10:02 , 1401/5/12
کد خبر: 000014709
بازدید: 1650
5 علامت اساسی کرونای جدید 1401

بنابر اطلاعات منتشر شده از جانب سازمان بهداشت جهانی مشخص شد که نوع BA.5 علائم متفاوتی داشته وموارد ابتلا به بیماری را افزایش داده است.

 علائم کرونا تغییر کرده است! نوع BA چیست، چگونه منتقل می شود؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، پس از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر جهان، اپیدمی ویروس کرونا دوباره در دستور کار قرار گرفت. اپیدمی کرونا بیش از 2 سال جهان را درگیر خود کرده است. حال علائم اپیدمی کرونا تغییر کرده است. در حالی که سازمان جهانی بهداشت در حال توضیح داده‌های فعلی بود، علائم جدید کرونا با نوع فرعی BA.5 Omicron ظاهر شد. علائم ویروس کرونای جدید که در روزهای اخیر اغلب با سرماخوردگی و آنفولانزا اشتباه گرفته می شود را برای شما گردآوری کرده ایم. بنابراین، علائم کروناویروس جدید در چند روز چه اتفاقی می افتد؟ 

20 علامت جدید کرونا

علائم جدید کروناویروس در حال بررسی است. بنابر اطلاعات منتشر شده از جانب سازمان بهداشت جهانی مشخص شد که نوع BA.5 پس از علائمی که روز به روز متفاوت بود و موارد را افزایش می‌داد، نسبت به واکسن‌ها مقاوم‌تر بود. بنابراین، نوع BA.5 چیست، علائم آن چیست؟ و "آیا علائم کرونا تغییر کرده است؟ 

علائم جدید کرونا

BA.5  چیست؟

نوع فرعی Omicron، BA.5، به عنوان سریعترین نوع ویروس کرونا شناخته شده است. بر اساس تحقیقات متخصصان، علائمی مانند تب، خستگی، آبریزش بینی و سرفه از جمله علائم نوع جدید کرونا هستند. همچنین مشخص شده است که نوع جدید ویروس کرونا در برابر واکسن ها مقاوم است و سریعتر پخش می شود.

علائم جدید کرونا چیست؟

در انگلیس، علائم جدیدی که توسط افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، توسط خدمات بهداشت ملی (NHS) گزارش شده است. علائم BA.5، سریعترین نوع ویروس کرونا که تاکنون منتشر شده است، آشکار شده است.

تفاوت سرماخوردگی‌های پاییزی و آلرژی فصلی با کرونا - ایسنا

علائم سویه BA.5 چیست؟

بر اساس داده‌های منتشر شده گلودرد در میان مبتلایان یه سویه جدید اولین علامت بود، در حالی که فراوانی علائمی مانند تب بالا، از دست دادن بویایی و چشایی کمتر دیده شده است. در اینجا شایع ترین علائم ویروس کرونا BA.5 آمده است:

  1. از دست دادن بویایی
  2. گوش درد 
  3. تنگی نفس 
  4. عرق کردن یا لرز 
  5. تب
  6. درد قفسه سینه 
  7. تغییر در حس بویایی
  8. چشم درد 
  9. تورم غدد لنفاوی
  10. سرگیجه 
  11. درد عضلانی 
  12. خستگی
  13. عطسه 
  14. کاهش صدا
  15. سرفه بلغمی
  16. آبریزش بینی
  17. سرفه خشک 
  18. احتقان بینی
  19. سردرد 
  20. گلو درد 

5 علامت اساسی کرونای جدید

طبق اخبار نیویورک تایمز، پنج علامت اصلی واریانت BA.5 عبارتند از: سرفه، آبریزش بینی، گلودرد، خستگی، درد سر و عضلات

عفونت پس از تماس نزدیک با فرد آلوده به ویروس کرونا شروع می شود. وقتی فردی صحبت می کند، آواز می خواند، سرفه یا عطسه می کند، قطرات بزاق حامل ذرات کووید ترشح می شود. مقدار ویروس بسته به شرایط متفاوت است.

بیشتر بخوانید: پیک هفتم کرونا را جدی بگیرید

پس از اینکه ویروس موفق شد به اولین سلول های بدن ما حمله کند، گام بعدی گسترش دامنه آن است. همانطور که هر سلول آلوده هزاران نسخه آزاد می کند، ویروس بیشتر در ارگانیسم پیشرفت می کند. این دوره از تکامل خاموش، که در آن وجود ویروس قابل تشخیص نیست، به عنوان انکوباسیون شناخته می شود.

التهاب علت خستگی مداوم است - ایسنا

اندرسون اف.بریتو، یک محقق علمی در مؤسسه Todos pela Saude در برزیل، می گوید: «ما متوجه شدیم که زمان جوجه کشی انواع جدید ویروس کرونا کاهش یافته است.»

همانطور که ویروس از طریق دستگاه تنفسی فوقانی، یعنی بینی، دهان و گلو حرکت می کند، با سیستم ایمنی مواجه می شود که در نهایت به آن حمله می کند.

اولین خط دفاعی شامل نوتروفیل‌ها، مونوسیت‌ها و سلول‌هایی به نام «قاتلان طبیعی» است که در مقاله‌ای در سال 2021 توسط دو محقق در بیمارستان دانشگاه ژجیانگ در چین به تفصیل شرح داده شد.

با گذشت زمان، سایر واحدهای ایمنی وارد بازی می شوند، مانند لنفوسیت های T، که به شیوه ای سازماندهی شده به تهاجم ویروسی پاسخ می دهند، و لنفوسیت های B، که آنتی بادی آزاد می کنند.

بیشتر بخوانید: آبله میمون قدرت انتقال بیشتری دارد یا کرونا؟

با این حال، خطر ابتلا به کووید در درازمدت وجود دارد، جایی که علائم کرونا برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها حتی برای بیمارانی که بهبود می‌یابند ادامه می‌یابد.

در حالی که این هنوز مشخص نیست، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) تخمین می زند که 13.3 درصد از افراد مبتلا به ویروس کرونا علائمی دارند که برای یک ماه یا بیشتر باقی می مانند.

همچنین، طبق گفته CDC، بیش از 30 درصد از بیماران کووید که نیاز به مراجعه به بیمارستان دارند، هنوز پس از گذشت شش ماه، طیف وسیعی از بیماری‌ها را تجربه می‌کنند، از خستگی و مشکلات تنفسی گرفته تا اضطراب و درد مفاصل.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید