09:23 , 1401/4/26
کد خبر: 000014533
بازدید: 1268
4  نکته اساسی برای استفاده از آینه

آینه ها که برای دکوراسیون ضروری هستند، محل قرارگیری آنها فضایی جادار را ایجاد می کنند. بنابراین، از آینه برای اهداف کاربردی استفاده و به بخشی ضروری از دکوراسیون اتاق نشیمن، ورودی و اتاق خواب تبدیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna،  آینه ها که برای دکوراسیون ضروری هستند، محل قرارگیری آنها فضایی جادار را ایجاد می کنند. بنابراین، از آینه برای اهداف کاربردی استفاده و به بخشی ضروری از دکوراسیون اتاق نشیمن، ورودی و اتاق خواب تبدیل می شود. اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید با آینه مناسب در مکان مناسب جلوه هایی ایجاد کنید، می توانید تمام ترفندهای مورد نیاز خود را در این راهنمای دکوراسیون بخوانید.

 4  نکته اساسی برای استفاده از آینه

آینه یکی از قوی ترین برگ برنده های طراحان داخلی، دکوراتورها و دوستداران چیدمان خانه است. اگر می خواهید جلوه ای پیچیده به فضای زندگی خود ببخشید، ترفندهای استفاده از آینه های تزئینی به شرح زیر است.

از عملکرد نورپردازی آینه ها بهره ببرید

می توانید محیط های تاریک را با ایده دکوراسیون آینه ای روی دیوار اتاق نشیمن روشن کنید. به سادگی این شی کاربردی را در مقابل یا در کنار پنجره قرار دهید تا میزان نور طبیعی بیشتر شود. بنابراین مهم نیست که چقدر آسمان بیرون تاریک است، می توانید از نور روز به طور کامل استفاده کنید و با بزرگتر شدن آینه فضا را احساس کنید.

به طور مشابه، چندین استراتژی موثر برای استفاده از آینه در اتاق خواب وجود دارد. اگر کمد آینه دار دارید، می توانید مدل های آینه تزئینی را روی دیوار مقابل قرار دهید تا فضا روشن تر و وسیع تر به نظر برسد. همچنین می توانید با قرار دادن آینه در کنار یک چراغ رومیزی، منابع نور مصنوعی را دستکاری کنید.

با استفاده از آینه یک نقطه کانونی ایجاد کنید

توانایی آینه‌ها برای وسیع‌تر کردن فضا، حس بهتری به انسان می‌دهد، مخصوصاً هنگام برنامه‌ریزی دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک. علاوه بر این ویژگی کاربردی، به یاد داشته باشید که آینه ها به تنهایی یک عنصر تزئینی هستند. می‌توانید از آینه‌های بزرگ استفاده کنید تا جان تازه‌ای به دیوارهای خالی مناطق مشترک بدهید.

این روش که اغلب توسط کسانی که به دنبال ایده های دکوراسیون آینه ای در اتاق نشیمن هستند استفاده می شود، با ایجاد یک نقطه کانونی، فضایی چشمگیر ایجاد می کند. قاب آینه تزئینی استفاده شده در این نقطه نیز بسیار مهم است. با توجه به استایل خود می توانید استایل های مختلف فریم از مدرن تا کلاسیک، از اسپرت تا مینیمال را انتخاب کنید.

قفسه های شومینه یکی از بهترین مکان ها برای قرار دادن آینه در اتاق های نشیمن لوکس و مدرن هستند. آینه های تزیینی مستطیل شکل گرد یا پهن که روی کنسول های خانه های بدون شومینه قرار می گیرند جلوه ای مشابه ایجاد می کنند. همچنین می‌توانید مجسمه‌های مدرن، گلدان‌های زیبا یا قاب‌های عکس را به این قسمت‌ها اضافه کنید تا زیبایی‌شناسی ترکیبی با پشتیبانی از آینه‌ها ایجاد کنید.

اتاق های بدون پنجره را با آینه تازه کنید

اگر می خواهید طراوت چشم نوازی را به قسمت های بدون پنجره خانه بیاورید، می توانید مدل های آینه ای را انتخاب کنید که به تقلید از قاب پنجره سنتی طراحی شده اند. محصولات تزئینی آینه های پنجره ای که با ابعاد بزرگ خود جلب توجه می کنند نیز برای عریض جلوه دادن سالن ها و راهروها ترجیح داده می شوند. در این مرحله باید مطمئن شوید که مبلمان ورودی و قاب آینه دارای رنگ های سازگار باشند.

فرم های آینه مدرن را با تاکتیک های موقعیت یابی ترکیب کنید

آینه های مستطیلی ابتدا برای هر کسی که به دنبال گزینه ای کاربردی است به ذهن خطور می کند. اگر به دنبال راهی متفاوت هستید، می توانید با بازی های شکل، تقارن و توهم فراتر از سبک های سنتی بروید. در این مرحله، همه چیز از محل قرار دادن آینه گرفته تا مدل های تزئینی که انتخاب می کنید قابل تفسیر است.

چند نکته الهام بخش برای استفاده از آینه

استفاده از آینه روی زمین در اتاق خواب نیز در دکوراسیون منزل رواج بیشتری پیدا می کند. می توانید با اضافه کردن چند آیتم تزئینی به پایین طرح های بلند و عمودی که به عنوان آینه تمام قد استفاده می شود، با روندها همراه باشید.

وقتی از آینه ها در دو طرف پنجره ها و درها استفاده می شود، حس تعادل و هماهنگی ایجاد می کند که سمت مخالف اتاق را از جلو به عقب و از چپ به راست منعکس می کند.

اگر فرم های زاویه ای و هندسی از نظر زیبایی شناختی شما اهمیت زیادی دارد، مدل های آینه تزئینی مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. علاوه بر گزینه های کلاسیک مانند گرد، مربع و مستطیل، می توانید با نگاهی به طرح های آینه های نامتقارن، ردپای تعادل آشفته را دنبال کنید.

همیشه لازم نیست وقتی در آینه نگاه می کنید خود را ببینید. آینه تزئینی که استفاده می کنید نیز می تواند کاربرد متفاوتی روی دیوار داشته باشد. با آویزان کردن آینه به گونه ای که در سطح لوستر اتاق نشیمن قرار گیرد، می توانید انعکاس نورهای باشکوهی را به خصوص در عصر دریافت کنید.

وقتی صحبت از استفاده از آینه به میان می آید، برخی از انتخاب های کلاسیک و جاودانه هرگز محبوبیت خود را از دست نمی دهند.

چگونه یک آینه انتخاب کنیم؟ 

اکنون می دانید کجا و چگونه از آینه استفاده کنید. سپس می توانید به نکاتی برای انتخاب آینه مناسب ادامه دهید.

در مورد نوع آینه تصمیم بگیرید

آینه ها که هم تزیینی و هم کاربردی هستند از طرح های مختلفی تشکیل شده اند. آینه های دیواری تزئینی ویژگی های شکل و اندازه مناسب برای همه اهداف را ارائه می دهند، در حالی که آینه های تمام قد که معمولا به صورت عمودی قرار می گیرند، بازتاب های تمام قد ایجاد می کنند. با این حال، انواع آینه مستقل نیز وجود دارد که نیازی به نصب روی دیوار ندارند. برای تصمیم گیری در مورد نوع آینه ای که به بهترین وجه با انتظارات شما مطابقت دارد، باید تعیین کنید که چقدر فضای دارید.

در مورد اندازه آینه تصمیم بگیرید

برای داشتن ظاهری متعادل، باید بعد از نوع آینه در مورد اندازه تصمیم بگیرید. به عنوان یک قانون کلی، اندازه آن باید حدود دو سوم مبلمانی باشد که روی آن آویزان شده است. به همین ترتیب، هنگام تصمیم گیری در مورد اندازه آینه، با توجه به سطح روشنایی مورد نظر، باید ویژگی های مبلمان و رنگ دیوار اتاق خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، در اتاق هایی با رنگ های تیره شدید، می توانید با انتخاب آینه های بزرگ، درخشش نسبتاً متعادل تری به دست آورید.

طرح های مختلف آینه را با توجه به اتاقی که استفاده می کنید ارزیابی کنید

هر اتاق در خانه با شخصیت منحصر به فرد خود متمایز است. هنگام انتخاب آینه، باید روح اتاق، عملکرد و ویژگی های تزئینی آن را در نظر بگیرید.

ورودی و راهرو: آینه ها باعث می شوند راهروی کوچک و باریک عریض تر به نظر برسد و فضایی جذاب ایجاد می کند. با این حال، با قرار دادن یک آینه در نزدیکی در، می توانید برای آخرین بار قبل از بیرون رفتن نگاه کنید. با انتخاب مدل های آینه مستطیلی در این منطقه می توانید از ویژگی های تزئینی و کاربردی آن بهره ببرید.

اتاق نشیمن: جزئیات بصری در آینه های اتاق نشیمن که عموماً برای مصارف تزئینی استفاده می شوند بسیار مهم است. می توانید از بین آینه های چوبی، مدرن، چند تکه و طلاکاری شده هر آنچه را که می خواهید مطابق با طراحی اتاق نشیمن انتخاب کنید. اگر چیدمان اتاق نشیمن مینیمال دارید، آینه های بدون قاب می توانند ایده خوبی باشند. با این حال، می‌توانید نگاهی به مدل‌های آینه عتیقه بیندازید تا الهام‌های قدیمی را خلق کنید.

اتاق خواب: به غیر از خوابیدن در اتاق خواب، بیشتر ساعت ها به لباس پوشیدن و در آوردن لباس می گذرد. بنابراین، برای یک دکوراسیون خوب اتاق خواب، استفاده از آینه هایی با فرم های ظریف و نازک مفید است.

در مورد قاب و سبک آینه تصمیم بگیرید

اکثر آینه ها قاب شده اند. قاب هایی که سبک های تزئینی الهام بخش را ارائه می دهند نیز بر عواملی مانند هزینه و وزن تأثیر می گذارند. در حالی که از چوب، شیشه و فلز به عنوان مواد قاب استفاده می شود، رنگ، بافت و خواص پایانی آنها نیز متفاوت است. به خصوص آینه های قاب چوبی، شبح هایی را ایجاد می کنند که با محیط های روستایی سازگار است. شما می توانید آینه های قاب فلزی را برای ظاهری مدرن تر انتخاب کنید.

تاریخچه آینه ها به 8000 سال پیش برمی گردد. این محصولات تزئینی و مفید که قدیمی ترین نمونه های شناخته شده آن شیشه های آتشفشانی در آناتولی است، اکنون یکی از ضروری ترین بخش های خانه ها هستند. با به کارگیری راهکارهای اساسی در این مقاله می توانید خانه خود را با آینه به فضایی شیک، مدرن و جادار تبدیل کنید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید