10:47 , 1401/4/9
کد خبر: 000013646
بازدید: 1199
آموزش کودک از چه سنی و با چه آموزش هایی

یکی از دل مشغولی‌های والدین این است که آموزش کودک خود را از چه زمانی آغاز کنند و این موضوع دایما فکر آنها را مشغول میکند نکند دیر شود و از بازه زمانی طلایی یادگیری کودکشان جا بماند. بعضی والدین از روی استرس و نکند دیر شود از سن پایین دو سه سالگی شروع به آموزش‌ موضوعاتی میکنند که هنوز کودک آمادگی پذیرش آن را ندارد

آموزش کودک

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna؛ یکی از دل مشغولی‌های والدین این است که آموزش کودک خود را از چه زمانی آغاز کنند و این موضوع دایما فکر آنها را مشغول میکند نکند دیر شود و از بازه زمانی طلایی یادگیری کودکشان جا بماند. بعضی والدین از روی استرس و نکند دیر شود از سن پایین دو، سه سالگی شروع به آموزش‌ موضوعاتی میکنند که هنوز کودک آمادگی پذیرش آن را ندارد به طور مثال آموزش خواندن و نوشتن زبان انگلیسی هنوز انگشتان دست کودک آنقدر تکامل نیافته که بتواند بخوبی مداد را در دست بگیرد و با تسلط کامل؛ چیزی که واقعا نوشتن حروف به آن نیاز دارد را انجام دهد.

قرار گرفتن کودک در معرض آموزشی که هنوز آمادگی آن را ندارد بدون شک شکست او اجتناب ناپذیرست در واقع کودک زمانی که آموزش میبیند ولی توانایی انجام آن را ندارد با شکست روبرو می‌شود کودک بازنده اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهد معمولا گفته می‌شود برای تقویت اعتماد به نفس کودک کارهایی به کودک بدهید که بخوبی توانایی انجام آن را دارد و این حس برنده بودن باعث می‌شود حس خوبی به خود داشته باشد و در ادامه زندگی این حس در فعالیت‌های آینده اش بسیار تاثیر گذار است.

شروع هر آموزشی زمان مناسب خود را دارد بطور مثال اگر زمان شروع دروس ابتدایی از پایان شش سالگی است به همین دلیل است که کودک از نظر رشد ذهنی و جسمی در این سن توانایی آموزش را دارد.

پس شما با دانستن توانایی کودکتان در هر سنی می‌توانید او را در معرض آموزش‌های مناسب سنش قرار دهید.

بیشتر بخوانید:اختلال بلع در کودکان و درمان آن‌

توانایی کودک من در دو تا سه سالگی 

خوب در این سن کودک من آمادگی چه آموزش‌هایی را دارد بدون شک کودک شما در این سن آمادگی آموزش‌های پیچیده را ندارد آموزش کودک خود را با کارهای ساده شروع کنید مهارت های زندگی که لازم است برای ادامه حیات آنها را یاد بگیرد.

. جمع کردن اسباب‌بازی هایش

. شستن دست و صورتش بعد بیدار شدن از خواب

. شستن دست‌هایش قبل از غذا خوردن

. یاد بدهید چطور می‌تواند لباس‌هایش را بپوشد

. به او آموزش دهید که بعد از غذا خوردن دندان‌هایش را بشوید شب‌ها مسواک بزند.

بیشتر بخوانید: تغییرات آب و هوایی قبل از تولد به کودکان آسیب می‌زنند

آموزش کودک من 4 و 5 سالگی

سن چهار و پنج سالگی سن آموزش مفاهیم است سنی که کودک بسیار پر جنب و جوش است و آموزش مفاهیم ریاضی ساده برای او بسیار مفید است در غالب بازی می‌توانید اعداد و شمارش را به او آموزش دهید. علاوه بر مفاهیم آموزش‌های زیر مناسب این سن است.

. در این سن باید کودک هر چیزی را برمیدارد سرجای خود بگذارد.

. وقتی به او می‌گویید چیزی را بیاورد بتواند اشیا را از هم تشخیص دهد.

بیشتر بدانید: با شب ادراری کودکان چه باید کرد؟

کودک من 6 تا 7 سالگی

سن شش تا هفت سالگی سن مهمی برای آموزش کودکان است به این خاطر دوره آموزش ابتدایی از این سن شروع می‌شود؛ والدین در آموزش کودکان در این سن بسیار تاثیر گذار هستند والدین باید بدانند که کودک مدرسه را مانند خانه دوم خود بداند.

 

آموزش‌هایی که می‌توانید در محیط خانه برای کودک داشته باشید:

. از کودکتان سوال کنید

.به حرف‌های کودکتان گوش کنید

.برای کودکتان شعر بخوانید

.از طریق بازی با آنها مفاهیم را آموزش دهید

.فعالیت‌های هنری مناسب سن کودکتان انتخاب کنید باهم انجام دهید

. لالایی و آهنگ‌های کودکانه را انتخاب کنید و با کودک همخوانی کنید

بیشتر بدانید: قابل پیش بینی بودن رفتارتان کلید رشد مغز کودک شماست 

آموزش نوجوانی

تربیت کودک همچنان تا نوجوانی ادامه می‌یابد؛ در حالی که آموزش نوجوان از اهمیت بالایی برخوردار است اما کار دشواری نیز هست زیرا همانطور که می‌توانید دوران نوجوانی انسان با بحران شخصیت روبرو هست زیرا به دنبال شکل دادن هویت خود است از بیشتر سعی می‌کند از قوانین سرپیچی کند برخوردهای سریع و مخالف می‌تواند کار را دشوار کند. در هر موردی که مربوط به نوجوان است حتما نقطه نظرات او را بعنوان یک فرد بزرگسال در نظر بگیرید.

قوانین و چارچوب‌های خانواده را حفظ کنید اما در رعایت آنها سخت‌گیری نکنید زیرا نوجوان در دوره حساسی هست و نباید روابط دوستانه خود را با آنها خراب کنید به استقلال و انتخاب‌هایش احترام بگذارید. به این طریق علاوه بر حفظ روابط دوستانه خود با فرزندتان شخصیت قوی و با اعتماد به نفسی را پروشی میدهید.

بیشتر بخوانید: در تربیت کودکان چه نکاتی را باید رعایت کرد

 

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید