15:41 , 1402/3/7
کد خبر: 000025540
بازدید: 1239
احیای باغ بزرگ رامسر  در دستور کار قرار گرفت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران بیان کرد که پس از انجام عملیات احیا و مرمتی، باغ سی و سه هکتاری رامسر به صورت کامل به زندگی باز خواهد گشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایونا، صادق برزگر، درباره یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در شهرستان رامسر، باغ تاریخی سی و سه هکتاری اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به انجام مطالعات جامع در زمینه مرمت و احیای باغ سی و سه هکتاری و تأیید وزارتخانه مربوطه، احیای این محل باعث زنده شدن و فعالیت دوباره آن خواهد شد. با بازسازی این اثر ارزشمند، پویایی و کارایی باغ بهبود یافته و به حالت سابق باز خواهد بازگشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با استناد به شواهد و مستندات تاریخی، مطالعاتی را درباره باغ تاریخی انجام داده و اظهار کرد: قسمت‌هایی از این باغ که در گذشته ترک و رها شده بودند، در حال حاضر در دستور کار مرمت و احیا قرار دارند.

وی به بخش شرقی باغ رامسر اشاره کرد و گفت: با انجام مرمت در این بخش، عملکردی مناسب برای باغ در نظر گرفته خواهد شد.

برزگر باغ تاریخی رامسر را به عنوان یک مزرعه گردشگری توصیف کرد و افزود: احیای عملکرد این باغ تاریخی باعث پویایی این اثر ارزشمند خواهد شد. همچنین بخش غربی باغ نیز به عنوان یکی از پتانسیل‌های این اثر تاریخی تلقی می‌شود و مانند یک موزه از جنگل‌های هیرکانی نقش مهمی در جذب گردشگران خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اعلام کرد: مراقبت و حفظ ۳۰ اثر تاریخی که بخشی از تاریخ و فرهنگ شهر رامسر را شکل می‌دهند، اولویت‌های اساسی در زمینه گردشگری این استان است.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید