07:30 , 1401/5/18
کد خبر: 000014765
بازدید: 1292
7 داروی گیاهی موثر برای تسکین فوری تبخال

تبخال یک مشکل پوستی است که اغلب در افراد در هر سنی به ویژه زنان تجربه می شود. این ویروس که می تواند در هر جایی از بدن وجود داشته باشد، معمولاً به صورت درد و تورم در اطراف لب ها احساس می شود.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز  Ivna، چه چیزی برای تبخال لب خوب است، چگونه می توانم تبخال را در خانه بدون استفاده از دارو با روش های طبیعی درمان کنم؟ تبخال یک مشکل پوستی است که اغلب در افراد در هر سنی به ویژه زنان تجربه می شود. این ویروس که می تواند در هر جایی از بدن وجود داشته باشد، معمولاً به صورت درد و تورم در اطراف لب ها احساس می شود.

اگرچه استرس، بی‌خوابی، کابوس‌های شبانه و بیماری‌های تب‌دار می‌توانند باعث ایجاد تبخال شوند، اما می‌توانید حتی بدون دلیل با تبخال از خواب بیدار شوید. در چنین مواردی، استفاده از داروی مناسب قبل از رشد و گسترش تبخال بسیار مهم است. به غیر از درمان های تبخال، روش های درمانی طبیعی زیادی وجود دارد که می توانید در خانه از آنها استفاده کنید.

اگر می دانید چه چیزی برای تبخال مفید است و چگونه می توان درمان گیاهی بدون دارو را در خانه انجام داد، به توصیه های ما نگاهی بیندازید!

uçuğa ne iyi gelir

چه چیزی برای تبخال خوب است و متخصصان چه چیزی را توصیه می کند؟

دکتر. احمد مارانکی بیان می کند که در برخی غذاها آمینو اسیدی به نام لیزین وجود دارد و در درمان تبخال بسیار موثر است. از جمله این غذاها؛ چای سیاه، سیر، شیر و آلوئه ورا.

درمان تبخال با یخ

اگر بپرسید چه چیزی برای تبخال جدید خوب است، اولین پاسخ ما یخ خواهد بود. از آنجایی که تبخال جدید می تواند درد زیادی ایجاد کند، یخ با خاصیت بی حسی خود درد را تسکین می دهد و شما را آرام می کند. همچنین از گسترش ویروس و ایجاد التهاب جلوگیری می کند.

کاربرد:

یخ را در پارچه ای بپیچید و بدون فشار دادن مدتی روی محل درد نگه دارید و وقتی یخ شروع به آب شدن کرد، پارچه را بلند کنید. می توانید این روش را در مرحله اول تبخال اعمال کنید.

dudaktaki uçuğa ne iyi gelir

درمان تبخال با سرکه سیب

سرکه سیب با خاصیت ضد باکتریایی خود، میکروب های تبخال شما را می شکند و از پخش شدن میکروب ها جلوگیری می کند. در عین حال، تبخال را خشک می کند و باعث می شود که تبخال سریعتر بهبود یابد.

کاربرد:

سرکه سیب را روی یک تکه پنبه بریزید و بگذارید مدتی روی تبخال بماند. 

چگونه سرکه سیب درست کنیم ؟ ( خواص شگفت انگیز سرکه سیب + آموزش تصویری

درمان تبخال با نشاسته ذرت

نشاسته ذرت که می تواند در مراقبت از پوست نیز استفاده شود، التهاب و خارش ناشی از تبخال را نیز تسکین می دهد. از آنجایی که روند خود نوسازی پوست در شب سریعتر است، می توانید این روش را به خصوص قبل از خواب انجام دهید.

کاربرد:

نصف قاشق چایخوری نشاسته ذرت را با آب خیس کنید. وقتی به قوام خمیری رسید، آن را روی تبخال بمالید. اینگونه به رختخواب بروید و صبح که از خواب بیدار شدید آن ناحیه را بشویید. می توانید این برنامه را برای 1-2 شب تکرار کنید.

dudakta çıkan uçuğa ne iyi gelir

درمان تبخال با سیر

سیر که یکی از قوی ترین آنتی بیوتیک هاست، از انتشار ویروس به ویژه در ناحیه تبخال جلوگیری می کند و از بین رفتن ویروس را تضمین می کند.

کاربرد:

یک حبه سیر را از وسط نصف کرده و روی محل درد بمالید. در صورت تمایل می توانید سیر را نیز خرد کرده و مدتی نگه دارید. شما می توانید این برنامه را هر روز تا زمانی که تبخال خشک شود استفاده کنید.

yeni çıkan uçuğa ne iyi gelir

درمان تبخال با شیر

شیر فواید بسیاری برای پوست شما و همچنین استخوان های شما دارد. یکی از آنها درد و خارش تبخال است.

کاربرد:

شیر خام را روی یک تکه پنبه بریزید و با حرکات تامپون آن را روی ناحیه تبخال بمالید. شیر در نیم ساعت اثر می گذارد و درد شما را تسکین می دهد. وقتی دردتان زیاد شد می توانید این عمل را دوباره تکرار کنید.

uçuğa ne iyi gelir

درمان تبخال با آلوئه ورا

آلوئه ورا در سال‌های اخیر به دلیل بوی مطبوع و فواید زیادی که برای پوست دارد ترجیح داده شده است. برای تبخال از نظر اثر ضد باکتریایی و خشک کردن التهابات بسیار موثر است. اگر آلوئه ورا در خانه پرورش داده اید، می توانید از ژل داخل آن استفاده کنید.

کاربرد:

یک تکه از ژل گیاه آلوئه ورا را بردارید و روی محل درد بمالید. کمی صبر کنید و بشویید. می توانید این روش را به خصوص قبل از خواب شب انجام دهید و هر روز آن را تکرار کنید.

dudaktaki uçuğa ne iyi gelir

درمان تبخال با چای سیاه

چای سیاه یکی از نوشیدنی های مورد علاقه ما در زندگی روزمره نیز به عنوان یک روش درمانی برای پوست استفاده می شود. مخصوصاً برای التهاب چشم مفید است، اما برای التهاب ناشی از تبخال نیز مفید است و تبخال را خشک می کند.

کاربرد:

یک تکه پنبه را در چای سیاه دم کرده و خنک خیس کنید. برای مدتی پنبه را روی ناحیه تبخال بمالید. می توانید این روش را چند بار در روز تکرار کنید.

uçuğa ne iyi gelir maranki

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید