10:12 , 1402/2/31
کد خبر: 000025087
بازدید: 1199
11 هزار ساختمان تهرانی درحال تبدیل به لانه مرگ

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با ابراز نگرانی، اعلام کرد که تعدادی زیادی ساختمان در شهر تهران در معرض خطر قرار دارند. این ساختمان‌ها به طور غیرقانونی تغییر کاربری داده‌اند و به جای منازل مسکونی، به سالن‌های بزرگ و انبارها تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا، قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران، درباره آتش‌سوزی در خیابان مولوی به اظهاراتی پرداخت و اعلام کرد: این متأسفانه باید مورد تأسف قرار بگیرد که به دلیل تجمع و ذخیره سازی انبوه کالاها در انباری به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع، آتش‌نشانان برای مدت حدود ۶ ساعت در حال خاموش‌سازی و مهار آتش هستند، و به دلیل حجم بالای کالاها، این فرآیند ممکن است تا صبح ادامه یابد.

محمدی اعلام کرد که در این حادثه هیچ فقدان جانی رخ نداده است، اما این آتش‌سوزی با وجود حجم زیادی از وسایل پلاستیکی، اثرات مخربی داشت که می‌تواند برای نیروهای امدادی و اطفاء حریق، تا ۵ سال آینده تأثیرگذار باشد و بر آنها تأثیر بگذارد.

وی اظهار داشت: این ساختمان به عنوان یکی از ساختمان‌های بسیار خطرناک شناخته می‌شود که تحت نظارت و پایش ما بوده و بارها اخطار دریافت کرده است. با این حال، این ساختمان جزو 95 ساختمان مورد نظرمان نمی‌باشد. ساختمان‌های غیر ایمن به پنج گروه مختلف تقسیم می‌شوند و این 95 ساختمان به گروه بسیار خطرناک تعلق دارند.

11 هزار ساختمان پر خطر در پایتخت

وی افزود: ما تقریباً بیش از 11 هزار ساختمان در معرض خطر داریم که کاربری خود را تغییر داده و منازل مسکونی را به سالن‌ها و انبارها تبدیل کرده‌اند؛ و آن هم در کوچه‌هایی که توانایی ارائه خدمات امدادرسانی را ندارند.

محمدی اشاره کرد: این نوع ساختمان‌ها در بیش از چهار منطقه در تهران، از جمله مناطق ۱۲، ۱۱، ۱۵ و ۱۶، گسترش یافته‌اند.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید