11:50 , 1401/8/30
کد خبر: 000016676
بازدید: 1681
آزادراه اصفهان-شیراز؛ طرحی که تکمیل آن 1500 میلیارد پول می خواهد

آزادراه اصفهان-شیراز را طولانی و گران ترین مسیر آزادراهی ایران دانسته اند و چنین عنوان شده که برای بهره برداری از این طرح همچنان 1500 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی ایونا، اگر زمانی چنین آزادراهی به پایان برسد مسیر اصفهان-شیراز حدود 130 کیلومتر کوتاهتر شده و مسافران این مسیر حدود دو ساعت کمتر در راه خواهند بود و تاکنون وعده هایی داده شده تا این طرح تا پایان سال جاری به سرانجام برسد.

عملیات ساخت این آزادراه اواخر سال 1391 کلید خورد و قرار بر آن بود که ظرف مدت پنج سال به سرانجام برسد اما حال این زمان حدود دو برابر به طول انجامیده و مشخص نیست آیا وعده های مبنی بر راه اندازی آن تا پایان سال به سرانجام خواهد رسید یا نه؟!

طبق آنچه چندی پیش علیرضا صلواتی، مجری طرح‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور گفته تاکنون حدود 94 درصد این طرح انجام شده و برای آن حدود 4000میلیارد سرمایه گذاری شده اما 6 درصد باقی مانده این طرح به دلیل تورم و بالا رفتن هزینه ها حدود سه هزار میلیارد تومان دیگر هزینه دارد.

با این حال امروز ایسنا مصاحبه ای از خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور منتشر کرده که تکمیل اولیه این آزادراه را نیازمند 1500 میلیارد تومان سرمایه دانسته است.

وی درباره میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این طرح نیز رقم متفاوتی مطرح کرده و چنین خبر داده که تاکنون 5000 میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

نکته قابل توجه در این طرح آن است که قرار بوده 50 درصد سرمایه گذاری این طرح با دولت و 50 درصد با بخش خصوصی باشد در این زمینه فعلا دولت سهم خود را مطالبه نمی‌کند و گفته شده بعد از بهره‌برداری و بازگشت اصل سرمایه و سود و هزینه‌های نگهداری، بخش خصوصی آن را تحویل دولت می‌دهد.

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید