09:40 , 1401/4/7
کد خبر: 000013282
بازدید: 1344
7 روش ساده برای جوانسازی پوست

نقایص پوستی یکی از مشکلات سلامتی بوده که در سال های اخیر با افزایش آلودگی هوا، سختی تغذیه طبیعی و تغییر سبک زندگی افزایش پیدا کرده است. در این مطلب هفت روش شگفت انگیز برای جوانسازی پوست را معرفی خواهیم کرد.

برای جوانسازی پوست صورت چه بخوریم؟ برای جوانسازی پوست صورت چه کنیم؟ چه قرصی برای جوانسازی پوست خوبه؟جوانسازی پوست در منزل امکان پذیر است؟ سریع ترین راه جوانسازی پوست چیست آمپول جوان سازی پوست کدام است؟ جوانسازی پوست در طب سنتی کدام است؟  بهترین روش جوانسازی پوست چیست؟ بهترین ماده برای جوان سازی پوست کدام است؟

به گزارش ایونا، نقایص پوستی یکی از مشکلات سلامتی بوده که در سال های اخیر با افزایش آلودگی هوا، سختی تغذیه طبیعی و تغییر سبک زندگی افزایش پیدا کرده است. تاثیرات فرآیند پیری بر روی پوست که ناشی از عوامل ژنتیکی، سبک زندگی و محیط است، بر ظاهر خارجی تاثیر منفی گذاشته و باعث پیری پوست می شود.

7 روش ساده برای جوانسازی پوست
7 روش ساده برای جوانسازی پوست 

 این وضعیت علاوه بر مشکلات زیبایی شناختی می تواند مشکلات روحی و روانی را نیز به همراه داشته باشد. از سوی دیگر، این نقایص پوستی ناشی از عوامل ژنتیکی، فیزیولوژیکی یا محیطی و مشکل پیری ناشی از آن غیر قابل حل نیستند. با فرصت‌هایی که فناوری پزشکی در حال توسعه ارائه می‌کند، می‌توان با تکنیک‌های نوآورانه و روش‌های جوان‌سازی پوست که در سال‌های اخیر به کار گرفته شده، ظاهری مطلوب داشت. اگرچه روش‌های جوان‌سازی پوست شامل کاربردها و تکنیک‌های بسیار متنوعی هستند، اما ترجیح دادن کدام یک از این روش‌ها به خواسته‌ها و انتظارات بیمار و همچنین سن و سلامت عمومی بستگی دارد.

دکتر حسین هیرا متخصص پوست دانشگاه پزشکی آلتینباش اطلاعاتی را در ارتباط با محبوب ترین روش های جوانسازی پوست در زمان های اخیر را ارائه داد.

در این مطلب تمام شگفتی های جوانسازی پوست در 7 مورد و رازهای زیبایی برای داشتن پوستی روشن، شاداب و درخشان آورده شده است.

بیشتر بخوانید: جوانسازی پوست یک زن با کشف روشی جدید توسط دانشمندان

1. آیا با بوتاکس می توان طبیعی به نظر رسید؟ 

بوتاکس که سال هاست در زمینه جوانسازی پوست به طور ایمن استفاده می شود و یکی از پرکاربردترین موارد جوانسازی در این زمینه است. بوتاکس که توسط برخی به عنوان "معجزه نوک سوزن" و زیبایی بدون چاقوی جراحی توصیف می شود که در دستان یک پزشک مجرب برای بیمار مایه خوشحالی کامل است. مطابق با خواسته های بیمار، استفاده از بوتاکس عملی ترین و آسان ترین راه برای دستیابی به چهره ای روشن تر و پر جنب و جوش تر است که درخشندگی و حالات صورت و ظاهر طبیعی خود را بازیافته که توسط ماهیچه های تقلیدی روی سطح پوست تشکیل شده است. روی خطوط افقی روی پیشانی، خطوط عمودی بین ابروها و چین و چروک هایی که به نام پنجه کلاغی دور چشم شناخته می شوند اعمال می شود. طبیعی بودن کاربردها به طور مستقیم با موفقیت پزشک در انجام این روش متناسب است.

7 روش ساده برای جوانسازی پوست
7 روش ساده برای جوانسازی پوست 

2. تفاوت بوتاکس و فیلر چیست؟

بوتاکس دارویی است که از باکتری به نام C. botulinum به دست می آید. با شل کردن ماهیچه ها عمل می کند و برای چین و چروک های تقلیدی استفاده می شود. مدت اثر به طور متوسط ​​4-6 ماه است. بیشتر برای پیشانی، بین ابروها و پنجه کلاغی استفاده می شود. از طرف دیگر، فیلر از ژلی تشکیل شده است که از یک کمپلکس پروتئین-قند تشکیل شده است که آن را اسید هیالورونیک می نامیم. برای پرکردن چین و چروک های ثابت صورت و شکل دادن به بافت استفاده می شود. مدت ماندگاری به طور متوسط ​​6-24 ماه است. بیشتر برای گونه ها، استخوان گونه، چانه، زیر چشم، خطوط خنده (نازولابیال)، بینی و لب ها استفاده می شود. هر دو روش تکنیک هایی هستند که می توانند به طور ایمن در بیماران با مشخصات پوستی مناسب استفاده شوند.

بیشتر بخوانید: چرا پوستمان آکنه می‌زند؟

3. لیفت صورت مایع بدون جراحی چیست؟

یکی از روش های درمانی با بالاترین اثر لیفتینگ و ضد پیری در بین کاربردهای زیبایی بدون جراحی است. این یک بار مصرف برای کل ناحیه صورت با ترکیبی شخصی از پرکننده های حاوی اسید هیالورونیک است. این روش برای شفاف‌سازی گونه‌ها و استخوان‌های گونه حتی برای نواحی تشکیل‌دهنده کانتور صورت مانند شقیقه-چانه و خط فک یا جزئیات ظریف مانند زیر چشم، نازولبیال، ماریونت، بینی و لب با رویکردی جامع طراحی شده‌اند. استفاده از این روش نیاز به دقت و تجربه دارد؛ چراکه این یک برنامه پر کردن مجدد برنامه ریزی شده است. اگر می خواهید حالت خسته، افتاده، غمگین و عصبانی صورت را از بین ببرید و چهره ای لاغرتر، جوان تر، جذاب تر و دلپذیرتر داشته باشید، این روش می تواند به شما کمک کند.

7 روش ساده برای جوانسازی پوست
7 روش ساده برای جوانسازی پوست 

4. مزوتراپی صورت (مزولیفتینگ) چه فایده ای برای پوست دارد؟

مزوتراپی صورت یکی از روش های درمانی ضد پیری (جوانسازی پوست) است که ما روی صورت اعمال می کنیم. با تزریق کوکتل های حاوی هیالورونیک اسید، ویتامین ها و مواد معدنی به لایه میانی پوست، پوست تغذیه شده و ظرفیت نگهداری آب و رطوبت پوست افزایش می یابد. با توجه به نیازهای شخصی، در مجموع 4-6 جلسه به طور متوسط ​​هر 2-3 هفته انجام می شود. پس از اتمام درمان، پوست خشک به شدت مرطوب می شود، افتادگی پوست کاهش می یابد، اثر لیفتینگ طولانی مدت حاصل می شود، سد پوست تقویت می شود، چین و چروک های ظریف کاهش می یابد و بی نظمی در تن رنگ ناپدید می شود.

5. جوانسازی پوست با پی آر پی چگونه انجام می شود؟

زیباترین ویژگی درمان پی آر پی این است که با استفاده از نیروی جادویی که از خون خود شما می آید، بدون دادن هیچ گونه ماده یا داروی خارجی به بدن، زیبایی طبیعی به ارمغان می آورد. اگرچه جوانسازی پوست با پی آر پی بیشتر روی صورت اعمال می شود، اما می توان از آن برای گردن، صورت و دست ها استفاده کرد. اگرچه می توان آن را به تنهایی در ناحیه مورد درمان اعمال کرد، اما PRP، به ویژه پس از لیزر، میکرونیدلینگ و استفاده از فرکانس رادیویی سوزنی، باعث بهبود سریعتر پوست می شود. این روش خطوط، چین و چروک، لک و بی نظمی در تن رنگی که با افزایش سن روی پوست ما ایجاد می شود را از بین می برد. در حالی که خاصیت ارتجاعی و درخشندگی پوست افزایش می یابد، ظاهری شاداب تر، پوستی شاداب و درخشان به دست می آید. توصیه می شود یک بار در سال به صورت درمان شامل 3-4 جلسه استفاده شود.

جوانسازی پوست با پی آر پی
7 روش ساده برای جوانسازی پوست 

6.  همه چیز درباره لیفت صورت با نخ

در حالی که در افتادگی متوسط ​​و شدید صورت نیاز به درمان جراحی است، لیفت با نخ و لیفت صورت یک گزینه درمانی خوب برای بیمارانی است که افتادگی خفیف صورت دارند یا نمی‌خواهند جراحی شوند. نخ‌هایی که کاملاً با بدن انسان سازگار هستند و می‌توانند در بافتی که روی آن اعمال می‌شود حل شوند، با خاصیت تعلیق خود بافت‌های آویزان را بلند می‌کنند و در عین حال با اثر بازسازی بافت‌های زیر جلدی، تولید کلاژن را افزایش می‌دهند و شادابی، سیری و شادابی ایجاد کرده و جوانی پوست را به ارمغان می آورد. پس از استفاده که به طور متوسط ​​30-45 دقیقه طول می کشد، همراه با بی حسی موضعی، بیمار می تواند بلافاصله به زندگی کاری و اجتماعی خود بازگردد. اثر این روش به طور متوسط ​​2 سال ماندگار است. این کار را می توان همراه با سایر کاربردهای زیبایی مانند بوتاکس و فیلینگ انجام داد.

بیشتر بخوانید: توانایی عصاره گیاه "گزنه" در ترمیم زخم‌های پوستی

7. آخرین نوآوری ها در درمان لک صورت چیست؟

لکه های خورشیدی، لکه های ناشی از افزایش سن، لکه های بارداری و پس از زایمان بیشتر روی پیشانی، بینی و گونه ها دیده می شوند. در درمان لک؛ ماسک های نقطه ای با لایه برداری آنزیمی که با نام های Cosmelan و Dermamelan شناخته می شوند، ترجیح داده شده ترین روش های درمانی در سال های اخیر هستند. آنها با سرکوب مکانیسم های بیولوژیکی که باعث تشکیل لکه می شوند، بدون ایجاد یک فرآیند لایه برداری شفاف مانند لایه برداری شیمیایی روی پوست عمل می کنند. این ماسک که به صورت تک جلسه در کلینیک ها استفاده می شود، به طور متوسط ​​10-12 ساعت روی صورت باقی می ماند. پس از استفاده از ماسک، از محصولات پیگیری خانگی که مخصوص لکه هستند استفاده می شود. در حالی که پاسخ درمان به طور متوسط ​​در 2-4 هفته شروع می شود، در عرض چند ماه می توانید پوستی شاداب و درخشان داشته باشید که عاری از هرگونه لکه باشد.

درمان لک صورت
7 روش ساده برای جوانسازی پوست 

هر بیماری که به دلیل عوامل ژنتیکی و محیطی یا افزایش سن دارای نقص های پوستی است مجبور به پذیرش موارد ذکر شده نیست. در حالی که بسیاری از برنامه‌های جوان‌سازی پوست را می‌توان با کمک تکنیک‌های جدید و تجهیزات پیشرفته‌ای که امروزه توسعه یافته‌اند، با خیال راحت انجام داد، اما میزان موفقیت به‌دست‌آمده از این درمان‌ها بسیار بالاست. به همین دلیل، اگر فکر می کنید که نیاز به برنامه های جوانسازی پوست دارید، می توانید با مشورت پزشک خود معاینه شوید و در مورد برنامه های جوانسازی مناسب خود اطلاعاتی داشته باشید. پس از تعیین برنامه درمانی مناسب، می توانید بلافاصله برنامه های کاربردی را شروع کنید و در مدت زمان کوتاهی به ظاهر پوست رویاهای خود برسید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید