09:46 , 1401/6/24
کد خبر: 000015317
بازدید: 1515
10 دلیل خوشمزه برای خوردن زغال اخته

زغال اخته میوه خوش طعم و خوش رنگ تابستانی است که به اندازه ظاهر زیبایش خواص بی نظیری را نیز دارد.

10 مزیت بی نظیر زغال اخته که نمی دانستید

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، اگر به سلامتی تان اهمیت می دهید و دنبال خواص خوراکی های خوشمزه مانند  زغال اخته هستید این مطلب مخصوص شماست.

زغال اخته فشار خون را متعادل می کند

از آنجایی که زغال اخته فشار خون را با فیبرهای غذایی موجود در آن متعادل می کند، مشکل فشار خون بالا ناشی از فشار خون را نیز برطرف می کند.

10 دلیل خوشمزه برای خوردن زغال اخته

زغال اخته بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد

زغال اخته نه تنها فشار خون را متعادل می کند، بلکه به لطف این اثر، از آسیب جدی به عروق و به طور طبیعی بیماری های عروق کرونر قلب نیز جلوگیری می کند. این ما را از سکته مغزی، حمله قلبی و سایر بیماری های مرتبط با این بیماری محافظت می کند. در کسانی که قبلاً چنین بیماری دارند، به روند بهبودی کمک می کند.

زغال اخته مفید برای دیابت و کلسترول

فیبرهای غذایی موجود در زغال اخته که به متعادل کردن فشار خون کمک می کند و ما را در برابر بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند، از نشان دادن اثرات مثبت همزمان بر دیابت و کلسترول غافل نمی شود. مصرف منظم زغال اخته برای افراد مبتلا به کلسترول بالا و دیابت بسیار مهم است، مشروط بر اینکه از قبل با پزشک خود مشورت کنند.

محافظت زغال اخته از بدن در برابر میکروب ها 

اشتباه نیست اگر بگوییم این یکی از دلایل مصرف مکرر زغال اخته به عنوان دمنوش گیاهی به خصوص در فصل زمستان است. زیرا او با تقویت سیستم ایمنی در بسیاری از بیماری های زمستانی که ما آن را سرماخوردگی و آنفولانزا می نامیم، همیشه در نبرد ما با میکروب ها در کنار ماست. به لطف فلاونوئیدهای موجود در آن به این امر دست می یابد. هدف از این مواد که دارای اثر آنتی اکسیدانی هستند، حذف سموم و به عبارتی مواد مضر از بدن ما است. به طور خلاصه، زغال اخته یکی از آن غذاهایی است که بیشتر از ما به ما فکر می کند.

10 دلیل خوشمزه برای خوردن زغال اخته

زغال اخته و حفاظت از سلامت دندان‌ها

گفتیم در زغال اخته موادی به نام فلاونوئید وجود دارد، اما برای علاقه مندان موضوع را کمی بیشتر باز می کنیم. در زغال اخته، پروآنتوسیانیدین، یکی از اعضای ناشناخته خانواده فلاونوئیدها وجود دارد. و این ماده مانند سپری بر روی دندان های ماست و از دندان ها در برابر مواد مضر محافظت می کند. به این ترتیب از ایجاد مشکلاتی مانند جرم و پلاک که تقریباً همه با آن مواجه می شوند، جلوگیری می کند. همچنین آسیب ناشی از غذاهای اسیدی به دندان ها را به حداقل می رساند.

زغال اخته به بهبود سریعتر التهاب ها کمک می‌کند

ویتامین E که برای بدن ما ضروری است و متأسفانه در هر غذایی یافت نمی شود، به مقدار قابل توجهی در زغال اخته یافت می شود. این خود دلیلی است برای اینکه ما زغال اخته را بیشتر وارد زندگی خود کنیم. زیرا ویتامین E از بهبود سریع التهاب هایی که خود را در هر قسمت از بدن نشان می دهند، پشتیبانی می کند. با این ویتامین که مواد مضر را از بدن دفع می کند، بدن خیلی سریعتر از شر زخم خلاص می شود.

زغال اخته به بهبود سریعتر عفونت های دستگاه ادراری کمک می کند

زغال اخته با داشتن ویتامین E باعث التیام سریع التهابات و تسریع روند بهبودی عفونت های مجاری ادراری می شود. زیرا همانطور که می دانید یکی از علل اصلی عفونت ادراری در التهاب نهفته است. در این مرحله، این میوه قرمز کوچک دوباره وارد بازی می شود. این به ما بستگی دارد که آن را به وفور مصرف کنیم. به خصوص اگر زغال اخته خشک شده را مصرف کنید و به مدت 10 دقیقه در آب جوش قرار دهید و سپس به عنوان چای مصرف کنید، متوجه خواهید شد که به سرعت نتایج مثبتی دریافت خواهید کرد.

زغال اخته در برابر بسیاری از انواع سرطان محافظت می کند

گفتیم که زغال اخته دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است زیرا میوه ای سرشار از ویتامین C و E است. به لطف این ویژگی تا حد امکان از تشکیل سلول های سرطانی که از مضرترین سلول ها برای بدن ما هستند جلوگیری می کند. زغال اخته که نتایج مثبتی به ویژه در سرطان روده بزرگ، سینه و مثانه دارد، شایسته است در تمام اشکالش از چای گرفته تا مربا روی میز غذای ما باشد.

10 دلیل خوشمزه برای خوردن زغال اخته

زغال اخته در برخورد با ناراحتی‌های معده برتری ندارد

زغال اخته به لطف تمام مواد مفیدی که دارد، معده را از مشکلاتی مانند پرخوری و سوء هاضمه نجات می دهد. به حدی که گفته می شود حتی در بیماری های بسیار جدی تری مانند زخم معده نیز موثر است. البته قبل از کمک گرفتن از زغال اخته در مورد چنین موضوعی حتما باید با پزشک خود مشورت کنید.

زغال اخته پوست را درخشان و سالم می‌کند

ویتامین‌های C و E، مواد معدنی و سایر اجزایی که باعث می‌شوند زغال اخته خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی نشان دهد نیز پاکسازی داخلی پوست را از مواد مضر انجام می‌دهند. این بدان معناست که زغال اخته برای ما پوستی درخشان و زندگی فوق العاده بدون عوارض پیری زودرس آرزو می کند.

اگر یک بیماری جدی و مزمن دارید، اگر باردار هستید، یا اگر به زغال اخته یا هر محصول دیگری شبیه به زغال اخته حساسیت دارید، قبل از شروع مصرف زغال اخته حتما با پزشک خود مشورت کنید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید