06:10 , 1401/6/8
کد خبر: 000015029
بازدید: 1302
4 راه کاملا طبیعی برای از بین بردن جوش های زیرپوستی

همه دوست دارند چهره صاف و بی نقصی داشته باشند اما برخی عوامل سبب بروز جوش زیرپوستی شده و افراد را از رسیدن به پوست صاف و تمیز باز می دارد. در این مطلب چند روش برای از بین بردن جوش های زیرپوستی آورده شده است.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، بدون شک جوش یک بیماری پوستی است که در همه افراد دیده می شود. با تعریف ساده آن، ضایعه یا التهاب پوستی است که به دلیل تغییر در غدد چربی زیر پوست رخ می دهد. زمانی که روی صورت جوش میزندو قابل مشاهده باشد به آن جوش پوستی می گویند در صورتی که بخشی از صورت ملتهب باشد اما روی پوست هیچ جوشی قابل مشاهده نباشد به آن جوش زیر پوستی گفته میشود.

جوش های زیر پوستی روند بسیار دردناک تری نسبت به جوش های فوق جلدی را طی می کنند. جوش زیر پوستی نسبت به جوش پوستی مدت زمان بیشتری افراد را درگیر خود می کند، درمان آن نیز دشوارتر است.

چه عواملی باعث جوش زیر پوستی می شود؟

در ایجاد جوش های زیر پوستی عوامل متعددی می تواند دخالت داشته باشد

  • تغییرات هورمونی در بدن در دوران بلوغ
  • تغییرات هورمونی در بدن در دوران بارداری
  • تغییرات هورمونی بدن در دوران قاعدگی و اثرات مسکن های مصرفی در دوران قاعدگی
  • روغن های حیوانی و گیاهی که به شدت در رژیم های غذایی ترجیح داده می شوند
  • محصولاتی که به عنوان غذاهای ناسالم طبقه بندی می شوند و حاوی مقدار زیادی چربی ترانس هستند
  • عرق کردن و خیس بودن برای مدت طولانی بعد از تمرین، مرطوب ماندن و عرق کردن برای مدت طولانی
  • عدم استریلیزاسیون کافی ناحیه بعد از اپیلاسیون
  • 4 راه کاملا طبیعی برای از بین بردن جوش های زیرپوستی

تحت شرایط ذکر شده در بالا، تشکیل جوش زیر پوستی بسیار شایع است. دستکاری و تخلیه جوش زیر پوستی توسط متخصصان به عنوان یک روش بسیار خطرناک و اشتباه تلقی می شود. عواملی مانند نزدیک بودن جوش زیر پوستی به اعصاب زیر پوست و خطر مخلوط شدن با خون به دلیل التهابی بودن جوش زیر پوستی، فوران جوش زیر پوستی را بسیار خطرناک می کند. جدای از چند روش ساده برای جوش زیر پوستی، در مواردی که از بین نمی رود باید با پزشک متخصص مشورت کرد. با این حال، چند روش چگونه از شر جوش زیر پوستی خلاص شویم؟ نیز در این کطلب وجود دارد.

چگونه از شر جوش های زیرپوستی خلاص شویم؟

برای از بین بردن جوش های زیرپوستی استفاده از روش های مختلف غیر از چند راه حل ساده که در خانه قابل استفاده است توسط متخصصان توصیه نمی شود.

از بین بردن جوش زیرپوستی با یخ

یکی از روش هایی که متخصصان توصیه می کنند کمپرس کردن جوش زیر پوست با یخ حداقل 5 بار در روز است. اما در حین انجام این کار توصیه می شود دور جوش را با یخ مالش دهید و از فشار مستقیم از بالا به پایین خود داری کنید.

4 راه کاملا طبیعی برای از بین بردن جوش های زیرپوستی

از بین بردن جوش زیرپوستی با روغن درخت چای

با روغن درخت چای می توان راه حل موثری برای مقابله با جوش های زیر پوستی پیدا کرد. روغن درخت چای که حداقل 3 بار در روز استفاده می شود با خواص ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی خود می تواند برای از بین بردن جوش های زیرپوستی مفید باشد.

4 راه کاملا طبیعی برای از بین بردن جوش های زیرپوستی

درمان جوش های زیرپوستی با آلوئه ورا

آلوئه ورا که یکی از معجزات طبیعی بوده که در درمان جوش های زیر پوستی نیز بسیار موثر است. آلوئه ورا که با کمک پنبه روی آن ناحیه مالیده می شود، با خاصیت ضد عفونی کنندگی، پاک کنندگی در برابر جوش های زیر پوستی اقدام می کند.

4 راه کاملا طبیعی برای از بین بردن جوش های زیرپوستی

از بین بردن سریع جوش زیرپوستی با سرکه سیب

سرکه سیب نیز یک درمان خانگی رایج برای جوش زیر پوستی است. با خاصیت ضد التهابی سرکه سیب، محافظت موثری در برابر جوش های زیر پوستی ایجاد می شود. هشداری که متخصصان در این زمینه دارند این است که به دلیل میزان PH سرکه سیب، این عمل را باید دو بار در روز و بیش از 10 دقیقه تکرار کرد.

4 راه کاملا طبیعی برای از بین بردن جوش های زیرپوستی

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید