05:16 , 1401/7/10
کد خبر: 000015581
بازدید: 1340
14 فایده قانع کننده برای مصرف اسفناج

اسفناج یک ماده غذایی بسیار مفید برای سلامتی انسان است. اگر بتوانید آن را درست تهیه و طبخ کنید، می توانید از این فواید بهره ببرید.

همه چیز درباره فواید اسفناج

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، اسفناج یکی از سبزیجات ضروری در ماه های زمستان است. اسفناج نیز مانند سایر سبزیجات برگ سبز نقش مهمی در سلامت ما دارد، به ویژه در پیشگیری از بیماری ها. اما برای استفاده از این فواید اسفناج باید به نکاتی توجه کرد. مهم است که اسفناج بلافاصله پس از آماده شدن، بدون انتظار مصرف شود. در غیر این صورت حتی اگر در یخچال نگهداری شود، ارزش غذایی اسفناج کاهش می یابد و در مدت کوتاهی وارد فرآیند پوسیدگی می شود. به همین دلیل، اگر قصد دارید یک غذای اسفناج یا غذایی که با اسفناج تهیه می شود، درست کنید، باید مقداری را که می توانید بلافاصله در روز مصرف کنید، سریع بپزید و همان روز بخورید.

14 فایده قانع کننده برای مصرف اسفناج

اسفناج را خیلی خوب بشویید

قبل از پختن مجدد اسفناج را باید با دقت بشویید. درست مانند خرفه، ریشه و برگ اسفناج حاوی مقدار زیادی بقایای خاک است. بعد از شستن اسفناج می توانید آن را مدتی در آب سرکه خیس کنید.

حالا نوبت پخت اسفناج است باید در پختن اسفناج دقت کنید. در زمان پخت اسفناج کوتاه نگه داشتن زمان پخت بسیار مهم است. پختن اسفناج به مدت طولانی باعث از بین رفتن ویتامین ها و مواد معدنی می شود. هنگام برش اسفناج باید از چاقوی چوبی استفاده کنید یا با دست تکه تکه کنید و بپزید. اگر اسفناج را با چاقوی فلزی برش دهید ویتامین آن کم می شود. مصرف اسفناج به محض پخته شدن ضروری است، زیرا مصرف آن به این صورت بیشتر برای سلامتی مفید است.

14 فایده قانع کننده برای مصرف اسفناج

تمامی فواید اسفناج

اسفناج حاوی مقدار زیادی ویتامین C، E و B، منیزیم، آهن و کلسیم است. بنابراین ارزش غذایی بالایی دارد.

اسفناج به دلیل داشتن ویتامین A برای سلامت چشم مفید است.

اسفناج لخته شدن خون را که خطر مهمی برای سلامتی است کند می کند و از بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند.

برای کاهش فشار خون مفید است.

با فیبر غنی از یبوست جلوگیری می کند.

به تولید خون بدن کمک می کند.

یکی دیگر از اثرات مهم اسفناج، اثر محافظتی آن در برابر سرطان است.

بیشتر بخوانید: 5 علامتی که باعث ایجاد سرطان می شود

اسفناج که اثر محافظتی در برابر بیماری آلزایمر دارد با کمک بتاکاروتن و اسید فولیک موجود در آن حافظه را تقویت کرده و احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد.

کسانی که به طور مرتب این گیاه را که برای ماه های زمستان ضروری است مصرف می کنند، هم انرژی می گیرند و هم عضلات خود را تقویت می کنند.

به پاکسازی کبد کمک می کند.

بیشتر بخوانید: بیماری‌های کبدی کدامند؟
بیشتر بخوانید: درمان فوری کبد چرب با سرکه سیب+ درمان های گیاهی

منیزیم موجود در اسفناج متابولیسم را تسریع می کند.

طبیعی ترین راه برای دریافت اسید فولیک مورد نیاز زنان به خصوص در دوران بارداری، خوردن اسفناج است. زیرا اسفناج حاوی مقدار زیادی اسید فولیک است.

یکی دیگر از فواید اسفناج این است که به رشد استخوان کمک می کند. ویتامین K موجود در اسفناج احتمال پوکی استخوان بعد از یائسگی را کاهش می دهد.

به سلامت پوست کمک می کند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید