08:15 , 1401/5/7
کد خبر: 000014650
بازدید: 1216
10 نکته برای مبارزه با منافذ باز پوست

پوست انسان یکی از مهم ترین اندام های بدن ماست و بیشترین ناحیه را در بدن ما دارد. اگر می خواهیم ارزش لازم را به پوست خود نشان دهیم، ابتدا باید آن را بشناسیم.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، پوست انسان یکی از مهم ترین اندام های بدن ماست و بیشترین ناحیه را در بدن ما دارد. اگر می خواهیم ارزش لازم را به پوست خود نشان دهیم، ابتدا باید آن را بشناسیم. شناخت او و سپس نشان دادن توجهی که می خواهد با توجه به ویژگی هایش باید به عنوان اولین قدم برای داشتن پوستی سالم تعیین شود.

پوست انسان لایه های زیادی دارد. نکته کلیدی برای اینکه بتوانیم این لایه ها را که از پروتئین ها و مواد مختلف تشکیل شده اند حل کنیم و آنها را تحت کنترل بگیریم، شناخت آن لایه ها و حل عملکرد این اندام پویا است.

سلامت پوست چیست؟

هیچ تعریف یا روش واحدی برای دستیابی به پوست ایده آل و سلامت پوست ایده آل وجود ندارد. زیرا هر پوستی با توجه به خود ویژگی های متفاوتی از خود نشان می دهد. بنابراین نمی توان پوست یکنواخت را تعریف کرد.

به عبارت دیگر می توان گفت که پوست هر فرد ویژگی هایی با شخصیت منحصر به فرد را با ترکیب های مختلف نشان می دهد. با این حال، برخی از روال های اساسی وجود دارد که باید به طور مشترک برای سلامت پوست انجام شود، مهم نیست که چقدر متفاوت هستند.

می‌توانیم این روتین‌ها را که بعد از تعیین نوع پوست انجام می‌شود، به‌عنوان تمیز کردن مناسب و سپس مراقبت و لمس مناسب بیان کنیم.

برای داشتن پوستی سالم چه باید کرد؟

همه دوست دارند پوستی زیبا داشته باشند که سالم و شاداب به نظر برسد. داشتن چهره ای زیبا، ظاهری آراسته و دلنشین نیز بیانگر ارزشی است که انسان برای خود قائل است.

یک پوست مرتب نیز از این نظر موثر است که ابتدا احساس خوبی در فرد ایجاد می کند و سپس حس خوبی برای فرد مقابل ایجاد می کند.

ساختار پوستی با ظاهری سالم اغلب حاوی سرنخ هایی در مورد سبک زندگی صاحب پوست است. زیرا پوست ما که می تواند به عنوان لباس بدن ما نیز بیان شود، تحت تاثیر عوامل داخلی و خارجی زیادی قرار دارد.

همانطور که عوامل درونی مانند خوردن، آشامیدن و خوابیدن برای سلامت پوست ما مهم هستند، هوایی که تنفس می کنیم، فضای زندگی ما، و روال تمیز کردن و مراقبتی که اعمال می کنیم نیز بسیار مهم هستند.

پوست ما که در طول روز در معرض عوامل منفی زیادی قرار دارد، خراب می شود. برای جلوگیری از این تغییر شکل ها باید در صورت امکان به پوست اهمیت داد تا از عوامل منفی محافظت شود.

بنابراین برای محافظت از پوست ابتدا باید نوع پوست خود و شرایط در حال تغییر آن را بشناسید و با عوامل داخلی و خارجی آسیب به پوست خود آشنا شوید.

در مراقبت از پوست چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

مراقبت از پوست فرآیندی است که نیاز به یک روال منظم دارد. با این حال، نکاتی وجود دارد که باید در هنگام اعمال این روال مورد توجه قرار گیرد.

مهم است که مراقبت های مورد نیاز پوست را تعیین کنید و آن را به ترتیب مناسب اعمال کنید. علاوه بر این، محتوا و کیفیت محصولات مراقبت از پوست نیز برای موفقیت روتین مراقبت از پوست بسیار مهم است.

لازم است محصولاتی را که به پوست خود می زنید با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، فردی با ساختار پوست خشک به استفاده از محصولات با خاصیت مرطوب کنندگی توجه دارد. افرادی که پوست چرب دارند نباید از محصولات مراقبتی مشابه استفاده کنند.

در نهایت، اگر قرار است این مراقبت از پوست در خارج از منزل انجام شود، باید به خوبی بررسی شود و از اعمال آن توسط متخصصان این حوزه اطمینان حاصل شود.

اهمیت مراقبت از پوست چیست؟

در حالی که مراقبت از پوست به برنامه های روزانه ای که برای سالم به نظر رسیدن پوست اعمال می شود اشاره دارد. همچنین تمام روش های اعمال شده برای بهبود ساختار مشکل ساز پوست را پوشش می دهد.

با این روش های درمانی انواع عواملی که روی پوست مشکل ایجاد می کنند و به طور مستقیم بر سلامت پوست تاثیر می گذارند از بین می روند. علاوه بر این، به دست آوردن نتایج قابل مشاهده در مدت زمان کوتاه در این کاربردها نشان دهنده موفقیت مراقبت از پوست است.

معرفی انواع محصولات شستشوی صورت- کدام برای نوع پوستتان مناسب است؟ - آرومیس

مشکلات پوستی چیست؟

عوامل زیادی وجود دارند که باعث می شوند پوست ناسالم به نظر برسد. عواملی مانند سبک زندگی روزانه، عادات غذایی، محیطی که پوست در معرض آن قرار می گیرد، مدت زمان خواب و آرایش زنان از جمله آنهاست. پوستی که در معرض شرایطی قرار می گیرد که بر روی پوست تاثیر منفی می گذارد، پس از مدتی شادابی خود را از دست می دهد.

در حالی که پوستی که شادابی خود را از دست داده است خسته تر از آنچه هست به نظر می رسد، فرد را پیرتر از آنچه هست نشان می دهد.

جوش و آکنه، خشکی پوست، چرب شدن بیش از حد پوست، ایجاد جوش های سرسیاه در نتیجه تجمع کثیفی در منافذ پوست و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست از مشکلات شایع پوست هستند.

روش هایی وجود دارد که باید به طور مرتب انجام شود تا از این همه مشکلات پوستی جلوگیری شود. پاکسازی پوست اساس این روش هاست.

در مرحله اول، مهم ترین قانون برای پوست شما این است که روزانه پوست را از چربی، آلودگی و سلول های مرده پاکسازی کنید. روتین تمیز کردن نیز برای مبارزه با لک های پوستی و سفت کردن منافذ روی پوست بسیار مهم است.

درمان جوش صورت | آشنایی با همه‌ی روش‌های درمان آکنه!

برای پوست سالم چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

مراقبت از پوست مجموعه ای است که در آن عوامل داخلی و خارجی تحت کنترل قرار می گیرند. حمایت از این روال از داخل و همچنین هر محصولی که به صورت خارجی استفاده می کنید بسیار مهم است.

1. مصرف غذاهای منظم و سالم به طور مستقیم بر سلامت پوست تاثیر می گذارد. بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای داشتن پوستی سالم در سبزیجات و میوه های تازه یافت می شود. مهم ترین ویتامین ها برای پوست ویتامین های A، E و C هستند.

2. آب که مایه حیات انسان است، جایگاه بسیار مهمی برای سلامت پوست دارد. نوشیدن آب زیاد تعادل مناسب رطوبت پوست را تضمین می کند و در عین حال سموم را از بدن ما دفع می کند و این تضمین می کند که پوست سالمی نداریم.

3. پوست انسان در شب سلول های خود را تجدید می کند. به همین دلیل است که یک فرد بالغ به طور متوسط ​​باید 7-8 ساعت در روز بخوابد.

4. در مورد بدن سالم، داروی سلامت پوست ورزش است. به لطف هورمون هایی که در حین ورزش ترشح می شود، می توان ظاهری سالم به پوست داد. علاوه بر این، به لطف عرق دفع شده، پوست از سموم پاک می شود، به سرعت خود را تجدید می کند، ترمیم و سفت می شود.

5. برای اینکه بافت پوست خراب نشود، محافظت از پوست در برابر اثرات مضر آفتاب ضروری است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید باعث پیری زودرس پوست می شود.

6. برای داشتن پوستی سالم، دوری از استرس و همچنین عادات مضر مانند سیگار، الکل، فست فود بسیار مهم است.

نکاتی برای داشتن پوست با منافذ کوچک چیست؟

 ساختار متخلخل پوست اساس بسیاری از مشکلات پوستی است. منافذ بزرگ پوست مشکل افراد دارای پوست های چرب و مختلط است.

در این نوع پوست ها ابتدا باید تعادل چربی را تامین کرد و سپس منافذ را کوچک کرد. بنابراین، یک روال مراقبت از پوست با ساختار متخلخل نیز به مجموعه خاصی از کاربردها نیاز دارد.

بهترین راه برای از کوچک کردن منافذ پوست - مشاطه درمان خانگی منافذ باز و  بزرگ پوست

چگونه منافذ پوست کوچک می شود؟

منافذ موجود در ساختار پوست که به آن اجازه تنفس می دهد بارزترین ویژگی پوست سالم است. منافذ بسته منافذ پوستی سالم هستند، در حالی که منافذ باز نشان می دهد که ما به اندازه کافی به پوست خود توجه نمی کنیم.

تمیز نشدن پوست در پایان روز باعث پر شدن منافذ از کثیفی و روغن می شود و به مرور زمان منافذ باز می شوند. به همین دلیل است که منافذ کوچک در رأس رازهای داشتن پوستی شاداب قرار دارند. چگونه منافذ پوست کوچک می شود؟ ترفندهای زیادی برای پاسخ به این سوال وجود دارد.

10 نکته برای کوچک کردن منافذ باز پوست

1. حذف سلول های مرده از پوست

تجمع پوست مرده روی پوست باعث بسته شدن منافذ می شود. منافذی که توسط کثیفی و پوست مرده بسته شده اند، نمی توانند نفس بکشند و به مرور زمان منبسط می شوند. پوستی که منبسط می شود و استحکام خود را از دست می دهد به مرور زمان ناسالم به نظر می رسد. برای رهایی از این ظاهر ناسالم و بازیابی شادابی قدیمی پوست، باید به منافذ اجازه تنفس داد. برای این کار لازم است با محصول یا روشی مناسب با نوع پوست، پوست را از پوست مرده پاکسازی کنید.

2. استفاده از تونیک مناسب برای نوع پوست

تقویت پوست آخرین مرحله پاکسازی پوست است. برای داشتن پوستی سفت، منافذ پوست باید با تونر مناسب پوست تنگ شود. استفاده از تونیک بر روی پوست تمیز در صبح و عصر، همزمان با سفت شدن پوست، پوست را آرام می کند. برای تکمیل تصویر پوست سالم باید اطمینان حاصل کرد که پوست نیاز به مراقبت لازم دارد.

تونیک پوست صورت چیست و چه تفاوتی با تونر دارد؟ | نیمه شب

3. ماسک خاک رس طبیعی برای کوچک کردن منافذ پوست

ماسک خاک رس طبیعی یک روش طبیعی با اثر کوچک کننده منافذ است. با این روش طبیعی که به طور مرتب استفاده می شود، پوستی که به مرور زمان استحکام خود را از دست می دهد بازیابی و ترمیم می شود. به ظاهر سالم قدیمی خود می رسد.

ماسک خاک رس طبیعی معمولا باید هفته ای یکبار استفاده شود. در صورت تمایل می توانید چند قطره آب لیمو و عسل به خاک رس اضافه کنید. مخلوطی که آماده کردید را روی پوست خود بمالید و بگذارید حدود 15 دقیقه بماند تا خشک شود و با آب ولرم بشویید. در حالی که خاک رس موجود در مخلوط باعث سفت شدن پوست می شود، عسل و آب لیمویی که اضافه می کنید پوست را مرطوب می کند.

4. استفاده از آب لیمو برای کوچک کردن منافذ پوست

آب لیمو یکی از طبیعی ترین روش هایی است که برای کوچک کردن منافذ پوست استفاده می شود. لیمو که فواید زیادی مانند پاکسازی پوست از باکتری ها، پاکسازی، تسکین و از بین بردن لکه ها دارد، منافذ پوست را نیز به میزان زیادی کوچک می کند.

برای مالیدن آب لیمو به پوست، ابتدا آن را روی قسمتی از پوست امتحان کنید. آب لیمو که ساختار بسیار اسیدی دارد می تواند در برخی از انواع پوست های حساس باعث تحریک شود. برای مالیدن آب لیمو به پوست می توانید آن را در ظرف مناسبی فشار داده و با کمک پنبه بمالید یا مستقیماً خود لیمو را روی پوست خود بمالید.

درمان جوش صورت با آبلیمو؛ بایدها و نبایدها - چطور

5. استفاده از یخ برای کوچک کردن منافذ پوست

یکی دیگر از روش های کوچک کردن منافذ پوست، قرار دادن یخ روی پوست برای دوره های خاص است. یخ که اثر تکان دهنده ای روی منافذ دارد، منافذ بزرگ شده را کوچک می کند. می توانید یخ خارج شده از فریزر را مستقیماً به قسمتی که می خواهید سفت کنید بدون انجام کاری منتقل کنید. برای مشاهده یک تغییر، باید به صورت دوره ای و منظم اعمال شود.

6. استفاده از آب معدنی برای کوچک کردن منافذ پوست

آب معدنی که به لطف مواد معدنی موجود در آن فواید زیادی دارد، برای سلامت پوست نیز بسیار مهم است. می توانید پس از گاز زدایی از آب معدنی پوست خود را بشویید تا منافذ پوست کوچک شود. علاوه بر این، یکی دیگر از روش های کاربردی این است که آب معدنی را با ریختن آن در قالب های یخ منجمد کنید و سپس این قالب های یخ را در ناحیه ای که می خواهید سفت کنید، بمالید.

7. ژل آلوئه ورا برای کوچک کردن منافذ پوست

در حالی که گیاه آلوئه ورا که حدود 500 گونه مختلف دارد، قرن ها برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار گرفته است، اما همیشه برای صنایع آرایشی و بهداشتی ضروری بوده است. به خصوص اخیراً با شروع کاشت این گیاه در منازل توسط مردم، حوزه استفاده از آن گسترش یافته و استفاده از آن در بین مردم افزایش یافته است.

مایع لغزنده ژل مانند در برگ های گوشتی گیاه آلوئه ورا در مراقبت از پوست و مو استفاده می شود. پروتئین، ویتامین ها و برخی ترکیبات موجود در این ژل باعث افزایش تولید کلاژن می شود که برای سلامت پوست بسیار مهم است. این ژل که دارای خاصیت تجدید سلولی است باعث کوچک شدن منافذ پوست از این طریق می شود.

نحوه استفاده از آلوئه ورا برای درمان آکنه - کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی  - مدرن

8.  استفاده از گلاب برای کوچک کردن منافذ پوست

گل محمدی که هم گیاهی است و هم بوی بسیار خوبی دارد، گیاهی است که به عنوان یک محصول مراقبت از پوست کاربرد بسیار رایجی دارد. گلاب به دست آمده از تقطیر گلبرگ های محمدی فواید زیادی برای سلامت پوست دارد. استفاده از گلاب روی پوست تمیز باعث سفت شدن پوست در استفاده منظم می شود.

گلاب که کلید داشتن پوستی سفت و شاداب است، به طور کلی ساختاری مناسب برای هر نوع پوستی دارد. برای کوچک شدن منافذ پوست، گلاب را باید به طور مرتب دو بار در روز صبح و عصر مالید. می توانید گلاب طبیعی را با پنبه به پوست خود بمالید یا با افزودن چند ماده دیگر از آن به عنوان ماسک گلاب استفاده کنید. برای به دست آوردن یک نتیجه قابل مشاهده، باید اطمینان حاصل کنید که گلابی که مستقیماً استفاده می کنید، در تمام روز و شب روی پوست شما باقی می ماند.

9. ماسک سفیده تخم مرغ برای کوچک کردن منافذ پوست

ماسک سفیده تخم مرغ یک روش طبیعی برای کوچک کردن منافذ در ساختار پوست است. از آنجایی که این ماده ای است که در هر خانه ای یافت می شود، ماسک سفیده تخم مرغ اغلب برای کوچک کردن منافذ پوست استفاده می شود.

یک تخم مرغ شکسته شده و فقط سفیده آن برای استفاده روی پوست ذخیره می شود. به طور یکنواخت روی پوست تمیز بمالید و صبر کنید تا خشک شود. پس از خشک شدن ماسک، آن را شسته می شود. ماسک سفیده تخم مرغ باید دو بار در هفته برای بهترین نتیجه استفاده شود.

چند ماسک سفیده تخم‌مرغ فوق‌العاده برای صورت

10. نوشیدن منظم و فراوان آب برای کوچک کردن منافذ پوست

¾ بدن انسان را آب تشکیل می دهد. بنابراین پوست ما در زندگی روزمره به آب بیشترین نیاز را دارد. اگر می خواهیم پوستی صاف و بدون از دست دادن داشته باشیم باید به میزان آبی که روزانه مصرف می کنیم توجه کنیم.

اگرچه با توجه به منطقه ای که در آن زندگی می کنیم، تفاوت های فصلی و عواملی مانند سن متفاوت است، یک فرد بالغ باید حدود 8 لیوان آب، یعنی به طور متوسط ​​2 لیتر، در روز بنوشد. آب پوست را از سموم پاک می کند و به منافذ تنفسی و سفت شدن اجازه می دهد.

همچنین می توانید نه تنها با نوشیدن آب، بلکه با استفاده صحیح از آن روی پوست، پوست خود را سفت کنید. این یک روش آسان برای باز کردن منافذ پوست با ایجاد بخار آب داغ و سفت کردن پوست است. در حالی که این روش در بسیاری از مراکز زیبایی اعمال می شود، امکان استفاده از آن در خانه نیز وجود دارد.

به محض اینکه آبی که در ظرف مناسبی گرم کرده اید به جوش آمد، صورت خود را روی بخار بگیرید. اجازه دهید بخار برای حدود یک دقیقه به پوست شما نفوذ کند. یک دقیقه استراحت کنید و روند را تکرار کنید. پس از مدتی احساس می کنید که پوست شما نفس می کشد.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید