10:37 , 1401/5/24
کد خبر: 000014833
بازدید: 1262
5 راه آسان برای درمان بوی بد دهان

بوی بد دهان یک مشکل رایج است. انجمن دندانپزشکی آمریکا بیان می‌کند که نیمی از بزرگسالان نوعی بوی بد دهان را تجربه می‌کنند و اگر این بوی بد دهان مداوم باشد، می‌تواند باعث کاهش عزت نفس، به‌ویژه در محل کار شود.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، بوی بد دهان یک مشکل رایج است. انجمن دندانپزشکی آمریکا بیان می‌کند که نیمی از بزرگسالان نوعی بوی بد دهان را تجربه می‌کنند و اگر این بوی بد دهان مداوم باشد، می‌تواند باعث کاهش عزت نفس، به‌ویژه در محل کار شود. آیا همکاران شما در جلسه بعدی متوجه این موضوع خواهند شد؟ در مصاحبه، آیا بوی بد دهان شما اولین تاثیر بدی بر رئیس جدید بالقوه شما خواهد گذاشت؟ آیا بوی بد دهان می تواند مسیر شغلی شما را تغییر دهد؟ در اینجا پنج نکته برای رفع سریع بوی بد دهان وجود دارد.

1. آب نبات نعناع (بدون شکر) را در دهان خود قرار دهید

برای تازه کردن نفستان، آب نبات نعناع (بدون قند) قبل از جلسات کاری مهم می تواند کمک کند. این آب نبات ها بوی بد دهان را درمان نمی کنند، اما بو را پوشانده و باعث می شوند که دهان شما موقتا بوی نعناع بدهد. به علاوه، آب نبات نعناع کوچک است تا به راحتی در جیب شما جا شود.

تا زمانی که یک محصول بدون شکر را ترجیح می دهید، می توانید اغلب از آب نبات نعنایی استفاده کنید. آب نبات نعناع فلفلی که در آن قند وجود دارد می تواند باعث پوسیدگی دندان و سایر مشکلات دندانی شود.

Mint (candy) - Alchetron, The Free Social Encyclopedia

2. آب بنوشید

بوی بد مداوم دهان می تواند ناشی از خشکی دهان باشد، به این معنی که دهان شما بزاق کافی تولید نمی کند. بزاق ذرات غذا را که باعث ایجاد بوی بد در دهان می شوند پاک می کند، اما زمانی که بزاق کافی نباشد، این ذرات غذا در دهان باقی می مانند و باعث ایجاد بوی بد می شوند.

نوشیدن آب قبل از جلسه یا مصاحبه یک راه حل سریع برای این مشکل است. برای جلسات طولانی، یک بطری آب همراه خود داشته باشید تا بتوانید جرعه جرعه آب بنوشید و از بوی بد دهان جلوگیری کنید.

آب نرم چیست و از مزایای آن چه می دانید؟ | جهان شیمی فیزیک

3. آدامس بدون قند بجوید

یکی از راه های سریع و آسان برای از بین بردن بوی بد دهان، جویدن آدامس بدون قند است. به گزارش یک مجله تحقیقات دندانپزشکی، جویدن آدامس می تواند به خوشبو شدن نفس شما کمک کند، اگر بو ناشی از خشکی دهان با تحریک جریان بزاق شما باشد. رایحه آدامس به پوشاندن بوهای زیرین کمک می کند، به خصوص اگر طعم های بسیار معطر مانند نعناع یا دارچین را انتخاب کنید.

بهترین آدامس بدون قند کدام است؟ توصیه های عجیب یک دندانپزشک! - مجله اکالا

4. از اسپری دهان استفاده کنید

اسپری های دهان، محصولاتی طعم دار هستند که می توان آنها را در دهان اسپری کرد تا به سرعت نفس شما تازه شود. این اسپری ها حاوی طعم هایی مانند دارچین و نعنا هستند و می توانند انتخاب خوبی برای زمانی که برای جویدن آدامس یا نوشیدن یک لیوان آب به مشکل برخوردید، انتخاب خوبی باشند. برای جلوگیری از خطر پوسیدگی دندان، خوشبو کننده دهان بدون قند را انتخاب کنید.

کشف اسپری مخصوص دهان که مانع از انتقال ویروس کرونا می‌شود

5. از دهان شویه استفاده کنید

همچنین می توانید از دهانشویه برای تازه کردن سریع نفس خود استفاده کنید. دهانشویه میکروارگانیسم های داخل دهان را که در ایجاد بوی بد نقش دارند می کشد و راه حلی سریع ارائه می دهد. همچنین به حذف موقت بوهای زمینه ای کمک می کند.

یک دهانشویه مسافرتی را در کیف یا کیف دستی خود یا در کشوی میز خود نگه دارید تا مطمئن شوید که برای جلسات لحظه آخری در محل کار آماده هستید. با شستشوی دهان با دهانشویه آنتی باکتریال می توانید از نفس تازه تری لذت ببرید.

انتخاب دهان شویه مناسب و روش استفاده از آن - دکتر چاوش بهترین دندانپزشک  زیبایی اصفهان

چه چیزی برای بوی بد دهان در دراز مدت مفید است؟

این پنج نکته را در ذهن داشته باشید تا بتوانید در تمام طول روز نفسی تازه داشته باشید. چه در حال دست دادن با یک مشتری یا گپ زدن با همکاران خود در دفتر خود باشید، به استعداد خود توجه کنید نه بوی بد دهان. با این حال، آدامس، نعناع، ​​و سایر روش های سریع تنها یک راه حل موقت ارائه می دهند. اگر دائماً بوی بد دهان دارید، با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا متوجه شوید که چه چیزی باعث این مشکل شده است. بوی بد دهان می تواند ناشی از بهداشت نامناسب دهان، بیماری لثه، خشکی دهان یا سایر مسائلی باشد که نیاز به توجه دارند. هنگامی که علت مشخص شد، دندانپزشک شما ممکن است برخی از روش های درمانی را پیشنهاد دهد که به شما در خلاص شدن از شر بوی بد دهان کمک می کند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید