05:29 , 1401/6/22
کد خبر: 000015256
بازدید: 1663
9 علامت نشان دهنده شکستگی بینی

شکستگی بینی بیشتر در اثر ضربات جانبی رخ می دهد. اگرچه گاهی اوقات شکستگی بینی با یک ترک خفیف بدون جابجایی استخوان خود را نشان می دهد، اما در ترومای شدید ممکن است شکستگی هایی با قطعات متعدد و فروپاشی در استخوان نیز ایجاد شود.

چگونه شکستگی بینی را تشخیص دهیم؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، در بیماران مبتلا به شکستگی استخوان بینی، در صورت عدم جابجایی، ممکن است فقط گذاشتن تامپون در بینی و رسیدگی سریع به آن کافی باشد. اما در بیماران با جابجایی استخوان و تغییر شکل، شکستگی بینی باید با جراحی اصلاح شود.

وقتی بینی شکسته می شود، نه تنها بافت استخوانی تحت تاثیر قرار می گیرد بلکه ساختار بافت غضروف نیز تغییر می کند. بیشتر شکستگی‌ها در بینی توسط ضربات وارده رخ می دهد. برای شکستگی استخوان بینی علائم زیادی می تواند وجود داشته باشد.

9 علامت نشان دهنده شکستگی بینی

علائم شکستگی بینی چیست؟

خونریزی در بینی

تورم و اُدم در بینی

درد، کبودی 

دشواری در تنفس

تغییر شکل بینی

پاره شدن سوراخ ها

کج شدن بینی

صدا دادن بینی هنگام لمس با دست

تغییر رنگ در اطراف چشم و اطراف بینی

آیا جراحی برای شکستگی بینی ضروری است؟

مداخله در شکستگی بینی پس از معاینه پزشک و روش های تصویربرداری پس از آن امکان پذیر است.

9 علامت نشان دهنده شکستگی بینی

مداخله برای ترمیم شکستگی بینی

مداخله شکستگی بینی به صورت جااندازی باز یا بسته انجام می شود. جااندازی بسته با قرار دادن شکستگی در محل و قرار دادن آن در گچ بدون مداخله جراحی انجام می شود. کاهش باز روشی است که در شرایط اتاق عمل اعمال می شود. مداخلاتی که باید بلافاصله پس از ضربه بینی انجام شود، زمان بهبودی و تغییر شکل دائمی را به حداقل می رساند. اولین کاری که باید بعد از ضربه انجام داد استفاده در سرما است.

چه زمانی باید جراحی شکستگی استخوان بینی انجام شود؟

زمان ایده آل برای اصلاح استخوان های بینی چند ساعت اول است. در طول این دوره، روش آسان تر است زیرا اُدم هنوز ایجاد نشده است. برای جراحی شکستگی بینی، اگر ادم بیش از حد باشد، مداخله 3 تا 5 روز به تعویق می افتد زیرا شکل بینی به خوبی قابل ارزیابی نیست. اما جراحی شکستگی بینی با تکنیک های رینوپلاستی پس از 3 تا 6 ماه انجام می شود، زیرا در بیمارانی که بیش از 2 هفته گذشته است جوش خوردن استخوان ها آغاز می شود.

شکستگی بینی تا چه زمانی بهبود پیدا می کند؟

زمان بهبود شکستگی های استخوان بینی با توجه به مداخله در برابر شکستگی متفاوت است.

در صورت شکستگی بینی، مداخله در زمان مناسب انجام می شود و بینی گچ گرفته می شود، میانگین زمان بهبودی شکستگی 5 تا 7 روز است. در صورت تاخیر در درمان، این دوره ممکن است تا 12 روز افزایش پیدا کند.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید