12:30 , 1401/7/18
کد خبر: 000015746
بازدید: 1474
10 نکته موثر برای داشتن موهای پرپشت!

داشتن موهای پرتر و شاداب تر یک رویا نیست! کسانی که موهای بی روح و کدر دارند می توانند با ارزیابی 10 نکته زیر موهای پرتر داشته باشند.

برای داشتن موهای پرپشت چکار باید کرد؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، برای داشتن موهایی پر پشت که دیگر یک رویا نیست ما مفیدترین توصیه‌ها را برای شما گردآوری کرده‌ایم تا رطوبت مورد نیاز موهایتان را تامین کنید و موهایتان را آراسته‌تر نشان دهید. 

1. از شامپوی مرطوب کننده استفاده کنید

برای داشتن موهای پرتر، ابتدا باید شامپویی را که استفاده می کنید مورد بررسی قرار گیرد. برای موهایی که پر و حجیم به نظر می رسند، باید از شامپوهایی استفاده کنید که موهای شما را پر از رطوبت می کند.

2. محصولات مراقبتی را انتخاب کنید که مو را با رطوبت پر می کند

باید مراقب باشید که نه تنها شامپوی شما، بلکه تمام محصولاتی که در مراقبت از مو استفاده می‌کنید، تاثیری در پرکردن مو با رطوبت داشته باشند. برای داشتن موهایی پر جنب و جوش، توصیه می کنیم از نرم کننده و مرطوب کننده استفاده کنید. این نرم کننده که برای تارهای موی بی جان و نیازمند است، پس از شامپو، رطوبت مو را به دام می اندازد.

همچنین می توانید از ماسک 72 ساعته مرطوب کننده استفاده کنید تا یک ماسک مرطوب کننده برای موهای خود بسازید که به راحتی مو های گره خورده باز، براق و خوش حالت می شوند. 

10 نکته موثر برای داشتن موهای پرپشت!

3. غذاهای تقویت کننده مو مصرف کنید

پرپشت شدن موها فقط مراقبت نیست، بلکه باید موهای خود را از داخل نیز تغذیه کنید. محصولات مراقبت از مو که استفاده می کنید می توانند به موهای شما پرپشتی بیشتری ببخشند و نمی توانند ساختار تارهای مو را ضخیم کنند. در عوض، به دنبال راه هایی برای تقویت رشد مو و سالم تر نشان دادن موهای خود باشید. مواد مغذی که باعث رشد مو می شوند، موهای آنها را تقویت می کنند و به آنها اجازه می دهند با حداکثر پتانسیل رشد کنند. این به موهای شما کمک می کند حجیم تر و پرتر به نظر برسد. برای غذاهای پرکننده مو، باید غذاهای غنی از اسیدهای چرب، پروتئین و ویتامین های A، B، C و E را انتخاب کنید.

4. موهای خود را به آرامی شانه کنید

برس زدن منظم و آگاهانه موها بر کیفیت و ظاهر پرتر مو تاثیر می گذارد. وقتی موهای خود را به آرامی با شانه یا برس مناسب شانه می کنید، به پراکنده شدن روغن های طبیعی در پوست سر که موهایتان نیاز دارد کمک می کنید. همچنین توصیه می کنیم به جای برس های پلاستیکی شانه های چوبی یا برس هایی با موهای طبیعی انتخاب کنید.

5. از گرما دور بمانید

ما می دانیم که دور ماندن از گرما، سشوار و اتوهای فر کننده می تواند برای شما بسیار سخت باشد. با این حال، اگر موهای شما اغلب برق گرفته و وز می شود، توصیه می کنیم کمی از گرما استراحت کنید. هفته ای یکبار به خودتان سشوار بزنید و بقیه روزها از موهایتان در برابر گرما محافظت کنید. هنگامی که این الگو را برای مدت طولانی ادامه دهید، متوجه خواهید شد که موهای شما سریعتر بهبود می یابد و پرتر به نظر می رسد.

10 نکته موثر برای داشتن موهای پرپشت!

6. سعی کنید موهای خود را در طول روز بشویید

موهای شما بلافاصله پس از شستن پر و حجیم تر به نظر می رسند. با افزایش ساعت ها، این پری ممکن است محو شود و موهای شما بی روح تر به نظر برسند. پس از دوش صبحگاهی استفاده کنید. دوش گرفتن در اولین ساعات روز نه تنها به شما انرژی می دهد، بلکه در طول روز ظاهری حجیم به موهایتان می بخشد.

7. موهای خود را با هوای سرد خشک کنید

هنگام شستن موهایتان باید از تنظیم هوای سرد سشوار استفاده کنید. می دانیم، سشوار کشیدن موهایتان در روزهای سرد ممکن است شما را گرم کند، اما برای تارهایتان خوب نیست. خشک کردن مو با هوای گرم می تواند باعث وز، وز، شکستگی و کدرتر به نظر رسیدن موها شود.

8. پوست سر خود را ماساژ دهید

با ماساژ دادن پوست سر می توانید گردش خون را در پوست سر تسریع کنید. بنابراین، اکسیژن بیشتری در اختیار سلول های پوست قرار می گیرد و از رشد مو حمایت می شود. قبل از شستن موها، ماساژ دادن پوست سر با حرکات دایره ای گام مهمی برای موهای سالم شما خواهد بود.

9. مدتی از درمان های شیمیایی دوری کنید

اگر موهای شما دوره بی‌جانی را پشت سر می‌گذارد، باید مدتی صبر کنید تا رنگ مو روشن شود، بالیاژ شود، هایلایت یا حالت دائمی مانند پرم یا برزیلی در بیاید. این مواد شیمیایی می‌توانند موهای بی‌جان شما را بی‌جان‌تر کنند.

10. مدل موی مناسب را انتخاب کنید

اگر موهای بی روح و کم آب دارید، ممکن است هر مدل مویی برای شما مناسب نباشد. جمع کردن موها با کش های محکم و جلوگیری از هواگیری ریشه مو برای ریشه مو مفید نخواهد بود. 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید