06:11 , 1401/5/18
کد خبر: 000014763
بازدید: 1789
7 نکته کاربردی برای خرید مبل

خرید مبل یکی از انواع خریدهای حساس است که پیش از آن باید نکات متعددی را در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار مد و استایل ایونا، این روزها با توجه به نرخ تورم خرید وسایل خانه نسبت به گذشته کاری دشوارتر شده و دقت حداکثری فرد را می طلبد. حال خرید برخی از وسایل مانند مبل هم هست که ریزه کاری های بسیاری دارد، به عنوان مثال شاید شما هم شنیده باشید که فردی برای خانه جدید یا جهیزیه خود مبلی را تهیه می کند اما زمانی که سفارش او را برایش می آورند از در رد نمی شود. اینجاست که حساسیت خرید این کالا بیش از پیش معلوم می شود.

در این گزارش سعی کرده ایم برخی مواردی که ممکن است تمرکز بر روی آنها خرید بهتری برای شما به ارمغان بیاورد را مرور کرده ایم.

1-استیل یا راحتی

برای انتخاب مبلمان اولین نکته ای که باید پیش از خرید درباره آن تصمیم بگیرید انتخاب این است که نیاز به چه نوع مبلی دارید؟ اگر شما فضایی محدود در اختیار دارید احتمالا مبل های راحتی بیشتر برای شما کارآمد هستند اما اگر فضایی باز در اختیار دارید مبل های استیل هم می توانند گزینه شما باشند. در واقع باید این را به یاد داشته باشید که مبل های راحتی همان طور که از نامشان پیداست نشیمن راحت تری دارند و برای زندگی روزمره مناسب تر هستند اما مبل های استیل معمولا پایه و پشتی های بلندتری داشته و برای مدل های رسمی مناسب تر هستند پس اگر فضای شما به حدی هست که بتوانید دو دست مبل در آن جا دهید خوب است یکی از این دو دست را مبل استیل انتخاب کنید.

2-تناسب اندازه مبل با فضایی که دارید

نکته مهم دیگر این است که مبلی بخرید که بتوانید آن را در محیط زندگی خود به بهترین شکل جا داده و فضایی باز هم در اختیار داشته باشید و اینگونه نباشد که تمام فضا با یک دست مبل گرفته شود. اندازه درها را هم خوب است قبل خرید مبل در نظر بگیرید که مشکل رد نشدن مبل ها از در شما را هم به دردسر نیندازد.

3-به پشتی و کفی دقت کنید

یکی از مهمترین نکاتی که باید موقع خرید مبل به آن دقت کنید پشتی و کفی کاری است که انتخاب می کنید. در واقع راحتی و استحکام یک مبل به این دو مورد وابستگی بسیار دارد. برخی مبل ها کفی و پشتی ثابت دارند و مدل برخی دیگر دوبل است یعنی پشتی و کفی مبل قابل جداسازی است. قبل از خرید باید تکلیف خودتان را درباره این مساله مشخص کنید که کدام یک از این موارد بیشتر برای شما کارآمد است. پشتی و کفی دوبل اگرچه ممکن است رویه ای قابل شستشو داشته باشند و کار شما را برای نظافت مبل راحت تر کنند اما گاه مشکلات خاص خود را نیز دارند. مثلا ممکن است پس از مدتی از فرم خارج شوند و مبل شما را با ظاهری نامناسب مواجه کنند. مخصوصا برای افرادی که فرزند کوچک دارند و ممکن است فرزند آنها با پشتی یا کفی مبل بازی کند احتمال رخ دادن این موضوع بیشتر است.

4-فروشنده قابل اعتماد پیدا کنید

گاه ممکن است شما مبلی را از یک فروشگاه تهیه کنید اما آنچه در ویترین آن نمایشگاه می بینید با آنچه در منزل به شما تحویل داده می شود فرسنگ ها فاصله داشته باشد. یکی از مهم ترین وسایلی که در مبل استفاده می شود فوم آن است که گاه ممکن است جنسی با کیفیت پائین تر برای آن مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع در ظاهر مبل انتخابی شما تفاوت چندانی ایجاد نمی کند اما کیفیت و عمر آن را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل لازم است فروشنده ای قابل اعتماد پیدا کنید که از جنس مواد سفارش شما نزند. نکته دیگر هم اینکه برخی افراد موقع خرید می خواهند به اصرار تخفیف های زیاد بگیرند و سر رقمی خاص بسیار چانه زنی می کنند. متاسفانه در موارد متعدد فروشندگانی هستند که برای از دست نرفتن مشتری ممکن است رقم او را بپذیرند اما هنگام آماده کردن سفارش این اختلاف قیمت را با استفاده از مواد با کیفیت پائین جبران می کنند و در نهایت شما برای گرفتن مقداری تخفیف جنسی خریداری می کنید که مشخص نیست کیفیت آن چگونه باشد و چقدر برایتان کار کند.

5-استحکام مبل را در نظر بگیرید

علاوه بر فوم، چوب استفاده شده در مبل ها هم از اهمیت بسیاری برخوردار است پس دقت کنید مبلی انتخاب نکنید که وزن خیلی سبک داشته باشد. این وزن در بسیاری موارد گویای آن است که در ساخت آن مبل از چوب مرغوبی استفاده نشده و از عمر آن بسیار کاسته خواهد شد. البته مشکلات مبل های خیلی سنگین را هم فراموش نکنید و سعی کنید تعادل در این زمینه برقرار باشد.

6-قابلیت شستشو

یکی از مواردی که ممکن است به هنگام خرید مبل فراموش شود آن است که آیا جنس خریداری شده قابلیت شستشو دارد یا خیر. بسیاری از روکش ها غیر قابل شستشو هستند پس حتما این موضوع را مد نظر داشته باشید و این را هم لحاظ کنید که بسیاری از پارچه های نانو در بازار ارائه شده اند که به راحتی و با خیال راحت می توانید آنها را شسته و تمیز کنید.

7-راحتی مبل را یادتان نرود

حتما قبل از خرید اندازه پایه ها، جنس فوم، زاویه پشتی و تمام مواردی که در راحتی یک مبل تاثیر دارند را بررسی کنید چراکه در بسیاری مواقع مبل نامناسب حتی می تواند منجر به دردهای کمر و گردن و پا شود.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید