17:16 , 1402/2/24
کد خبر: 000024759
بازدید: 1225
آمار ازدواج سقوط کرد

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره کاهش ۳.۹ درصدی نرخ ازدواج در کشور اظهار داشت که میانگین سن پدران در زمان تولد اولین فرزندشان در استان تهران به ۳۴ سال می‌رسد، که بیشترین میانگین سنی در این زمینه در کشور است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا، در یک نشست خبری در وزارت بهداشت، صابر جباری به مناسبت هفته ملی جمعیت اعلام کرد که نرخ تولد در کشور با یک کاهش 3.7 درصدی روبرو شده است، اما شیب این کاهش کمتر شده است، که نشان می‌دهد اگر قانون جوانی جمعیت به طور کامل اجرا شود، می‌توانیم کشور را از مشکل سالخوردگی نجات دهیم. همچنین، در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، آمار ازدواج با یک کاهش ۳.۹ درصدی همراه بوده است.

سن ازدواج در پسران 28 سال و در دختران 23.5 سال

صابر جباری بیان کرد که میانگین سن ازدواج در پسران 28 سال و در دختران 23.5 سال است و در استان سیستان و بلوچستان به جز دیگر استان‌ها، روند ازدواج کاهشی را نشان می‌دهد.

وی افزود: میانگین سن مادران در زمان تولد اولین فرزندشان 27.3 سال و برای پدران 32 سال است. در کشور ما، فاصله زمانی بین ازدواج و تولد اولین فرزند زیاد است. اما توصیه ما این است که زوجین در دو سال اول ازدواج اقدام به فرزندآوری کنند. این به این دلیل است که اگر تولید مثل به تأخیر بیافتد، ممکن است مشکل ناباروری به دلیل تأخیر در تشخیص آن، پیشرفته‌تر و درمان آن دشوارتر شود.

صابر جباری ادامه داد: بیشترین میانگین سن پدران در زمان تولد اولین فرزندشان به استان تهران اختصاص دارد و برابر با 34 سال است، در حالی که کمترین میانگین سن پدران در زمان تولد اولین فرزند، مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و با سن 27 سال تعیین می‌شود.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید