11:38 , 1401/8/3
کد خبر: 000016176
بازدید: 1233
آخرین اظهار نظر رئیسی درباره مذاکرات/ آمریکایی ها باید تصمیم بگیرند

رئیس جمهور تاکید کرد: ایران مواضع خود را درباره مذاکرات هسته ای اعلام کرده و طرف آمریکایی باید تصمیم بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، ابراهیم رئیسی با حضور در اجلاس سازمان خبرگزاری های آسیا و اقاینوسیه(اوآنا) به ارائه توضیحاتی درباره مذاکرات پرداخت و اظهار کرد: نسبت به مساله مذاکرات قبلا هم گفته ایم، ما به دنبال حق جمهوری اسلامی ایران هستیم و همواره هم تاکید کرده ایم. آنچه در قرارداد بین ما و کشورهای 1+5 مطرح شد متاسفانه با نقض پیمان از سوی آمریکایی ها مواجه شد. اروپایی ها هم زمانی که آمریکا یک طرفه از تعهد خارج شد، به تعهداتشان عمل نکردند.

رئیس جمهور ادامه داد: در واقع تنها کسی که به تعهد عمل کرد، جمهوری اسلامی بود و بیش از 15 بار آژانس انرژی اتمی اعلام کرده است که فعالیت های هسته ای ایران هیچگونه انحرافی ندارد

رئیسی افزود: نسبت به انجام مذاکرات هم جمهوری اسلامی حرفش را مبتنی بر منطق، استدلال و مبانی کاملا قابل دفاع بیان کرده و آن کسانی که امروز باید تصمیم بگیرند امریکایی ها هستند جمهوری اسلامی سخنش و دیدگاهش را گفته و آمریکایی ها در این قضیه تاخیر می کنند و زمان را می گذرانند اما ما مصمم هستیم حقوق ملت ایران را دنبال کنیم و آنچه گفته شده آن است که جمهوری اسلامی رفع تحریم ها را دنبال می کند و همزمان خنثی کردن تحریم ها را هم در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: در گام های رو به پایان توافق هستیم
           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید