17:16 , 1401/11/17
کد خبر: 000019911
بازدید: 1276
7 نکته از بروس لی که می تواند زندگی شما را تغییر دهد

در این مطلب قصد داشتیم توصیه های بروس لی در مورد زندگی را با شما در میان بگذاریم. توصیه های ارزشمندی که هر کدام به شما قدرت و انگیزه می دهد تا رویاهای خود را دنبال کنید.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، بروس لی، استاد فلسفه، استاد ورزش های خاور دور و بازیگر فیلم های اکشن بود. حرف های انگیزشی او جزو مطالبی بود که هنوز هم برخی با این ایده ها را در زندگی خود استفاده می کنند.

برای زندگی آسان دعا نکنید، برای قدرت تحمل یک زندگی دشوار دعا کنید

وقتی به تاریخ نگاه می کنیم، نمی بینیم که بشریت همیشه زندگی راحت و آسانی داشته است. برعکس، بشریتی را می بینیم که در هر دوره با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم کرده، اما به نوعی بر آن غلبه کرده است.

این واقعیت تغییر نخواهد کرد، اما ما می توانیم تغییر کنیم.

یافتن یک زندگی آسان دشوارتر از تقویت قدرت تحمل سختی است.

پس به جای اینکه به دنبال راحتی باشید، به دنبال قدرت باشید. به جای دعا برای زندگی ایمن و مطمئن، برای شخصیتی دعا کنید که شجاع باشد و طوفان های زندگی را مهار کند.

سادگی راه رسیدن به کمال است

اگر بتوانید زندگی، اهداف و وظایف خود را ساده کنید، نه تنها شادتر خواهید بود، بلکه به راحتی به موفقیت نیز دست خواهید یافت.

اگر در تلاش هستید تا بیش از یک هدف را همزمان دنبال کنید، ممکن است به هیچ یک از آنها نرسید. بنابراین آنچه برای شما مهم است را انتخاب کنید و شروع به دنبال کردن آن کنید.

به سمت هدف حرکت کنید

اگر زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد چیزی کنید، هرگز آن را به پایان نخواهید رساند. هر روز حداقل یک حرکت قاطع به سمت هدف خود انجام دهید

البته همه چیز با فکر شروع می شود، اما فکر کردن بیش از حد می تواند هر کاری را که شروع می کنید فلج کند.

شما هرگز همه چیز را نمی دانید و هرگز "آماده" نخواهید بود.

پس هر روز قدم های کوچک بردارید. هیچ ایده ای به یکباره به واقعیت تبدیل نمی شود، شما می توانید آنها را مرحله به مرحله به واقعیت تبدیل کنید.

مثل آب بی شکل و بدون فرم باش

بروس لی در مصاحبه ای می گوید: «ذهنتو پاک کن. بی شکل باش مثل آب بی شکل. حالا اگر آب را در لیوان بریزید، آب تبدیل به لیوان می شود. آن را داخل قوری پر کنید، سپس آب تبدیل به قوری می شود. نگاه کنید، آب جاری می شود، پخش می شود، چکه می کند یا فرو می ریزد. دوست من مثل آب باش.»

در مورد رویکرد خود انعطاف پذیر باشید و برای یادگیری از همه افراد آماده باشید.

شما در نهایت با جذب مفید و رد چیزهای بی فایده، سبک خود را توسعه خواهید داد. مهمتر از همه، شما یک مورد مناسب را پیدا خواهید کرد.

خودآگاهی داشته باشید/ ربات نباشید!

آیا تا به حال توقف کرده اید و زندگی خود را از بیرون تماشا کرده اید؟

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا کاری را که انجام می دهید؟

اگر می خواهید زندگی با کیفیتی داشته باشید، خودآگاهی بسیار مهم است. پس باید خودتان را بشناسید و از پتانسیل خود آگاه باشید. این ممکن است بزرگترین قدرتی باشد که تا به حال خواهید داشت.

زیرا هر چه خودتان را بهتر بشناسید، احتمال اینکه تصمیمات درست و سالمی بگیرید، موفق باشید و کنترل زندگی خود را به دست بگیرید، بیشتر می شود. به همین راحتی می توانید با مشکلات کنار بیایید.

شما احساس آزادی بیشتری می کنید، شروع می کنید به زندگی همانطور که احساس می کنید، نه بر اساس آنچه که تحمیل می شود.

با این حال، بسیاری از مردم مانند ربات‌ها هستند و هر روز کارهای مشابهی را بدون هیچ سوالی انجام می‌دهند.

اگر می خواهید با یک ربات متفاوت باشید، هر از گاهی توقف کنید و زندگی و خودتان را زیر سوال ببرید. زیرا شما اینجا هستید تا خود را بشناسید و بهترین نسخه از خود را بسازید.

به زندگی ادامه دهید!

آب جاری هرگز جلبک نمی‌سازد. به همین دلیل است که باید به جریان زندگی خود ادامه دهید.

من افراد زیادی را دیده ام که در اوایل زندگی از یادگیری و آزمایش دست کشیدند. و صادقانه بگویم، دیدم که برق چشمان آنها و انرژی های زندگی آنها نیز خاموش شد.

زندگی مثل آب است. لحظه ای که متوقف می شود، طراوت، نشاط و قدرت خود را از دست می دهد.

عشق به یادگیری شما را دائما با انگیزه و پرانرژی نگه می دارد. زیرا با هر چیز جدیدی که یاد می گیرید، احساس می کنید دوباره متولد شده اید.

کنجکاوی خود را بدون توقف دنبال کنید.

به یادگیری ادامه دهید، به رشد خود ادامه دهید، به کاوش ادامه دهید، به رویاپردازی ادامه دهید، به انجام دادن ادامه دهید.

شکست یک پیروزی است

این شکست نیست، این اهداف پست است که جرم واقعی هستند. حتی شکست در تعهدات بزرگ با شکوه است.

از بیرون رفتن، طرد شدن و شکست خوردن نترسید.

شکست در واقع بخشی از برنده شدن است. حتی در شکست هم پیروزی وجود دارد، زیرا تلاش برای چیزی ارزشمند به خودی خود یک عمل قهرمانی است.

از تلاش نکردن بترسید، از توقعات کم بترسید، از رویاهای فروتنانه بترسید، از تنبلی بترسید. مهمتر از همه، از تسلیم شدن بترسید.

آنچه را که شکست می نامید را به عنوان یک مدرسه ببینید، نه به عنوان یک قاضی.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید