07:30 , 1401/4/24
کد خبر: 000014507
بازدید: 3651
7 مزیت چای ماچا برای سلامتی

ماچا اخیرا محبوبیت زیادی پیدا کرده است با شات های ماچا ـ لاته ها ـ چایی ها و حتی دسر ها در همه جا از فروشگاه های بهداشتی گرفته تا کافی شاپ ها ظاهر می شوند.

بهترین زمان مصرف چای ماچا چه زمانی است؟ خواص چای ماچا برای لاغری تاثیر دارد؟ بهترین برند چای ماچا کدام است؟ خواص ماچا برای پوست تاثیر دارد؟ خواص ماچا لاته چیست؟ طریقه مصرف چای ماچا برای لاغری چگونه است؟ چای ماچا اصل را از کجا باید تهیه کرد؟

7 روش ثابت شده چای ماچا که سلامت را بهبود می بخشد .

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna،  ماچا اخیرا محبوبیت زیادی پیدا کرده است با شات های ماچا ـ لاته ها ـ چایی ها و حتی دسر ها در همه جا از فروشگاه های بهداشتی گرفته تا کافی شاپ ها ظاهر می شوند .

کشاورزان ماچا را با پوشاندن بوته های چای خود 2 تا 3 روز قبل از برداشت برای جلوگیری از تابش مستقیم نور نور خورشید پرورش می دهند این امر تولید کلروفیل را افزایش می دهد و محتوای اسید آمینه را افزایش داده و رنگ سبز تیره تری به گیاه میدهد .

پس از برداشت برگ های چای، ساقه ها و رگبرگ ها برداشته می شوند و برگ ها به پودر ریز موسوم به ماچا تبدیل می شوند . 

ماچا حاوی مواد مغذی از کل برگ چای است که منجر به دریافت مقدار بیشتری کافئین و آنتی اکسیدان نسبت به چای سبز می شود . 

مطالعات برای روی ماچا و اجزای آن فواید مختلفی را کشف کرده اند که نشان می دهد می تواند به محافظت از کبد، ارتقای سلامت قلب و حتی به کاهش وزن شما کمک کند.

در اینجا 7 مزیت چای ماچا برای سلامتی آورده شده است 

1ـ چای ماچا آنتی اکسیدان بالایی دارد 

ماچا حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان بالایی بوده که می تواند آسیب های سلولی را کاهش داد و از بروز بیماری های مزمن جلوگیری کند .

2ـ چای ماچا می تواند به محافظت از کبد کمک کند

بعضی از مطالعات نشان داده شده است که ماچا می تواند از صدمات کبدی و کاهش ریسک بیماری کبدی محافظت کند. 

3ـ چای ماچا افزایش دهنده ی عملکرد مغز است

نشان داده شده است که ماچا توجه، حافظه و زمان واکنش یا عکس العمل را بهبود می بخشد . همچنین حاوی کافئین و ال تیانین است که می تواند چندین جنبه از عملکرد مغز را بهبود ببخشد .

4ـ چای ماچا می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند

مطالعات نشان می دهد که از ترکیبات موجود در ماچا می تواند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کند .

5ـ چای ماچا می تواند سلامت قلب را تقویت کند

بیماری های قلبی علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است که تخمین زده می شود که یک سوم کل مرگ و میر ها در افراد  بالای 35 سال را شامل می شود. برخی از مطالعات نشان داده که نوشیدن ماچا می تواند به حفظ سلامت قلب و محافظت در برابر بیماری کمک می کند.

6 ـ چای ماچا کمک کننده کاهش وزن است

 به هر مکمل کاهش وزن نگاهی بیندازید و احتمال زیاد عصاره ای از چای سبز را در مواد تشکیل دهنده ی آن مشاهده می کنید. چای سبز بدلیل توانایی آن در کاهش وزن شناخته شده بوده و در واقع مطالعات نشان می دهد که می تواند به سرعت بخشیدن به متابولیسم برای افزایش مصرف انرژی چربی سوزی کمک می کند 

7ـ تهیه ی ماچا بسیار آسان است :

استفاده از مزایای سلامتی چای ماچا ساده است. طعم چای ماچا خوشمزه است می توانید چای سنتی ماچا را با الک کردن 1 تا 2  قاشق چای خوری پودر ماچا در فنجان و اضافه کردن حدود 60 میلی لیتر آب داغ مخلوط کرده و با همزن درست کنید همچنین می توانید نسبت به پودر ماچا آب را بر اساس قوام دلخواه خود تنظیم کنید اگرچه ماچا سرشار از فواید سلامتی است اما بایستی اعتدال در مصرف آن را داشته باشید. 

نوشیدن ماچا می تواند قرار گرفتن در معرض آلاینده های مانند : آفت کش ها، مواد شیمیایی و حتی آرسینگ موجود در خاکی که گیاهان چایی در آن رشد می کند را افزایش دهد میزان مصرف چایی ماچا حدود 1 تا 2 فنجان در روز است. 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید