11:18 , 1401/7/30
کد خبر: 000016091
بازدید: 2014
7 فایده کلم سفید که هیچ کس به شما نمی‌گوید

دلایل زیادی برای مصرف کلم سفید که اکثرا در سالاد مصرف می شود وجود دارد؛ چراکه مزایایی آن بی پایان است.

فواید هیجان انگیز کلم سفید+ خواص پروبیوتیک

بسیاری از مردم با شنیدن کلمه «کلم سفید» اولین چیزی که به ذهنشان خطور می کند بوی نامطبوع کلم سفید در هنگام پخت است. با این حال، ترکیبات گوگردی که بوی نامطبوع را در حین پخت و پز آشکار می کند، کلم سفید را ارزشمندتر می کند. ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات قوی آن، کلم سفید را به یکی از غذاهای معجزه آسای طبیعت در زمستان تبدیل کرده است. ابتدا چند هشدار در مورد مصرف کلم می دهیم: مصرف کلم سفید در افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند باید با احتیاط مصرف شود. مجدداً برخی از مواد موجود در ساختار آن کار غدد تیروئید را کند می کنند. به همین دلیل افراد مبتلا به کم کاری تیروئید، یعنی افرادی که تیروئیدشان کم کار است، نباید در مصرف آن زیاده روی کنند. مصرف آن دو بار در هفته مناسب است.

1. ایمنی را تقویت می کند

کلم سفید که از نظر ویتامین C بسیار قوی تر از بسیاری از سبزیجات است، از عفونت ها محافظت می کند و ایمنی بدن را تقویت می کند. 100 گرم کلم سفید 40 درصد نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می کند. اگرچه محتوای ویتامین C با پخته شدن، صبر کردن و پردازش آن کاهش پیدا می کند، اما هنوز فواید زیادی دارد.

2. ویتامین های B در برگ های کلم سفید پنهان شده اند

کلم سفید یک سبزی با محتوای بالای ویتامین های گروه B مانند تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین است. ویتامین های گروه B به ویژه برای سیستم عصبی مفید هستند. همچنین دارای خواص تقویت کننده سیستم ایمنی است. زمانی که یک وعده غذا یا سالاد کلم سفید مصرف می کنید، می توانید 10 درصد از نیاز روزانه خود به ویتامین B را تامین کنید.

3. کلم سفید می تواند پادشاه رژیم غذایی باشد

کلم سفید برای رژیم های غذایی مناسب است زیرا کالری بسیار کمی دارد. در 100 گرم کلم سفید 24 کیلو کالری انرژی وجود دارد. به خصوص زمانی که به صورت خام مصرف شود، کلم سفید سرشار از فیبر است و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. هنگام تهیه غذا فراموش نکنید که مقدار کمی روغن به آن اضافه کنید تا ویتامین های موجود در آن به خصوص ویتامین های محلول در چربی K و A جذب شود و معده را برای مدت طولانی سیر نگه دارید بدون اینکه سریع از معده خارج شود.

4. به رفع اِدِم کمک می کند

کلم سفید که با فیبر و برخی مواد موجود در ساختار خود به دفع آب از بدن کمک می کند، گردش خون را خوب می کند، ادم را کاهش می دهد، سدیم را همراه با آب از بدن خارج می کند و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد. افراد مبتلا به فشار خون بالا و ادم می توانند غذا یا سالاد را به راحتی مصرف کنند.

5. ذخیره کلسیم

کلم سفید منبع قوی کلسیم است و با این ویژگی چند قدم از سایر سبزیجات جلوتر است. با 100 گرم کلم سفید می توانید 10 درصد نیاز روزانه خود به کلسیم را تکمیل کنید. این سبزی که از استحکام دندان و بافت استخوانی حمایت می کند، چه به صورت خام و چه پخته بر محتوای کلسیم تأثیر نمی گذارد.

6. از یبوست جلوگیری می کند

ترکیبات گوگردی که بوی نامطبوع تولید می کنند، به خصوص هنگام پخت و پز، کلم سفید را قادر می سازد تا به خوبی روی سیستم گوارشی کار کند. علاوه بر این، به لطف پالپ که بیشتر در قسمت های برگ متمرکز شده در افزایش حرکات روده موثر است.

7. یک آنتی اکسیدان قوی

کلم سفید، سبزی با ظرفیت آنتی اکسیدانی بالا، با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و از سرطان محافظت می کند. همچنین از بیماری هایی مانند بیماری های سرکوب کننده سیستم ایمنی، بیماری های کبدی، دیابت و چاقی محافظت می کند.

بیشتر بخوانید: فواید گل کلم چیست؟ گل کلم چه خاصیتی دارد؟

بیشتر بخوانید: چرا بچه‌ها از کلم بروکلی متنفرند؟

فواید ترشی کلم سفید

با ترشی کلم سفید می توانید خواص پروبیوتیکی را به آن اضافه کنید. با این حال، نمک اضافه شده به ترشی ها می تواند باعث کاهش میزان پروبیوتیک ها شود. پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که در روده ها زندگی می کنند. آنها با حفظ سلامت روده ها از بدن در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کنند. تنها چیزی که باید به خاطر بسپارید این است؛ ترشی را با سرکه تهیه کنید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید