13:45 , 1401/7/24
کد خبر: 000015952
بازدید: 1321
10 جاذبه گردشگری فوق جذاب شانگهای چین

شانگهای با وجود تجاری بودن یکی از مکان های مناسب برای گردشگری و تفریح است که جاذبه های توریستی فراوانی دارد.

مکان‌های دیدنی در شانگهای

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، شانگهای بزرگترین مرکز جمهوری خلق چین است. این شهر که در جوار رودخانه یانگ تسه در شرق کشور شکل گرفته، ارزشمندترین شهر بندری چین نیز است. شانگهای که اقتصاد این کشور را هدایت می کند، با جمعیتی حدود 25 میلیون نفر در میان 10 شهر بزرگ جهان قرار دارد. جمعیت این شهر به دلیل فراوانی و ارزان بودن نیروی کار هزاران برند معروف دنیا را به شانگهای جذب کرده است. علاوه بر این، مکان های تاریخی و گردشگری زیادی در این شهر وجود دارد. 

بوند

این یک منطقه پیاده روی ساحلی واقع در مرکز شانگهای است که به Bund یا Waitan معروف است. Bund که در امتداد ساحل غربی رودخانه Huangpu کشیده شده است، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شانگهای است. بوند در لغت به معنای "اسکله" است. این جاده که رودخانه و شهر را در نزدیکی ساختمان های تاریخی و آسمان خراش های مدرن به هم متصل می کند به یکی از مکان هایی تبدیل شده است که شانگهای و گردشگرانی که به شهر می آیند رفت و آمد می کنند.

10 جاذبه گردشگری فوق جذاب شانگهای چین

باغ یو (باغ های شادی)

باغ یو در سال 1559 در زمان سلسله مینگ ساخته شد. عبادتگاه تاریخی ساخته شده توسط پان یوندوان در سال 1577 تکمیل شد. این بنا که یکی از مهمترین آثار دوره خود در شانگهای و جمهوری خلق چین محسوب می شود، به همراه باغ خود، بین سال های 1760 تا 1780 بازسازی و مورد بهره برداری قرار گرفت. از سال 1982 توسط دولت در "آثار ملی" گنجانده شده است. این باغ، جایی که مسیر عبور از طریق راهروی ساخته شده بر روی صخره‌هایی که به شکل حوضی شکل گرفته‌اند، یکی از مهم‌ترین نقاط دیدنی شانگهای است. شکوه بناهای منطقه و هماهنگی پوشش گیاهی شما را مجذوب خود خواهد کرد.

10 جاذبه گردشگری فوق جذاب شانگهای چین

برج مروارید شرقی

این سازه نمادین که به یکی از نمادهای شانگهای تبدیل شده است به عنوان برج تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد. این شهر در سواحل رودخانه Huangpu در ناحیه Pudong شهر واقع شده است. این برج که توسط معماران چیره دستی مانند Jia Huan Cheng، Zhang Xiulin و Lin Benlin طراحی شده است، یکی از توریستی ترین مکان های شانگهای است. ساخت این برج که از سال 91 آغاز شد، در سال 94 به پایان رسید. این برج 14 طبقه با ارتفاع 468 متر از روز ساخت تا سال 2007 بلندترین سازه جمهوری خلق چین بود.

10 جاذبه گردشگری فوق جذاب شانگهای چین

معبد جید بودا

همچنین به عنوان معبد جید بودا چان شناخته می شود، ساختار معنوی به عنوان یکی از مهم ترین معابد بودایی در چین مهم است. این معبد که آثار بودیسم ماهایانا و سنت‌های چان را در خود دارد، در سال 1882 با دو مجسمه جید بودا به ارتفاع 1.95 متر و وزن 3 تن که از برمه به شانگهای از طریق تجارت دریایی آورده شده بود، تأسیس شد. اخیراً این معبد با سنگ مرمر اهدایی از سنگاپور تکمیل شد. معبد جید بودا، یکی از با ارزش ترین معابدی است که توسط سلسله جینگ به این کشور اهدا شده است، از جمله جاذبه های گردشگری شانگهای است.

10 جاذبه گردشگری فوق جذاب شانگهای چین

موزه شانگهای

این یک موزه هنر باستانی چینی است که در میدان مردم در منطقه Huangpu شهر واقع شده است. این موزه که در سال 1952 تأسیس شد، هر سال پذیرای حدود 2 میلیون بازدید کننده است. موزه شانگهای که به عنوان یکی از اولین موزه های کشور در استانداردهای جهانی نیز حائز اهمیت است، توسط موسسات مختلف حمایت می شود و تولیدات آن افزایش پیدا می کند. برنز، سرامیک، خوشنویسی، مبلمان، یشم، سکه های باستانی، نقاشی ها، مهرها، مجسمه ها، آثار هنری اقلیت ها و آثار هنری خارجی در این موزه وجود دارد که شامل حدود 120000 مجموعه است.

10 جاذبه گردشگری فوق جذاب شانگهای چین

برج جین مائو

این برج که به عنوان یکی از نمادهای شهر شناخته می شود و در مرکز توجه گردشگران قرار می گیرد، بین سال های 1994 تا 1998 تکمیل شد. این ساختمان که توسط معمار مشهور آمریکایی آدریان اسمیت طراحی شده است دارای 88 طبقه و ارتفاع 421 متر است. این برج که در ناحیه پودونگ شهر واقع شده است، یکی از منحصر به فردترین نمونه های معماری چینی است. برج جین مائو که به عنوان یازدهمین سازه بلند جهان نیز معروف است، یکی از مکان های دیدنی شانگهای است.

10 جاذبه گردشگری فوق جذاب شانگهای چین

معبد خدای شهر

این معبد که در زبان چینی با نام Chenghuang Miao یا معبد خدای شهر شناخته می شود، یک مکان تاریخی عالی برای عبادت است که بین دیوارهای قدیمی شهر قرار دارد. این معبد افسانه ای که با مجسمه ها و آثار تاریخی خود توجه زیادی را به خود جلب می کند، در سال 1403 در دوره یونگل سلسله مینگ به یک معبد شهری تبدیل شد. این معبد در سال 1994 تحت عملیات مرمت گسترده ای قرار گرفت و بین سال های 2005 تا 2006 توسط روحانیون تائوئیست تقدیس شد. حتما باید عبادتگاهی را ببینید که به یکی از اولین آدرس ها برای کسانی که به شانگهای سفر می کنند تبدیل شده است.

10 جاذبه گردشگری فوق جذاب شانگهای چین

برج شانگهای

این سازه عظیم که در پودونگ، یکی از مناطق مرکزی شانگهای واقع شده است، 380 هزار متر مربع مساحت دارد. این برج که توسط معماران معروف Marshall Strabala و Jun Xia طراحی شده است، دارای 128 طبقه و ارتفاع 632 متر است. این ساختمان مدرن که بین سال‌های 2008 تا 2015 تکمیل شد، با ساختار منحنی‌اش در هنگام بالا آمدن، کسانی را که آن را می‌بینند مجذوب خود می‌کند. دیدن برج شانگهای را به شما توصیه می کنیم که جزو 5 سازه بلند دنیاست.

10 جاذبه گردشگری فوق جذاب شانگهای چین

میدان مردم

این یک میدان عمومی بزرگ است که در منطقه Huangpu شانگهای واقع شده است. این میدان در محوطه ای متعلق به تالار شهر شانگهای قرار دارد. بسیاری از نقاط مهم گردشگری شهر به ویژه موزه شانگهای و موزه هنر شانگهای در این منطقه قرار دارند. همچنین پارک ها و فضاهای سبز مناسبی برای استراحت مردم در منطقه وجود دارد.

10 جاذبه گردشگری فوق جذاب شانگهای چین

موزه هنر شانگهای

ساختمان موزه که در سال 1933 در زمینی به مساحت 2200 متر مربع ساخته شد، برای اولین بار به عنوان "کورس اسب دوانی" عمل کرد. این بنا که در زمان ساخت به یکی از معروف ترین و باشکوه ترین بناهای منطقه تبدیل شد، دو بار در سال های 1955 و 2006 مرمت شد. در این موسسه که بیش از 10 سال است به عنوان موزه هنر شانگهای فعالیت می کند، آثاری مانند نقاشی ها و مجسمه های هنرمندان چینی به نمایش گذاشته می شود.

10 جاذبه گردشگری فوق جذاب شانگهای چین

پارک جنگلی گونگ کینگ

این یکی از مهم ترین مناطق پارک جنگلی شانگهای است. این شهر در منطقه یانگپو در بخش شمالی شهر واقع شده است. حمل و نقل به این منطقه به راحتی توسط خط مترو جاده شیگوانگ انجام می شود. پارک جنگلی گونگ کینگ که با مناطق پیاده روی عالی، مناظر شگفت انگیز و رودخانه هایش مانند بهشت ​​به نظر می رسد، از معروف ترین مناطق طبیعی شانگهای است. این یکی از مکان های دیدنی برای دوستداران طبیعت در شانگهای است.

10 جاذبه گردشگری فوق جذاب شانگهای چین

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید