10:56 , 1401/12/24
کد خبر: 000021904
بازدید: 1576
اجرای مبلمان شهری با کمک تکنولوژی امروزی

در خصوص اجرای مبلمان شهری با کمک تکنولوژی امروزی چه می دانید؟ جزئیان آن را در ادامه مطلب بخوانید.

در خصوص اجرای مبلمان شهری با کمک تکنولوژی امروزی چه می دانید؟ یکی از عظیم ترین تاثیرات در اجرای مبلمان شهری با کمک تکنولوژی امروزی، پذیرش فناوری است. این تحولات شامل انقلاب در انواع مبلمان در سطح شهر بوده که المان های شهری را از شرایط تک کاربردی بیرون آورده تا کارایی بیشتری داشته باشند. برای مثال با طراحی و اجرای نیمکت های هوشمند، به عنوان یک مرکز Wifi عمل می کند. همچنین منبع تغذیه آن انرژی خورشیدی بوده و به فناوری مجهز هستند که از طریق حرکت داده های شهری را جمع آوری می کنند.

البته این تکنولوژی ها به گونه ای در مبلمان سطح شهر اجرا می شوند که علاوه بر تامین انرژی، آب باران را جمع می نمایند. سپس از این آب جهت آبیاری باغ ها و پارک ها استفاده می کنند. این مبلمان هوشمند در مکان هایی همچون پارک ها، دانشگاه ها، استراحتگاه ها، ورزشگاه ها، میادین شهر و ایستگاه های اتوبوس به کار می روند.

نقش تکنولوژی در مبلمان شهری

جهت حمایت از رفاه اقشار جامعه، معماران و برنامه ریزان شهر بایستی همکاری با طراحان مبلمان شهری و تولیدکنندگان در نقش تکنولوژی را ایجاد کرد. بنابراین محصولات مبلمان مختص به فضاهای شهری در آینده از طریق ارائه کارکردهای متعدد موجب بهبود تجربه کاربر می شوند. همچنین با ادغام تکنولوژی های به روز در نیمکت های شهری می توان داده هایی در مورد چگونگی برخورد مردم با این نیمکت ها جمع آوری نمود. سپس این مبلمان هوشمند مردم و شهرها را حمایت کرده تا با نوسازی فضا با خدمات پیشرفته مکان های عمومی را جذابتر نمایند. اطلاعات شهروندی که در فضاهای عمومی از طریق یک صفحه به نمایش گذاشته می شوند، در سطح شهر قابلیت ارتباط را افزایش می دهند.

مبلمان شهری مدرن هوشمند

مبلمان شهری مدرن هوشمند یکی از هزارن نمونه ی پیشرفت فناوری است که رشد آن ها خیلی سریع می باشند. بیشترین کاربرد این نیمکت های هوشمند به جای نیمکت های عادی در سطح شهر است. همچنین هدف از طراحی و تولید این مبلمان دسترسی به اطلاعات در کمترین زمان ممکن بدون اتلاف انرژی می باشد.  مبلمان هوشمند دقت زیادی در ارائه هر نوع خدماتی به اقشار مختلف جامعه دارند و افرادی زیادی را به خود جذب کرده اند. البته این مبلمان با بهره وری از سیستم های کامپیوتری طراحی و ساخته شده اند. با وجود اینکه هدف از ساخت نیمکت های هوشمند توجه به مسائل اقتصادی است ولی موضوع فقط مخارج هزینه نمی باشد. در نتیجه ابزاری برای استراحت و تفریح مردم، دستیابی به اطلاعاتی جغرافیایی و اعلانات محسوب می شود.

فقط کشورهای در حال توسعه و پیشرفته قادر به استفاده از مبلمان شهری مدرن هوشمند می باشند. هم اکنون زیر ساخت های زیادی از شهرها بر اساس نیمکت های شهری چند عملکردی هستند. بنابراین با پیشرفت تکنولوژی و این ابزار پرکاربرد، کارایی مبلمان عادی کاهش یافته است. هوشمندسازی و خدمات رسانی شهرها از طریق روش های جذاب یکی از اهداف شهرداران و مسئولان می باشد. همچنین امروزه تکنولوژی و خلاقیت در کار از عناصر پیشرفت ابزار و انسان در زمینه های متعددی به حساب می آید. در این میان مبلمان مدرن هوشمند شهری بیشترین تاثیرگذاری را نسبت به دیگر مورد در مکان های عمومی دارند.

انواع تجهیزات مدرن و هوشمند در مبلمان شهری

شرکت های معتبر و پیشرفته در تکنولوژی مبلمان شهری اقدام به طراحی و ساخت نیمکت هایی نموده اند که تمام نیازهای یک عابر پیاده را در آن پیاده سازی کرده اند. این مبلمان هوشمند از تجهیزات مدرنی همچون اتصال به WiFi برخوردار می باشند. همچنین به درگاه شارژ انواع تلفن همراه مجهز بوده تا عابران دستور اتمام شارژ گوشی خود بدون مراجعه به خانه دستگاه را شارژ نمایند. از دیگر تجهیزات مدرن و هوشمند در این مبلمان وجود سنسورهای گرمایی است که عابر هنگام نشستن روی آنها احساس سرما نمی کند.این نمکت دارای ال ای دی بوده و به محض نشستن روی آنها تا شعاع بیش از 2 متر را روشن می نماید.

با معرفی تجهیزات هوشمند نیمکت های شهری اولین چیزی که به ذهن مخاطب خطور می کند اینکه برق مصرفی از کجا تامین می شود. زیرا هزینه های زیادی را برای شهرداری در بر می گیرد. اما این مبلمان از طریق پنل های خورشیدی یکدست برق مصرفی خود را تامین می نماید که زیر مجموعه تجهیزات مدرن نیمکت های شهری محسوب می شوند. بنابراین چنین مبلمانی با طراحی جذاب و کیفیت ساخت بالا، بیشترین امکانات کاربردی را در شهرهای هوشمند به ویژه در آینده خواهند داشت.

طراحی و اجرای مبلمان شهری توسط پروفسور

طراحی و اجرای مبلمان شهری بخش مهمی از فضاهای شهری را در بر می گیرد که جهت استفاده عموم و رفع نیازهای شهروندان در حوزه های مختلف کاربرد دارد. البته طراحی و اجرای مبلمان بتنی توسط پروفسوکو از این قاعده مستثنی بوده و شکل و سیمای خاصی به شهر می بخشد. همچنین زیبایی، تناسب و هماهنگی بین اجزای این نوع مبلمان بر چشم نوازی شهر می افزاید. بنابراین  در کنار المان های دیگر فضایی مناسب و محیطی دل انگیز را برای زندگی در محیط شهر فراهم می سازد. مبلمان شهری بتنی  که  نیز به 2 دسته مبلمان ضروری و مبلمان تزئینی تقسیم می شوند که همان طور از نام آنها پیدا است کاربردهای متفاوتی دارند. جهت اطلاع از انواع مبلمان بتنی شهری و دیگر محصولات مربوط به فضاسازی می توانید  با کارشناسان گروه  صنعتی professorco در ارتباط باشید .

اهداف بکارگیری مبلمان شهری

افزایش زیبایی محیط شهری، اولین اهداف بکارگیری مبلمان شهری می باشد. البته این زیباسازی وظیفه شهرداری بوده که در سال های اخیر به کمک الهام از شهرهای خارجی پیشرفت های زیادی داشته است. چنین موضوعی در ایام نزدیک به نوروز در هر کدام از شهرهای ایران قابل مشاهده می باشد. همچنین افزایش کیفیت زندگی و بالا بردن سطح آن برای شهروندان از دیگر اهداف استفاده از نیمکت های شهری هوشمند است.

البته نشان دادن هویت فرهنگی هر کشور تا حدودی بر طراحی مبلمان در سطح شهر تاثیر می گذارد. زیرا اگر این مبلمان مطابق فرهنگ کشور یا حتی شهر مدنظر طراحی و ساخته شوند علاوه بر کارایی بالا هویت مردم آن منطقه را به نمایش می گذارند. با وجود  نیمکت های شهری هوشمند در مکان های عمومی، فضایی برای  شکوفایی خلاقیت شهروندان ایجاد می گردد. سپس ذوق و شوق افراد را در حوزه های متعدد زنده می کند.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید