09:34 , 1401/5/9
کد خبر: 000014680
بازدید: 1491
8 خاصیت استفاده از اسماج

اسماج ترکیبی از چند گیاه است که سوزاندن آن خواص جالب و مفیدی را در پی دارد که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، اسماج عمل تشریفاتی سوزاندن مریم گلی است. در هزاره های گذشته، اسماج به طور سنتی توسط شمن ها و برخی از مردمان بومی قاره آمریکا انجام می شده است. اسماج اغلب به عنوان نوعی پاکسازی معنوی، به عنوان یک برکت یا برای فراخوانی ارواح اجدادی انجام می شد.

در دوران مدرن، برخی از یوگی‌ها و تمرین‌کنندگان عصر جدید، عمل اسماج را پذیرفته‌اند. آنها از این تمرین برای پاکسازی و ایجاد آگاهی معنوی بیشتر استفاده می کنند

فرهنگ‌های متفاوت و اسماج‌های متفاوت

گیاه و روش دقیق سوزاندن اسماج در بین فرهنگ های مختلف متفاوت است، اما معمولاً سوزاندن اسماج با استفاده از مریم گلی سفید خشک انجام می شود. این توسط بسیاری افراد به عنوان یک گیاه مقدس و شفابخش در نظر گرفته می شود و تصور می شود که دود آن انرژی یک فضا یا یک فرد را پاک می کند. با استناد به قدرت دنیای آبا و اجدادی، گفته می شود که اسماج با مریم گلی می تواند هر گونه احساسات منفی یا روحیه بدخواهانه را جذب کند.

به گفته برخی، اسماج برای افرادی که افسردگی، منفی گرایی یا بیماری را تجربه می کنند مفید است زیرا اعتقاد بر این است که میدان انرژی اطراف آن شخص را پاک می کند. همچنین ممکن است آماده کردن مکانی برای یک مراسم یا یک هدف جدید، حذف انرژی کهنه و راکد و استقبال از نیات مثبت جدید در فضا مفید باشد.

همچنین اعتقاد بر این است که سوزاندن اسماج یون های منفی را آزاد می کند، که در مطالعات با خلق و خوی مثبت تر و بسیاری از مزایای دیگر مرتبط است.

اسماج چیست و چه کاربردی دارد؟ | بلاگ گلیتال

8 خاصیت استفاده از اسماج 

علاوه بر پاکسازی هوا از باکتری‌های ناخواسته، فواید اسماج و تولید یون‌های منفی بسیار زیاد است، از جمله:

افزایش حس خوب بودن و بهبود تمرکز ذهنی

استفاده از اسماج اثرات تضعیف کننده یون های مثبت اضافی در هوا را از بین می برد، به گونه ای که به عنوان یک ضد افسردگی طبیعی توصیف شده است.

ایجاد حس خوب | 10 روش هوشمندانه برای ایجاد حس خوب - بلاگ بامبو

پاکسازی انرژی منفی

دود به تغییر ساختار مولکولی هوا و انرژی کمک می کند که یک اثر پاک کنندگی ایجاد می کند.

از آنجایی که حس بویایی به شدت با حافظه و غریزه مرتبط است، استفاده از اسماج برای مبارزه با احساس خشم، ترس، اضطراب، اندوه و افسردگی بسیار موثر است.

 ضد افسردگی 

به نظر می‌رسد که یون‌های منفی تولید شده از سوزاندن اسماج، اثرات ضدافسردگی جدی ارائه می‌دهند - به طوری که گفته می‌شود حداقل به اندازه یک داروی ضد افسردگی تجویزی بدون عوارض جانبی مؤثر است.

11 Benefits of Burning Sage, How to Smudge, and More

پاک کردن هوا

علاوه بر باکتری ها، اسماج می تواند به پاکسازی هوا از گرده، شوره حیوانات، گرد و غبار، هاگ های کپک و سایر آلرژن های بالقوه برای بهبود علائم آلرژی کمک کند.

پاکسازی اشیاء

اسماج نه تنها می تواند یک اتاق را تمیز کند، بلکه می تواند اشیا را نیز تمیز کند.

هر زمان که یک شی جدید به خانه خود می آورید، به خصوص چیزی مانند یک عتیقه که احتمالاً در طول سال ها در معرض انرژی منفی قرار گرفته است، می توانید از یک اسماج استفاده کنید و اجازه دهید دود در طول زمان عبور کند و به پاک کردن آن کمک کند. بر شما یا محیط شما تأثیر نمی گذارد.

اسماج چیست؟ | پاکسازی با اسماج | عود گیاهی دستساز | فنگ شویی چی | سایت هنری  فندق

جلوه های آرامش بخش

اسماج می‌تواند اثرات آرام‌بخش داشته باشد که به کاهش فشار خون، کاهش استرس و تنش و عادی‌سازی تنفس کمک کند، زیرا یون‌های منفی تولید شده مستقیماً در جریان خون شما جذب می‌شوند.

افزایش انرژی

مطالعات نشان داده اند که یون های منفی تولید شده همچنین به عادی سازی سروتونین (هورمون احساس خوب) در مغز کمک می کند، که می تواند به تقویت خلق و خو، بهبود تمرکز و ایجاد دیدگاه مثبت تر کمک کند.

افزایش انرژی در 15 دقیقه

بهبود خواب

یک مطالعه ایتالیایی نشان داد که یون‌های منفی می‌توانند به بهبود الگوهای خواب کمک کنند، همچنین اثرات مثبتی بر تنظیم تولید سروتونین دارند.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید