12:14 , 1401/8/21
کد خبر: 000016489
بازدید: 1256
آزادی 16 ملوان سیستان و بلوچستانی پس از 10 سال

16 ملوان سیستان و بلوچستان که بیش از 10 سال پیش توسط دولت تانزانیا دستگیر شده بودند، آزاد شده و به کشور بازگردانده شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار با اعلام این خبر گفت: به دنبال تلاش و پیگیری های وزارت امور خارجه و سفارت ایران در دارالسلام تانزانیا این افراد پس از آزادی بامداد امروز به کشور بازگشتند.

طبق اعلام دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد چابهار، حسن کرابی در این باره اظهار کرد: حدود 10 سال پیش به دنبال طرح اتهاماتی این افراد با لنج خود در اقیانوس هند از سوی پلیس تانزانیا بازداشت شدند و تا به حال در زندان بوده اند.

وی گفت: در راستای حل مشکلات هموطنان در خارج از کشور، وزیر امور خارجه در سفر اخیر خود به تانزانیا درباره مشکل این افراد دیدار و رایزنی کرده و زمینه آزادی پیش از موعد این افراد فراهم شد.

کرابی ادامه داد: به دنبال این رایزنی ها، ملوانان ایرانی چهارشنبه گذشته از زندان آزاد شدند و اجازه خروج از این کشور را دریافت کردند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد چابهار در پایان یادآور شد: پس از آزادی این افراد با هماهنگی نمایندگی چابهار و همکاری سفارت ایران در تانزانیا در کوتاهترین زمان ممکن برای این افراد بلیط بازگشت به کشور تهیه شد و آنها بامداد امروز (شنبه، 21 آبان) وارد فرودگاه امام خمینی شدند و اکنون در حال بازگشت به چابهار و کنارک هستند.

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید