06:42 , 1401/4/27
کد خبر: 000014538
بازدید: 1416
10 قانون طلایی برای داشتن سلامت روان

اختلالات روانی به اندازه بیماری های جسمی مهم هستند. در سراسر جهان، 450 میلیون نفر به بیماری های روانی مبتلا هستند. در ادامه 10 قانون طلایی برای داشتن روان سالم را معرفی می کنیم.

چهار بعد اصلی سلامت روان چیست؟ تفاوت بهداشت روان و سلامت روان چیست؟ سلامت روان چیست ؟ ارتقا سلامت روان چگونه انجام می شود؟ عوامل موثر بر سلامت روان چیست؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، اختلالات روانی به اندازه بیماری های جسمی مهم هستند. در سراسر جهان، 450 میلیون نفر به بیماری های روانی مبتلا هستند. امروزه احتمال مواجهه با یک بیماری روانی در طول زندگی 30 درصد است. این نشان می دهد که از هر چهار نفر یک نفر در طول زندگی خود دچار بیماری روانی می شود. متخصصان بخش روانپزشکی بیمارستان Memorial Antalya اطلاعاتی در مورد اهمیت سلامت روان ارائه کردند.

تعادل برای سلامت روان ضروری است

یک فرد در تعامل شدید با خانواده، محیط نزدیک، جامعه ای که در آن زندگی می کند و شغلی که برای آن کار می کند به زندگی خود ادامه می دهد. اگر تعادل، هماهنگی و رضایت در فرآیند تعامل مربوط به این روابط وجود داشته باشد، فرد از نظر روانی سالم تلقی می شود.

بیشتر بخوانید: بررسی سلامت روان افراد با بیومارکرهای مغزی

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره سلامت روان/ از تعریف سلامت روان تا ورزش برای کاهش استرس

اگر احساس خستگی می کنید…

اختلالات روانی ساختار زیست روانی-اجتماعی فرد را مختل کرده و کیفیت زندگی فرد را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار می دهد. باعث کاهش کارایی فرد و کاهش عملکرد او در طول روز می شود. فردی که سلامت روانش رو به وخامت می رود، مشکلاتش در زمان تمرکز در کارها آغاز می شود؛ چراکه او نمی تواند تمرکز کند، استقامت او به مرور زمان کاهش می یابد و روابط بین فردی او شروع به بدتر شدن می کند. افرادی که کیفیت خواب پایینی دارند در به خواب رفتن و بیدار شدن در صبح دچار مشکل می شوند. با گذشت زمان علائم فرسودگی شغلی در فرد بروز می کند. ضعف، احساس خستگی در طول روز، فراموشی، کم انرژی بودن، عدم لذت بردن از زندگی مانند گذشته، افکار بی ارزشی و اضطراب دیده می شود.

بر سلامت جسمانی شما تأثیر می گذارد

برخی از علائم فیزیکی ممکن است در افرادی که مشکلات روانی دارند نیز بروز کند. اینها؛ سردرد، اختلالات دستگاه گوارش، واکنش های پوستی، بدن دردهای گسترده، اختلال عملکرد جنسی، تپش قلب، مشکلات تنفسی هستند. افرادی که علائم روانپزشکی را تجربه می کنند ممکن است این وضعیت را یک مشکل موقتی ببینند و سعی کنند به تنهایی بر آن غلبه کنند. این ممکن است روند درمان را حتی بیشتر پیچیده کند.

کسانی که از وضعیت روانی خود احساس درماندگی می کنند ممکن است بخواهند این وضعیت را با مصرف الکل یا مواد مخدر سپری کنند. این رویکردهای کاذب بهزیستی علائم را بدتر می کند. هر از گاهی ممکن است با توصیه فردی از اطرافیان از دارو استفاده شود. داروهایی که بدون نظر متخصص مصرف می شوند در شرایط فعلی موثر نیستند. اختلالات روانی باید با مراقبتی مشابه با بیماری های جسمی درمان شوند. فردی که متوجه علائمی در خود یا اطرافیانش می شود باید مراقب این موضوع باشد و در اسرع وقت با پزشک متخصص مشورت شود. هر چه فرآیند دریافت حمایت روانی زودتر انجام شود، از از دست دادن عملکرد، پیشرفت اختلال و رفتارهای پرخطر جلوگیری می شود همچنین بازیابی نقش اجتماعی خود برای فرد آسان تر می شود.

پیشنهاداتی برای روانشناسی سالم:

  1. مطمئن شوید که سبک زندگی شما سالم است.
  2. به طور منظم در پیاده روی، شنا یا سایر فعالیت های ورزشی شرکت کنید.
  3. یک روز از هفته را به تفریحی که از آن لذت می برید اختصاص دهید.
  4. مطمئن شوید که حداقل 7-8 ساعت در روز بخوابید.
  5. از مصرف زیاد الکل خودداری کنید.
  6. مراقب باشید که غذاهای و سالم بخورید.
  7. ساعت های طولانی گرسنه نمانید.
  8. استفاده از رسانه های اجتماعی و اینترنت را محدود کنید.
  9. هر روز حداقل نیم ساعت کتاب یا روزنامه بخوانید و تماس های تلفنی را تا حد امکان کاهش دهید.
  10. در طول روز به موسیقی ملایم گوش دهید و تمرینات آرامش بخش انجام دهید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید