا زد و بدون بررسی جوانب مختلف وارد کار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، دکتر مجید ساعدی فر، تولید کننده البسه و تجهیزات ورزشی با حضور در برنامه رادیویی "بر بلندای همت" میهمان دکتر مهدی کریمی تفرشی، مجری و کارشناس این برنامه شد و ضمن پاسخگویی به سئوالات، روایت کرد که چگونه یک نوجوان شهرستانی به رتبه ای بالا دست یافته و علاوه بر تولید تجهیزات ورزشی در ایران و جهان به عنوان یک پزشک نیز فعالیت می کند.

دکتر ساعدی فر در این برنامه به نحوه ورودش به عرصه تولید تجهیزات ورزشی اشاره کرد و گفت: همواره علاقمند بودم در عرصه ورزش یک برند و کارخانه مختص به خود را داشته باشم تا اینکه در سال 1997 دکتر ایرج دانایی فر من را تشویق کردند و بدین ترتیب به تولید توپ های فوتبال روی آوردم که در همان سال ها صادرات آن به پاکستان آغاز شد و برای مدت دو سال ادامه یافت.

وی ادامه داد: پس از این مرحله در سال 2000 با دعوت فدراسیون فوتبال مدتی در این فدراسیون مشغول شدم و در سفرهای خارجی هنگامی که فوتبالیست های کشور بخشی از مخارج خود را به لباس های ورزشی اختصاص می دادند همواره این سئوال را در ذهن مرور می کردم که آیا می شود زمانی البسه ایرانی را با کیفیتی تولید کنیم که ورزشکاران سطح بالا هم مایل به استفاده از تولیدات ما باشند؟

این تولیدکننده البسه ورزشی همچنین اظهار کرد: کار تولید را در سال 2004 با یک لوکیشن و یک خیاط آغاز کردیم و در مدتی کوتاه کار پیش رفت و به جایی رسید که اکنون تولیدات ما در چهار محل مختلف با وسعت و نیروی کار بالا دنبال می شود و در حیطههای مختلف از لباس گرفته تا کیف و چمدان و کفش و فوم و قایق کایاک ورزشی و چوبال را تولید می کنیم.

وی با بیان اینکه با ایجاد برند "مجید" حداقل 200 نفر بطور مستقیم در این مجموععه فعالیت می کنند، اظهار کرد: در ادامه فعالیت ها به دعوت فدراسیون جهانی والیبال برای مدتی یکی از 11 مجموعه تولیدی بودیم که لباس های والیبال را طراحی و تولید می کرد. طبق قوانین موجود در فدراسیون جهانی والیبال تمام تیم هایی که در رقابت های بین المللی این رشته شرکت می کنند باید لباس های خود را از این کارخانه ها تهیه کنند که این موضوع جای افتخار داشت که یکی از این تامین کننده ها یک شرکت ایرانی بود.

ساعدی فر در ادامه با اشاره به روندی که در ادامه طی کرده اظهار کرذ: در ادامه این مسیر کار به جایی کشید که در موارد متعدد مدال آورانی که در دنیا مدال های طلا و نقره و برنز را کسب می کردند لباس هایی به تن داشتند که تولیدی شرکت ما و ایران بود به گونه ای که در بازی های المپیک ریو 2016 دوبنده های کشتی تولیدی ما را در 35 کشور مورد استفاده قرار دادند.

این تولید کننده همچنین به تاثیر کرونا بر فضای کسب و کارهای مختلف اشاره کرد و افزود: در این سالها سعی کردم از هیچ موسسه و نهادی انتظار حمایت نداشته باشم و کار خود را بدون هیچگونه کمک یا وام و تسهیلات پیش بردم. حتی در دوره کرونا نیز هیچ یک از نیروهای کار را تعدیل نکردم و تلاش کردم حتی با تولید ماسک، کار را در هیچ مرحله ای متوقف نکنم.

وی که دکترای فیزیوتراپی دارد و علاوه بر تولید در ایران در آمریکا نیز به عرصه پزشکی مشغول است، در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: علاوه بر ایران سابقه سرمایه گذاری در کشوری مثل آمریکا را هم داشته ام اما در ایران از زمانی که دلار حدود 300 تا 400 تومان قیمت داشت کار را شروع کردم و تا حالا که به بیش از 34 هزار تومان رسیده ادامه داده ام و از روزی که کار را شروع کردم سعی داشتم جوانب مختلف آن را ارزیابی کنم و اگرچه این کار سخت و وقت گیر بوداما در نهایت به تمام اهدافی که تعریف کرده بودم رسیدم.

ساعدی فر در پایان خطاب به جوانان گفت: به یاد داشته باشید که خواستن توانستن است. اما مراقب باشید در کار اینگونه نباشد که دل به دریا بزنید. قبل از شروع کار حتما تحقیقات کافی انجام دهید و تجربه به دست بیاورید. این را به یاد داشته باشید که اگر من به عنوان یک بچه شهرستان توانستم خودم را تا این درجه بالا بکشم قطعا هر بچه شهرستانی دیگری نیز می تواند این کار را انجام دهد پس نا امید نشوید و راه عبور از موانع را بیاموزید تا موفق شوید.

 

بر بلندای همت (قسمت نهم)

اول هفته های رادیو تهران با ویژه برنامه «بر بلندای همت»

رادیو تهران با ویژه برنامه «بر بلندای همت» میزبان كارآفرینان برتر در سال حمایت از كالای ایرانی است.

برنامه این هفته با حضور مهدی کریمی تفرشی، کارشناس مجری و دکتر ساعدی فر تولیدکننده البسه ورزشی مجید از  شبکه رادیویی تهران پخش شد.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید