15:55 , 1401/7/17
کد خبر: 000015722
بازدید: 5053
از بین بردن تندی غذا با 7 روش ساده

بایک روش بسیار ساده می تونید از شر تندی بیش از حد غذا خلاص شوید.

تندی غذا را با چی بگیریم؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، گاهی اوقات ممکن است موقع غذا پختن به دلایلی غذای شما بیش از حد تند و فلفلی شود اما چگونه می توانیم این مشکل را رفع کنیم؟ این موارد را یادداشت کنید چون می تواند در بیشتر اوقات به شما کمک کند.

رفع تندی سوپ با روغن

راه نجات آش و سوپ تند و فلفلی از طریق روغن است. نصف لیوان را با روغن پر کنید و به سوپ اضافه کنید. حالا منتظر می مانیم تا روغن به سطح سوپ برود. وقتی روغن به سطح آمد، آن را با قاشق بردارید. طعم تند آن با روغن از بین می رود.

آب لیمو

می توانید از لیمو کمک بگیرید تا طعم غذا با تندی بیش از حد متعادل شود و از تندی آن کاسته شود. آب لیمو که معادل یک چهارم لیوان چای است، در این مرحله کافی خواهد بود. پس از اضافه کردن آب لیمو به غذای پخته شده خود، اکنون می توانید از آن استفاده کنید

سیب زمینی

سیب زمینی که وظیفه صرفه جویی در غذاهای شور و روغنی را بر عهده دارد، در مورد غذاهای بسیار تند نیز کاربرد دارد. یک سیب زمینی یا چند عدد سیب زمینی را با توجه به اندازه قابلمه به چند تکه برش دهید و در ظرف بچینید. سیب زمینی مشکل را درون خود به دام می اندازد. بعد از پخت، در صورت تمایل می توانید سیب زمینی ها را بیرون بیاورید.

خواص سیب زمینی: مهمترین خواص انواع سیب زمینی + عکس | وبلاگ سان میوه

برنج

نجات دهنده دیگر طعم غذای شما، برنج است. می توانید یک فنجان برنج را که به مدت 10 دقیقه در آب داغ خیس کرده اید به یک وعده غذایی یا سوپ اضافه کنید تا تندی آن از بین برود.

خامه

اگر غذای شما غذایی است که با سس های چاشنی درست شده است، می توانید خامه یا خامه فرم گرفته اضافه کنید. دقت کنید که این مقدار به اندازه ای باشد که طعم غذا را خراب نکند.

هویج

بسته به تناسب ظرف می توانید از هویج هم برای کاهش تندی آن استفاده کنید. وقتی هویج را که یک سبزی شیرین است مکعبی کنید و به غذا اضافه کنید طعم تند آن را متعادل می کند.

با حقایق و فواید بیشمار هویج آشنا شوید - ایران درخت

عسل

ما متفاوت ترین روش را برای آخرین راهکار گذاشته ایم. اگرچه عسل برای هر وعده غذایی مناسب نیست، اما می تواند برای غذاهای ترش یا تند و شیرین ناجی باشد. مقداری عسل را کم کم به غذای پخته شده اضافه کنید و مخلوط کنید. فقط در اینجا باید مراقب باشید که عسل را با یک قاشق چایخوری با احتیاط بگذارید. 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید