07:09 , 1401/5/8
کد خبر: 000014663
بازدید: 1741
آخرین وضعیت سیل امامزاده داوود و فیروزکوه

بنابر گزارشات اعلام شده سیل فروزکوه و خسارات ناشی از آن بسیار بیشتر و سنگین تر از سیل امامزاده داوود بوده است.

با توجه به هشدار های هواشناسی، بامداد پنجشنبه 6 مرداد ماه سال جاری آغاز بارش باران های شدیدی بود. در برخی مناطق میزان بارندگی به شدت زیاد بوده که منجر به وقوع سیل و رانش زمین شد. در منطقه امامزاده داوود نیز به دلیل قرارگیری این منطقه در مسیر سیل و رانش زمین در برخی مناطق ارتفاع گل و لای به 4 متر رسیده بود. جدا از این منطقه در برخی دیگر از نقاط کشور نیز سیل رخ داد.

افزایش فوتی‌های سیل فیروزکوه به ۱۰ نفر

در پی این سیل های رخ داده برخی افراد مفقود و برخی دیگر نیز جانباختند. با توجه به اینکه آمار دقیقی از جانباختگان و مفقودی ها در دست نیست اما رئیس سازمان امدادو نجات هلال احمر اعلام کرد که بارش های رخ داده به دلیل پدیده مونسون است. که در دو روز اخیر حدود 8 استان بیشترین تاثیر را از جانب سیل داشته اند. در همین بین اعلام شد که تا کنون 56 نفر به دلیل وقوع سیل جان خود را از دست داده اند. 

در تهران برای اسکان اضطراری حدود 3 هزار اسکان موقت تهیه شد همچنین 1300 نفر نیز به مناطق امن برده شدند. 

سیل فیروزکوه سنگین تر از امامزاده داوود

بنابر گزارشات اعلام شده سیل فروزکوه و خسارات ناشی از آن بسیار بیشتر و سنگین تر از سیل امامزاده داوود بوده است. در پی سیل فیروزکوه برخی از ساختمان ها تخریب شد همچنین گل و لای در مسیر جاده ورود کرده بود که با کمک عوامل اجرایی مسیر اصلی جاده بازگشایی شد.

فیلم/ سیل هولناک در روستای مزداران فیروزکوه - مشرق نیوز

سیل امامزاده داوود پس از 22 دقیقه بارش رخ داد اما سیل فیروزکوه حدودا پس از 10 دقیقه بارش رخ داد.

روستای‌های زرین‌دشت، آتشان، مرزداران و خمده در شهرستان فیروزکوه گرفتار سیل شدند.

شدت خسارات سیل در استان تهران مختلف است اما در شهرستان فیروزکوه به دلیلی رانش زمین شدت خسارات بسیار بیشتر از سایر نقاط است. البته با توجه به هشدارهای چند روز اخیر اما همچنان گردشگران در منطقه های حادثه خیز در تردد بودند.

بنابر اعلام سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، 5 جسد از پایین و بالای بازارچه امامزاده داوود کشف شد. سه جسد دیگر نیز در پایین دست رودخانه کن کشف شد.

عملیات جست و جوی افراد مفقود شده بر اثر سیل همچنان توسط سازمان آتش نشانی تهران ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:سیل امامزاده داوود 500 نفر را راهی مناطق امن کرد + فیلم

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید