11:53 , 1401/11/11
کد خبر: 000019549
بازدید: 1509
اتهام آرمیتا عباسی چیست و حکم دادگاه او به کجا رسید؟

آخرین جلسه دادگاه آرمیتا عباسی روز یکشنبه، 9 بهمن برگزار شده و جزئیاتی از این دادگاه اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایونا، پس از برگزاری این دادگاه شهلا اروجی، وکیل آرمیتا در گفتگویی کوتاه با برخی رسانه ها به اعلام نکاتی درباره این دادگاه پرداخت.

اتهامات آرمیتا عباسی چیست؟

این وکیل دادگستری کوچکترین اتهاماتی که در حال حاضر در پرونده آرمیتا وجود دارد را شامل موارد زیر دانست:

  1.  تبلیغ علیه نظام
  2. تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت

وی گفت: البته اتهامات این پرونده سه مورد است که بهتر است عنوان اتهامی سوم را تا زمان صدور رای دادگاه بدوی اعلام نکنم.

بیشتر بخوانید:

اخبار مربوط به تجاوز به آرمیتا عباسی شایعه است و صحت ندارد

آرمیتا عباسی کجاست؟

اروجی در ادامه با اشاره به اینکه موکلش همچنان در بازداشت است، اظهار کرد: حکم بازداشت موقت اولیه آرمیتا عباسی دو ماهه بود. باتوجه به اینکه اعتبار حکم بازداشت موقت حداکثر می‌تواند سه ماه باشد، آرمیتا همین حالا هم شرایط آزادی به قید وثیقه را دارد ولی متاسفانه نمی‌دانم چرا در مقابل آزادی او با قید وثیقه مقاومت می‌شود.

دادگاه و محاکمه آرمیتا عباسی

این وکیل دادگستری در عین حال به این نکته اشاره کرده که بعید می داند دادگاه دیگری برای موکلش برگزار شود و به نظرش جلسه روزهای گذشته آخرین جلسه دادگاه وی بوده است.

اروجی در گفتگویی با انصاف نیوز این دادگاه را دادگاهی خوب و اصولی دانست که هم موکل او و هم خود او توانسته اند دفاعیات خود را مطرح کند هرچند تا زمانی که حکم دادگاه صادر نشده باشد نمی توان درباره آن اظهار نظر قطعی کرد.

آرمیتا عباسی زنده است؟

اروجی همچنین در گفتگو با انصاف نیوز توضیحاتی نیز درباره وضعیت سلامت موکلش منتشر کرد و گفت: حال عمومی او خوب است و سلامت هستند. البته مشکلات گوارشی نیز دارند که مربوط به قبل از بازداشت می شود.

این اطلاعات از سوی وکیل آرمیتا در شرایطی منتشر شده که در ماه های گذشته در رسانه های مختلف و در فضای مجازی گمانه زنی هایی درباره زنده بودن آرمیتا عباسی صورت گرفته بود.

آرمیتا عباسی به قید وثیقه آزاد می شود؟

وکیل آرمیتا درباره آزادی به قید وثیقه موکلش هم گفت: در این باره با قاضی پرونده صحبت کردم و این درخواست را مطرح کردم که با توجه به بیماری که آرمیتا دارد شرایط آزادی به قید وثیقه برای او در نظر گرفته شود اما آقای قاضی اینگونه گفتند که صحبت در این باره را به بعد از صدور رای موکول کنیم چراکه قرار است برایش رای صادر کنند حال نیز منتظر هستیم ببینیم رای چیست تا بعد درباره تبدیل آن به قرار وثیقه صحبت کنیم.

این وکیل در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اخباری که در خصوص حال نامساعد موکلش منتشر شده، توضیح داد: من امروز او را دیدم و حال بدی نداشت. پیش از این هم به دلیل بیماری به بیمارستان اعزام شده بود و درمان ها صورت گرفته اما با توجه به اینکخ درمان های داخل زندان یا آنچه در بیمارستان های وابسته به زندان صورت می گیرد نمی تواند خیلی مطلوب باشد ایشان نیاز دارد بیرون بیاید.

آرمیتا عباسی کیست؟

آرمیتا عباسی دختر نوجوانی است که در جریان حوادث اخیر کشور مهر ماه سال جاری بازداشت شده و پس از این ماجرا اخباری در خصوص تعرض جنسی به او در فضای مجازی منتشر شد.موضوعی که از سوی قاضی این پرونده تکذیب شد.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید