05:18 , 1401/5/6
کد خبر: 000014643
بازدید: 1253
5 خاصیت هیجان انگیز مصرف قهوه اسپرسو

نوشیدن قهوه یکی از محبوب ترین عادات در جهان است. بنابر اطلاعات منتشر شده حدود بیش از یک میلیارد نفر در روز از قهوه استفاده می کنند که بسیاری از آنها چندین فنجان در روز می نوشند. گزینه های زیادی برای تهیه و سفارش این نوشیدنی محبوب وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، اسپرسو در اندازه های کوچک ولی در عین حال از قدرت زیادی برخوردار است. نوشیدن قهوه یکی از محبوب ترین عادات در جهان است. بنابر اطلاعات منتشر شده حدود بیش از یک میلیارد نفر در روز از قهوه استفاده می کنند که بسیاری از آنها چندین فنجان در روز می نوشند. گزینه های زیادی برای تهیه و سفارش این نوشیدنی محبوب وجود دارد.

از لاته گرفته تا آمریکانو، دم نوش سرد تا کاپوچینو تعداد امکانات و راه های لذت بردن از این نوشیدنی بی پایان به نظر می رسد؛ این نشانه بسیار خویب است چراکه قهوه اسپرسو فواید زیادی دارد. 

اسپرسو ایتالیایی، یکی از معروف ترین سفارشات قهوه با دانه های مشابه قهوه های دیگر تهیه می شود.

طرز تهیه دابل اسپرسو | طرز تهیه دابل اسپرسو خوشمزه و خوش طعم | بهترین برای  شما

5 مورد از مزایای نوشیدن اسپرسو

اسپرسو می تواند به افزایش تمرکز کمک کند

مصرف کنندگان اسپرسو معمولا پس از مصرف نوشیدنی جادوئی روزانه خود، احساس بیداری بیشتری می کنند. بنابر توضیحات یک وبلاگ تخصصی درباره قهوه مشخص شد که تعامل کافئین با بدن و تاثیر آن بر سطح هورمون ها و تحریک فعالیت باعث افزایش تمرکز می شود. کافئین سطح دوپامین افراد را افزایش می دهد. به ویژه در نقاطی از مغز که با توانایی توجه مرتبط است.

پس از نوشیدن اسپرسو، افراد ممکن است متوجه کاهش علائم خستگی و خواب آلودگی و افزایش توانایی تمرکز، تمرکز و هوشیاری شوند. به همین دلیل است که نوشیدن اسپرسو قبلا از کار یا حین یک جلسه مهم می تواند معجزه کند.

اسپرسو می تواند آنتی اکسیدان های سالم را ارائه دهد

اسپرسو سرشار از آنتی اکسیدان های قوی بوده که اسپرسو راهی کوچک و غلیظ برای مصرف این مواد غذایی است. 

برخی از آنتی اکسیدان های موجود در قهوه، اسیدهای هیدروکسی سینامیک و پلی فنل ها هستند که می توانند به پیشگیری از بیماری ها کمک کنند.

اسپرسو می تواند خلق و خو را بهبود ببخشد

بسیاری از دوستداران اسپرسو اعلام کرده اند که بعد از نوشیدن اسپرسو در صبح آنها احساس مثبت و انگیزه بیشتری دارند. 

کافئین موجود در اسپرسو یک تقویت کننده خلق و خو است که می تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند. بنابر مطالعه انجام شده در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد مشخص شد که نوشیدن اسپرسو خطر ابتلا به افسردگی در زنان را کاهش می دهد.

رفع بی‌اشتهایی کودک با «شربت بادام و عسل»/ از مصرف این اکسیر جوانی غافل  نشوید

نوشیدن اسپرسو به تقویت حافظه بلند مدت کمک می‌کند

یک عصب شناس در دانشگاه کالیفرنیا یک مطالعه انجام داد که نتیجه این مطالعه مشخص کرد که زمانی که افراد معادل دو فنجان اسگرسو می نوشند، فرآیند تثبیت حافظه این فرآیند تثبیت شده به افراد کمک می کند تا حافظه بلند مدت خود را بهبود ببخشند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد نوشیدن دو فنجان اسپرسو را در روز توصیه می کنند. 

مصرف اسپرسو با کاهش خطر ابتلا به بیماری های روانی مرتبط است

برخی از فواید نوشیدن قهوه کوتاه مدت است مانند بهبود خلق و خو. اما بنابر تحقیقات انجام شده مشخص شد که نوشیدن اسپرسو می تواند فواید طولانی مدتی برای سلامتی داشته باشد. 

عجیب ترین بیماری های روانی جهان ؛ وقتی مرزی بین واقعیت و خیال وجود ندارد! -  تکراتو

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید