11:55 , 1401/5/17
کد خبر: 000014757
بازدید: 1307
7 راه تشخیص شارژر اصل از تقلبی

معمولا عمر شارژرهای تلفن همراه از خود گوشی کوتاهتر است و شما ممکن است چندین بار مجبور شوید برای یک گوشی شارژر بخرید. اما آیا خرید هر نوع شارژری مناسب است؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، تجهیزات جانبی تلفن همراه بازاری است که شاید خرید در آن به اندازه خرید گوشی نیازمند دقت باشد چراکه هر یک از این تجهیزات دارای انواع و نمونه های مختلف است و نمونه بی کیفیت آنها می تواند سلامت گوشی شما را نیز به خطر بیندازد.

یکی از اصلی ترین تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می گیرد شارژر است که برای خرید آن باید دقت بسیار داشته باشید چرا که استفاده از یک شارژر فیک، تقلبی و بی کیفیت ممکن است گوشی شما را با مشکلات متعددی مواجه کند.

مضرات شارژر تقلبی برای گوشی

شارژر وسیله ای است که به طور مستقیم گوشی شما را به جریان الکتریسیته متصل می کند و اگر از کیفیت خوبی برخوردار نباشد ممکن است مشکلاتی مانند موارد زیر پیش بیاید:

-بالا رفتن احتمال انفجار یا اتصال کوتاه به دلیل استفاده از مواد بی کیفیت

- گرم شدن بیش از حد گوشی

-آسیب رساندن به گوشی به دلیل عدم بهره مندی از فیوزها و مدارهای ایمنی برای حفاظت در برابر نوسانات برق

-نداشتن تضمین و گارانتی

راهکارهایی برای تشخیص شارژرهای تقلبی

اما حتی اگر شما قصد داشته باشید شارژر اصلی هم بخرید و حاضر باشید هزینه های بیشتری بابت آن پرداخت کنید در بازار نمونه های تقلبی بسیاری وجود دارد که لازم است شما بتوانید تقلبی بودن آنها را تشخیص دهید. در ادامه راهکارهایی برای تشخیص شارژر اصل از تقلبی ارائه شده است:

1-شارژر اصلی سبک نیست

شاید یکی از اولین نشانه هایی که برای تشخیص شارژر اصلی می تواند به کمک شما بیاید وزن است. شارژرهای تقلبی اغلب وزنی به مراتب پائین تر از نمونه های اصلی دارند. برای ساخت شارژر اصلی از مواد باکیفیتی استفاده می شود که اجازه نمی دهد وزن این شارژر خیلی سبک باشد.

2-رنگ را جدی بگیرید

یکی دیگر از نشانه های ظاهری که می تواند به شما در تشخیص شارژر اصل از بدل کمک کند رنگ است. معمولا نمونه های اصلی رنگی سفید دارند که به مرور زمان تغییر نمی کند و هیچ گاه به زردی نمی زند.

 

3-سوکت شارژ را بررسی کنید

در میان شارژرهای اصلی و تقلبی در سوکت های شارژ تفاوت وجود دارد. در سوکت USB نیز تفاوت هایی میان شارژر اصل و تقلبی وجود دارد. در مواردی که فیک هستند سوکتUSBکمی حالت خمیده دارد و کابل به راحتی درون آن قرار نگرفته و یا کمی آزاد است یا به سختی وارد شارژر می شود. البته اگر شارژر آیفون بخواهید باید در صورت اصل بودن آن روی سوکت شماره سریال نیز باشد که گاه این شماره با فونت های متفاوت در شارژرهای غیر اورجینال هم دیده می شود.

4-رنگ نوشته ها

یکی دیگر از این تفاوت ها مربوط به رنگ نوشته های روی شارژر است که معمولا در نمونه های تقلبی پررنگ تر است.

5-علامت فست شارژ 

این روزها برای اکثر شارژرها و گوشی ها حالت فست شارژ نیز در نظر گرفته شده است که اگر شارژر شما اصلی باشد بعد از اتصال به گوشی شما روی نمایشگر گوشی خود علامت فست شارژ را مشاهده می کنید اما در نمونه های تقلبی چنین اتفاقی نمی افتد. همچنین در شارژرهای فیک با وجود داشتن علامت فست شارژ گوشی شما با سرعت عادی شارژ می شود.

6-به لوگو دقت کنید

در اغلب موارد تجهیزاتی که فیک هستند در قسمتی که مربوط به لوگو می شود تفاوت هایی با نمونه اصلی دارند که اگر شما لوگوی اصلی برند را به دقت بررسی کنید می توانید با تشخیص این تفاوت ها از دام نمونه های تقلبی بجهید.

7-بسته بندی نامناسب

یکی دیگر از راه هایی که به شما در شناخت نمونه اصلی کمک می کند بسته بندی است چراکه در اغلب موارد نمونه های تقلبی بسته بندی نداشته یا فاقد بسته بندی مناسب هستند.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید