04:33 , 1401/5/2
کد خبر: 000014589
بازدید: 1976
اربعین امسال چه روزی است؟

تاریخ دقیق اربعین حسینی در سال 1401 کی و چه روزی است؟ آیا روز اربعین حسینی تعطیل رسمی است؟

تاسوعای حسینی امسال چه روزی است؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، تاسوعای حسینی در سال 1401 مصادف با 9 محرم در تقویم قمری و یکشنبه 16 مرداد در تقویم شمسی است. روز تاسوعای جسینی در تقویم رسمی ایران، جزو تعطیلات رسمی است.

عاشورای حسینی چه روزی است؟

عاشورای حسینی در سال 1401 مصادف با 10 محرم در تقویم قمری و دوشنبه 17 مرداد در تقویم شمسی است. روز تاسوعای جسینی در تقویم رسمی ایران، جزو تعطیلات رسمی است.

اربعین امسال چه روزی است؟

20 صفر  1444 قمری مصادف با چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یارانش اربعین نام دارد. در سال جاری، 20 صفر در تقویم قمری مصادف است با شنبه 26 شهریور. این روز در تقویم رسمی ایران تعطیل است.

اربعین حسینی چیست؟

بر اساس تقویم هجری قمری، روز بیستم صفر، روز اربعین حسینی است. چهل روز از شهادت امام حسین (ع) و یارانش در کربلای معلی در سال 61 هجری.

گفته شده است که اسرای کربلا در بیستم صفر سال شصت و یکم هجری هنگام بازگشت از شام به مدینه در کربلا توقف کردند و مقبره امام حسین (ع) را زیارت کردند. در روز اربعین، یکی از اصحاب معروف پیامبر (ص) جابر بن عبدالله انصاری نیز قبر امام حسین (ع) را زیارت کرد. روز اربعین در ایران تعطیل رسمی است. در این روز شیعیان برای عزاداری به خیابان ها می آیند.

حدیث امام حسن عسکری (ع) درباره اربعین

در حدیثی از امام حسن عسکری علیه السلام آورده شده که «زیارت اربعین از نشانه های مؤمن شمرده شده است».

راهپیمایی اربعین حسینی

شیعیان اسلام در روز اربعین حسینی برای رسیدن به کربلا در جاده های کربلا راهپیمایی می کنند. راهپیمایی در اربعین، یکی از راهپیمایی های جهانی شیعیان است. راهپیمایی روز اربعین به نوعی عمل به واقعه گفته شده محسوب می شود.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید