07:29 , 1401/7/5
کد خبر: 000015509
بازدید: 1359
7 عارضه خطرناک پس از کاشت مو

عوارض کاشت مو علاوه بر اینکه وضعیتی بسیار ناراحت کننده و نامطلوب برای بیمار است، می تواند سلامتی را نیز به طور جدی در معرض خطر قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، در کاشت مو توسط افراد بی دقت و غیر متخصص; علاوه بر عوارضی مانند درد، ادم، عدم تقارن، خونریزی، جابجایی پیوند، خارش و عفونت، اسکار هیپرتروفیک، کلوئید و نکروز نیز ممکن است رخ دهد که خطرات بسیار جدی دارند.

اگرچه کاشت مو یک مداخله جراحی کامل محسوب نمی شود، اما به دلیل آسیب موقت به پوست سر، عملی بسیار پرخطر و مهم است. مهمترین عامل برای نتیجه طبیعی و دوره نقاهت بدون مشکل این است که کاشت مو توسط متخصصان و در شرایط استریل انجام شود.

عوارض خطرناک پس از کاشت مو

درد و ادم

 درد و ادم پس از کاشت مو در 10 درصد بیماران دیده می شود. تورم تجربه شده در ناحیه اهداکننده و ناحیه پیشانی گاهی به دلیل اثر جاذبه زمین و اگر بدن بیمار مستعد تورم باشد، می‌تواند تا قسمت چشم پایین بیاید. اگر این شرایط پس از 3-4 روز از کاشت رخ داد، بهتر است با متخصص تماس بگیرید و به آنها اطلاع دهید و توصیه ها را به شدت دنبال کنید.

عدم تقارن

 عاملی که باعث می شود کاشت مو طبیعی به نظر برسد، قرار گرفتن فولیکول های مو در زاویه مناسب است. در غیر این صورت موهای تولید شده توسط فولیکول های مو در جهات مختلف رشد کرده و ظاهر طبیعی را مختل کرده و عدم تقارن ایجاد می کند.

7 عارضه خطرناک پس از کاشت مو

خونریزی

 خونریزی جزئی در ناحیه اهدا کننده و ناحیه پیوند پس از کاشت مو طبیعی است. استفاده از آسپرین قبل از کاشت و غیره قطع نکردن داروهای ضد سرطان ممکن است خونریزی را افزایش دهد و خطری ایجاد کند.

دررفتگی گرافت ها

 قبل از قرار دادن فولیکول های مو در ناحیه پیوند، کانال هایی که در آن قرار خواهند گرفت باز می شوند. اگر کانال‌های باز شده به جای عمقی که باید، سطحی‌تر باز شوند، ممکن است فولیکول‌های مو قبل از اینکه بتوانند با مکان‌های جدید خود سازگار شوند بیرون بیایند و بیفتند.

خارش و عفونت

پس از پیوند ممکن است خارش به خصوص در ناحیه پیوند ایجاد شود. خاراندن پوست با پوسته خفیف می تواند باعث خونریزی شود، در حالی که خونریزی می تواند ناحیه را به یک زخم باز باز کند و خطر جدی عفونت را ایجاد کند.

عوارض نادر بعد از کاشت مو

عوارض نادر بعد از کاشت مو ممکن است برای برخی افراد رخ دهد که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم کرد.

7 عارضه خطرناک پس از کاشت مو

اسکار هیپرتروفیک و کلوئید

به بافت اسکاری که ممکن است به دنبال ضربه در حین کاشت مو روی پوست صورتی، قرمز یا به رنگ پوست ظاهر شود، اسکار هیپرتروفیک نامیده می شود. اسکارهای پف کرده و سفت تر از همان نوع اسکار، کلوئید نامیده می شوند.

نکروز

نکروز، نادرترین اما خطرناک ترین عارضه در بین عوارض کاشت مو است. وضعیتی که در آن یک یا چند سلول به طور غیر قابل برگشت آسیب می بینند. بافت نکروزه دچار مرگ پاتولوژیک شده و به بافت بی جان تبدیل می شود. هنگامی که خونریزی شدید در ناحیه اهدا کننده یا ناحیه پیوند اتفاق می افتد، می توان آدرنالین را به ناحیه تزریق کرد تا باعث انقباض رگ های خونی شود، بنابراین جریان خون کاهش پیدا می کند و یک کانال راحت باز می شود. اگر آدرنالین بدون مخلوط شدن با ایزوتونیک یا مخلوط با ایزوتونیک تزریق شود، اگر به مقدار زیاد استفاده شود، می توانند بافت ها را بکشند و باعث نکروز شوند، زیرا جریان خون در پوست مسدود می شود. این اشتباه که توسط افراد غیر متخصص در کاشت مو انجام می شود نتایج بسیار خطرناکی برای بیمار به همراه دارد.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید