12:39 , 1401/7/11
کد خبر: 000015617
بازدید: 2744
آیا وام 10 میلیونی یارانه صحت دارد؟

طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر اعطای وام 10 میلیونی به سرپرستان خانواده های یارانه بگیر منتشر شد که سازمان هدفمندی یارانه ها تاکید کرد: ارائه چنین وامی صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، در موارد متعدد سرپرستان خانوار طی روزهای گذشته پیامک هایی دریافت کرده اند که خبر از ارائه وام 10 میلیون تومانی به سرپرستان خانوارهای یارانه بگیر می دهد.

این مطلب در شبکه های اجتماعی و فضاهای مختلف به کرات دست به دست شده است اما چرا چنین اخباری منتشر شده است؟

شرایط وام 10 میلیونی یارانه بگیران

در اغلب موارد در ازای وعده پرداخت وام 10 میلیون تومانی از کاربران اطلاعاتی مانند کد ملی یا شماره تماس خواسته شده است.

واریز وام 10 میلیونی یارانه

البته طی سال های گذشته در دو مورد شرایطی برای اعطای تسهیلات از محل یارانه ها در نظر گرفته شد و یک بار به هنگام شیوع کرونا و بار دیگر در ایام اربعین امسال اینگونه اعلام شد که سرپرستان خانواده های یارانه بگیر می توانند تسهیلاتی دریافت کرده و اقساط آن را از محل یارانه های خود پرداخت کنند. موضوعی که طرح مواردی مانند وام 10 میلیونی یارانه بگیران را تا حدی توجیه پذیر می کند.

سایت ثبت نام وام 10 میلیونی یارانه بگیران

بر این اساس طی روزهای گذشته افراد بسیاری به دنبال یافتن سایتی برای ثبت نام وام 10 میلیون تومانی یارانه هستند که آن طور که اشاره شد با توجه به اینکه پرداخت چنین تسهیلاتی در دستور کار نیست طبیعتا سایتی هم برای ثبت نام وجود نخواهد داشت.

وام 10 میلیونی یارانه بگیران کی واریز می شود؟

اما پس از انتشار این شایعات سازمان هدفمندی یارانه ها تاکید کرد که این سازمان برنامه و ماموریتی برای اعطای چنین وامی ندارد. به دنبال این موضوع بود که رسانه های مختلف تاکید کردند اعطای چنین وامی بیشتر جنبه کلاهبرداری دارد و لازم است شهروندان همان طور که پیش از این نیز بارها تاکید شده دقت داشته باشند اطلاعات خود را به این بهانه در دسترس کلاهبرداران قرار ندهند.

وام 10 میلیونی بدون ضامن

اما درباره تسهیلاتی که دولت برای وام های 10 میلیونی در نظر گرفته می توان به طرح دیگری اشاره کرد که طی روزهای گذشته وزیر اقتصاد به آن اشاره کرده و ظاهرا قرار است از آبان ماه ارائه شود. در این طرح دولت برنامه ریزی کرده تا افراد علاقمند بتوانند وام های خردی تا سقف 10 میلیون تومان را بدون پرداخت کارمزد بانکی از دو بانک قرض الحسنه فعال دریافت کنند و در شرایطی که این بانک ها برای سایر وام های خود کارمزدی چهار درصدی در نظر گرفته اند برای مبالغ کمتر از 10 میلیون تومان افراد بدون پرداخت کارمزد نسبت به دریافت وام اقدام کنند.

شماره پیامک وام 10 میلیونی یارانه

با توجه به اینکه طی این روزها بخش عمده ای از این اخبار از طریق پیامک به اطلاع سرپرستان خانواده ها رسیده و به آنها اعلام شده برای دریافت این وام لازم است برخی اطلاعات خود را پیامک کنند ممکن است بسیاری افراد که چنین پیامکی دریافت نکرده اند به دنبال شماره ای هستند که بتوانند آنها نیز اطلاعات خود را به آن شماره پیامک کنند که بار دیگر تاکید می شود با توجه به صحت نداشتن این خبر لازم است افراد حتما از بکار بردن چنین شیوه هایی اجتناب کنند.

           

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید