09:58 , 1401/9/5
کد خبر: 000016759
بازدید: 1439
6 عادت ساده که دندان های شما را 100 درصد خراب می کند!

بهتر است بدانید برخی عاداتی که ما در روزمرگی های خود انجام می دهیم، سلامت دندان هایمان را از بین می برد. عادات اشتباهی که دندان های ما را خراب می کند در این مطلب آمده است.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، تا زمانی که شما با دقت از دندان های خود استفاده و از آنها مراقبت کنید، آنها می توانند وظایف اصلی خود را برای سال های طولانی انجام دهند. اما اگر از آنها به عنوان ابزار دستی استفاده می کنید، اگر مکرر شکر می خورید، اگر قهوه و سیگار زیادی مصرف می کنید، ممکن است در سنین پایین دندان های خود را از دست بدهید. علاوه بر این، دندان ها و لثه های ناسالم؛ این بر اندام ها، به ویژه قلب، کلیه و معده تأثیر منفی می گذارد و می تواند باعث بیماری های مزمن مانند دیابت و زخم معده شود. زایمان زودرس در زنان باردار خطر سقط جنین و تولد نوزادان کم وزن را افزایش می دهد. بنابراین داشتن دندان ها و لثه های سالم برای حفظ سلامت کلی شما بسیار مهم است. اهمیت دادن به سلامت دندان ها با فکر کردن به آینده باعث آرامش شما می شود.

بیشتر بخوانید: چه چیزی برای دندان درد خوب است؟ (روش‌های خانگی و تضمینی)

چه چیزی باعث خراب شدن دندان ها می شود؟

مهم ترین عاملی که باعث آسیب به دندان های شما می شود، اشتباهاتی است که مکررا در زندگی روزمره خود مرتکب می شوید. در اینجا اشتباهات رایج آورده شده است.

1. با دندان های خود فندق نشکنید

استفاده از دندان به عنوان ابزار یک اشتباه رایج است. شکستن فندق، پاره کردن برچسب‌ها و استفاده از آن برای باز کردن بطری‌های مختلف می‌تواند باعث ضربه به دندان، پارگی لبه‌های نازک‌شده دندان، شود.

بیشتر بخوانید: 9 روش موثر و قطعی برای سلامت دندان

بیشتر بخوانید: درمان دندان درد با زردچوبه

2. دندان های خود را با استرس فشار ندهید

استرس تاثیر زیادی بر سلامت دندان دارد. فشردن و ساییدن دندان ها یک عادت رایج است که اغلب به دلیل استرس رخ می دهد. فشردن و ساییدن که در هنگام خواب شدت می‌یابد، به خصوص در شب، باعث ساییدگی دندان‌ها، فرورفتگی لثه و از بین رفتن مواد دندان در محل اتصال ریشه به تاج می‌شود. پس از مدتی، می تواند باعث ایجاد حساسیت در دندان ها شود و به سلامت دندان شما آسیب برساند. فشردن دندان ها نیز بر فک و بافت های اطراف آن تأثیر منفی می گذارد و ممکن است باعث درد در ناحیه سر و گردن همراه با اسپاسم عضلانی شود.

 6 عادت ساده که دندان های شما را 100 درصد خراب می کند!

3. برای سلامت دندان ها میان وعده نخورید

میان وعده نخورید؛ در نتیجه خوردن مداوم، تنقلات و مصرف نوشیدنی‌های اسیدی در فواصل زمانی مکرر در طول روز، پوسیدگی و عفونت لثه ممکن است رخ دهد زیرا تعادل اسیدی-بازی دهان به سمت اسیدیته تغییر می‌کند. غذا در دهان انباشته می شود که تعداد باکتری ها را افزایش می دهد و دهان را برای عفونت باز می کند. به طور طبیعی، این به سلامت دندان شما نیز آسیب می رساند.

4. مصرف قهوه و سیگار را کاهش دهید 

مصرف زیاد قهوه و سیگار باعث تغییر رنگ و زرد شدن دندان ها می شود. از آنجایی که سیگار گردش خون را مختل می کند، از تشخیص بیماری های لثه جلوگیری می کند و از دست دادن دندان ممکن است در سنین پایین در نتیجه بیماری های پیشرونده لثه رخ دهد.

بیشتر بخوانید: چگونه بهداشت دهان و دندان مانع مرگ می شود؟

5. دندان های خود را به درستی مسواک بزنید

زمان ناکافی برای تمیز کردن دندان ها، مسواک زدن سخت با مسواک های سفت می تواند منجر به فرسایش ریشه و حساسیت های شدید با باز شدن لایه عاج شود. مراقب باشید صبح و عصر به مدت 2 دقیقه با مسواک با موهای متوسط، با حرکات بیضی شکل و ماساژ لثه مسواک بزنید. همچنین به تمیز کردن میان دندان ها با نخ دندان را در عصر عادت کنید. هرگز دو بار در سال از معاینه معمول خود و مراجعه به دندان پزشک غافل نشوید.

 6 عادت ساده که دندان های شما را 100 درصد خراب می کند!

6. از مصرف شکر برای سلامت دندان خودداری کنید

مصرف زیاد یا مکرر قند و کربوهیدرات های تخمیر شده بر سلامت دندان ها تأثیر منفی می گذارد. محیط اسیدی ایجاد شده در دهان با خوردن قند می تواند باعث حل شدن سطح دندان ها شود. این نرم شدن بافت دندان نیز می تواند منجر به پوسیدگی شود. به همین دلیل، ترجیح دادن آدامس های بدون قند برای سلامت دندان ها و ترجیح دادن آب میوه های طبیعی به جای آب میوه های مصنوعی و نوشیدنی های غلیظ مفید است.

بیشتر بخوانید: روش های معجزه‌ آسا برای سفیدکردن دندان ها

بیشتر بخوانید: بدون ارتودنسی دندان هایتان را مرتب کنید

بیشتر بخوانید: درمان سه سوته دندان درد

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید